Prijzen daling in Hardwareland

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori777
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09-2016
Beste mensen van het net,

Ik ben vrijwel nieuw in deze markt, maar het viel mij op dat prijzen rare manoeuvres kunnen maken.
ik zag namelijk het volgende grafiek waarop te zien is dat er in december een fantastische daling is te zien en vervolgens weer terug knalt op zijn ouwe prijs. ik neem aan dat dit een of andere kerst actie is geweest..

Maar omdat ik aan het eind van dit jaar van plan ben een game rig te bouwen, vroeg ik mij af of ik de zelfde daling in prijs kan verwachten? en of het dus mogelijk is om verkoop acties aan te zien komen, want in dit geval was het waarschijnlijk de kerstman. maar hoeveel effect kunnen andere factoren erop hebben bijvoorbeeld:
- jaartje ouder geworden
- opvolger gelanceerd
- seizoen van het jaar
En nu zeker met de PS4 en de XBOX "720" in aankomst lijkt het mij dat ze alles uit de kast halen om de PC zo aantrekkelijk mogelijk te houden voor de "next-gen" games.

Laat me weten wanneer jij je slag slaat en waarom volgens jou dat de beste periode is!

P.S.
Voor de mensen die het interesseert, hier heb ik mijn lijst van het tot nu toe samengestelde game rig.
Dit wordt mijn eerste bouw project dus als je iets vreemds ziet wat betreft balans in de hardware dan hoor ik dat ook graag!

Alvast bedankt

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3820 Boxed€ 252,80€ 252,80
1Asus Rampage IV Gene€ 221,05€ 221,05
1Asus GTX670-DC2T-2GD5€ 405,75€ 405,75
1Corsair Hydro H100i€ 97,60€ 97,60
1Corsair SP120 Quiet Edition Twin Pack, 120mm€ 21,54€ 21,54
1Corsair Dominator Platinum CMD8GX3M2A1600C9€ 74,90€ 74,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.151,80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:31
Met betrekking tot je eerste vraag kun je zien dat de laagste prijs minder dan 24u actief was en dus vrijwel zeker een prijsfout is geweest destijds. Dat komt helaas wel vaker voor en is door de Tweakers Pricewatch crew helaas niet te voorkomen. Dus nee, een prijsverlaging in december kun je niet verwachten. Sterker nog, december samen met september blijken de duurste maanden te zijn. Tussen januari en april is het het beste om computerproducten te kopen.

Je setup ziet er verder goed uit. Maar waarom wil je zo'n extreem dure CPU als een i5 3570k ongeveer net zo goed is en overklokbaar is. Daarnaast heb je ook een extreem duur moederbord, waarom weet ik niet precies, maar als je bijvoorbeeld Asrock of Gigabyte pak kun je goedkoper uit zijn. Op het geheugen kun je momenteel zo'n 20 euro besparen door goedkoper geheugen te kiezen met een prestatieverschil wat je toch niet merkt.

Daarnaast mis je nog een kast, voeding en opslag (ssd en hdd). Dus sowieso is je rig helemaal niet compleet. De dure waterkoeling kun je ook in twijfel trekken en daar zou ik een wat betere luchtkoeling op zetten. Dat is in de meeste gevallen - vooral als je niet gaat overklokken - meer als voldoende.

En als laatste, als je pas in december het systeem wilt gaan kopen, kijk dan in december of november en niet in april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jori777 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 01:16:
Maar omdat ik aan het eind van dit jaar van plan ben een game rig te bouwen, vroeg ik mij af of ik de zelfde daling in prijs kan verwachten?
Misschien wel, misschien niet. Trends gezien in het verleden geven geen enkele garantie voor het heden of de toekomst. Verder ziet het er inderdaad uit alsof er een dagje een foute prijs in de pricewatch stond, en is die 1 dag daling niet realistisch.
Voor de mensen die het interesseert, hier heb ik mijn lijst van het tot nu toe samengestelde game rig.
Dit wordt mijn eerste bouw project dus als je iets vreemds ziet wat betreft balans in de hardware dan hoor ik dat ook graag!
Daar is het Shopping forum niet voor bedoeld, daar hebben we het Desktop Aankoopadvies voor. Echter, ook daar is het niet erg zinvol om nu al te plannen en discussieren wat je over een flink aantal maanden gaat kopen.

Omdat er verder weinig discussie mogelijk is over de prijzen (dat is meer iets voor kristallen bollen en waarzeggers), ga ik hier een slotje aanhangen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.