Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spotify compatible autoradio

Pagina: 1
Acties:

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik ben onlangs wezen rondkijken voor een nieuwe (simpele) autoradio. Je wordt doodgegooid met allerlei iPod ready functies en weetikveel wat voor onzin, maar in de autoradiowereld lijkt Spotify totaal niet te bestaan.

Ik zoek dus een autoradio. Er hoeft geen CD speler in te zitten, maar er moet wel een SIM kaart in kunnen. De playlist van Spotify moet gewoon via 3G worden gesynchroniseerd.

Oplossing van winkels: koop een kabeltje en sluit je telefoon aan op de line-in. Dat vind ik echter een ouderwetse oplossing. Bovendien ben ik de losse kabels in de auto inmiddels een beetje beu.

Het lijkt wel alsof een Spotify autoradio gewoon niet bestaat. Of zoek ik gewoon niet goed genoeg? Er is toch vast wel vraag naar een Spotify autoradio?

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-11 16:40

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Bluetooth dus.

Kijk anders is naar parrot heeft van die apparaten...

• Trommelrem
Maar dat wil ik dus niet. Dan moet je weer verbinden (wat om de zo veel tijd niet werkt) en je bent afhankelijk van een telefoon die je bij je moet hebben. Bovendien is een telefoonaccu ongelooflijk snel leeg, waardoor je weer met oplaadkabels gaat klooien (weer kabelbende in de auto).

Bovendien overweeg ik om bluetooth gewoon weg te doen in de auto. Onderweg niet bereikbaar zijn vind ik prettiger.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 16:13

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 17:45

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Trommelrem schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 00:56:

Bovendien overweeg ik om bluetooth gewoon weg te doen in de auto. Onderweg niet bereikbaar zijn vind ik prettiger.
Je hoeft je telefoon natuurlijk ook niet op te nemen. Dat kun je sowieso niet doen als je geen carkit hebt.
Misschien ben je net wat te vroeg en duiken dit soort radio's over een half jaar op. Ik zou zelf ook gewoon een BT radio kopen. BT pairing is niet iets waar je dagelijks over hoeft na te denken, mijn telefoon is een keer met mijn carkit gepaird en daarna gaat dat automatisch.

Signatures zijn voor boomers.

• Trommelrem
Precies, dat lijkt er al een beetje op. Alleen heb ik een enkele DIN en geen dubbele DIN.

Ik heb er nog niet zo over nagedacht, dat ik ook op Android kan zoeken ipv Spotify. Maar als ik zoek op Android autoradio's, dan krijg ik de meest vreemde en onbekende merken. Geen normale consumentenmerken zoals Blaupunkt, Sony, Kenwood, e.d.
Maasluip schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:36:
[...]

Misschien ben je net wat te vroeg en duiken dit soort radio's over een half jaar op.
Ik hoop het. Spotify is razend populair, daarom verbaast het mij dat er nog geen kant en klare Spotify only oplossing is. Ik zou liever een Spotify only radio willen ipv een Android radio, gewoon om het simpel te houden. Simkaartje erin rammen en knallen maar.
Ik zou zelf ook gewoon een BT radio kopen. BT pairing is niet iets waar je dagelijks over hoeft na te denken, mijn telefoon is een keer met mijn carkit gepaird en daarna gaat dat automatisch.
En dan heb ik alsnog een BT telefoon nodig. Ik bel dagelijks redelijk veel. Vroeger was dat geen probleem: Carkit laadt telefoon op, zonder kabelbende. Ik gebruik Spotify eigenlijk bijna niet op mijn mobiel, omdat ik dan ook overdag moet opladen. Ik ben die (oplaad) kabels in de auto echt helemaal zat.

[ Voor 44% gewijzigd door Trommelrem op 19-04-2013 08:49 ]

• Trommelrem
-dubbel-

[ Voor 98% gewijzigd door Trommelrem op 19-04-2013 08:47 ]

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-11 09:34

NSG

Je weet niks!

Playlist over 3G synchroniseren ? Dan heb je een flinke databundel nodig of een erg kleine playlist.

on; Volgens mij doet de Parrot ASTEROID Classic wat jij wilt, het is wel zo dat je de simkaart niet direct in de radio kan stoppen, maar je gebruik moet maken van een usb dongle.

[ Voor 57% gewijzigd door NSG op 19-04-2013 09:03 ]

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-11 17:27

Sharky

Skamn Dippy!

Enes_81 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:49:
Playlist over 3G synchroniseren ? Dan heb je een flinke databundel nodig of een erg kleine playlist.
Spotify streamt he?

This too shall pass

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-11 09:34

NSG

Je weet niks!

