VirtPin - Virtual Pinball Machine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 14:53
Al enige tijd ben ik bezig met het bouwen van een Virtuele Pinball Machine, niet origineel benaamd VirtPin.

Nu heb ik de meest basale hardware al in orde (Schermen, PC en de behuizing is ook reeds primair opgebouwd) maar moet ik specifieke dingen nog regelen. Ik heb getwijfeld om hiervoor een CiP te starten, maar omdat ik niet zo snel bouw (vooral om de kosten te spreiden en vanwege beperkte tijd) en dus ook niet erg regelmatig updates kan plaatsen start ik maar een topic hierover op deze manier.

De voornaamste reden om dit te doen is om feedback te ontvangen van collega tweakers en Virtual Pinball bouwers.

Als doel heb ik me gesteld om een 32" speelveld te hebben, waardoor het geheel iets kleiner uitvalt dan de gangbare flipperkasten, maar toch voldoende het gevoel kan geven dat het gaat om een echte flipperkast. De machine bestaat dan nu ook uit:

1 x 32" 16:9 Full HD LG TV
1 x 17" 4:3 1280x1024 HP Backglass monitor
1 x 15" 4:3 1024x786 Dell Scoredisplay (DMD Simulatie)

Dit alles wordt aangestuurd doormiddel van een Asus ATI Radeon HD5750 1GB Videokaart (HDMI voor 32", DVI voor 17" en DVI voor 15")

De achterliggende PC bestaat uit een Core i3 dualcore CPU met HT en 4GB DDR3 geheugen en een 60GB Kingston SSD.

Ik ben nu op het punt aangeland, dat het tijd wordt de arcade controls te gaan toevoegen voor de bediening en de toevoegingen te gaan doen zoals een coin door (wil ik graag werkend hebben) en zaken als relais/knockers etc. om het geheel meer het gevoel van een echte pinball machine te geven.

Omdat ik ondertussen al enige tijd enthousiast bezig ben met de bouw heb ik ook al heel veel gelezen en gezien op het internet over het bouwen van dit soort projecten, alleen blijkt nu helaas ook dat sommige van de dingen die ik graag wil ondertussen tot wat onduidelijkheid en verwardheid van mijn kant heeft geleidt. Een aantal van de vragen waar ik tegen aanloop en waarover ik twijfel:

- Welke Arcade controller kan ik het best gebruiken? iPac? GPWiz? en waarom? Ik zou graag RGB leds willen gaan gebruiken en relais zoals reeds gezegd, is het combinatie bord van GroovyGameGear dan een goede keuze (de GPWiz 16 in + 16 outputs) Qua prijs is hij