Spotify streamt, maar het synchroniseren van je Playlist zodat deze Offline te beluisteren is ook mogelijk.Op mijn iPhone kan ik kiezen tussen 96 kbits/s, 160 kbits/s en 320 kbits/s. Als je dat op 320 kbit/s doet ben je snel door de gemiddelde databundel heen.

• Trommelrem
Enes_81 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:49:

on; Volgens mij doet de Parrot ASTEROID Classic wat jij wilt, het is wel zo dat je de simkaart niet direct in de radio kan stoppen, maar je gebruik moet maken van een usb dongle.
Dat is wel heel gaaf en dat is wellicht precies wat ik zoek.

Dat synchroniseren over 3G boeit mij niet zo. Mijn laptop heeft nog geen datalimiet en ik heb een duale SIM voor mijn data abonnement. Van T-Mobile heb ik ook nog een doosje gekregen bij het afsluiten van m'n abonnement waar volgens mij een 3G dongle in zit. Dus dat van de externe dongle is niet eens zo'n probleem. Volgens de handleiding zitten de USB aansluitingen ook nog eens aan de achterkant, dus kan een dongle zelfs netjes worden weggewerkt :>

[ Voor 11% gewijzigd door Trommelrem op 19-04-2013 09:16 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 16:37

sjaool

Every life should have 9 cats

Dat wordt dan maar vast een Ford Ecosport bestellen. ;)

"When you grow up your heart dies"

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:29
Ik heb de classic, en deezer zit er wel bij, maar spotify niet. Het is een oude versie van android, en crashes regelmatig. Ik denk niet dat spotify erop draait.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gewoon een CarPC inbouwen in je auto :) Dan kan je het zo gek maken als je zelf wilt :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Trommelrem
DiedX schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:17:
Ik heb de classic, en deezer zit er wel bij, maar spotify niet. Het is een oude versie van android, en crashes regelmatig. Ik denk niet dat spotify erop draait.
Ik zag dat Spotify pas vanaf de laatste beta versie wordt ondersteund. Hoe bevalt het apparaat verder eigenlijk?

• DiedX
Ik heb een iPhone 4 met Parrot Asteroid Classic. De handsfree is perfect (like duh, Parrot!).

Het is een beetje kiezen uit kwaden. Mijn eisen bij aanschaf waren de volgende:

* Goede handsfree functie
* iPhone compatible

Je komt dan vanzelf uit op een duurdere autoradio (150+) voor een Sony met iPhone, en losse Parrot. Waarom dan niet direct Parrot?

Hij crashet niet heel regelmatig, maar eens in de 4 maanden heeft hij een factory-reset nodig. Ik heb het idee dat er niet verder op ontwikkeld wordt, wat mij zorgen baart. Aan de andere kant: het werkt, en ik heb nog geen goede alternatieven gevonden.

Mijn grootste aanklacht is de traagheid (bijvoorbeeld van muziek via BlueTooth -> aansluiting op iPhone-kabel). Hij heeft dan een halve minuut nodig om zichzelf terug te vinden. Het crashen is reeds genoemd, en het "browsen" door je iPhone is gewoon naar. Op zoek naar muziek is te traag om te kunnen autorijden. Het opnoemen van je artiest/album/nummer werkt dan weer geniaal.

Spotify op de beta kende ik dan weer niet. Ik zal zo eens kijken :)

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb ook een Asteroid Classic. Werkt echt prima en met de laatste Beta schijnt er ook Spotify op te draaien.

Heeft ook een computer!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bertus schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:41:
Ik heb ook een Asteroid Classic. Werkt echt prima en met de laatste Beta schijnt er ook Spotify op te draaien.
Ik heb het bij een vriend draaiend gezien op zijn Classic, maar mijn god wat is dat traaaaaag. Scrollen door je afspeellijsten is haast onmogelijk en het werkt vaak ook gewoon niet (Spotify denkt dat hij offline is) of het crasht. Het ontbreekt de radio gewoon aan een goede processor en dat nekt hem bij dit soort apps.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 17:19
Pioneer radio met AppRadio ...

nieuws: Pioneer maakt nieuwe auto-dvd-receivers compatibel met iPhone 5

Alleen zul je dan wel weer je telefoon moeten gebruiken;-) . Lijkt me overigens geen probleem toch? Zijn zat mogelijkheden om kabel netjes weg te werken waarmee je je telefoon aan kunt sluiten, bij mij b.v. in opberg vakje in armsteun.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kijk eens naar Witson radio's.
Chinees spul, maar zoals ze zelf zeggen "Better than expected" :)

http://www.witson.com/en/products.html

• DiedX
Ik heb de beta geinstalleerd. Tip: je hoeft *GEEN* USB-Stick te gebruiken, de SD-kaart werkt ook met een update.

Nog geen negatieve punten...

Pagina: 1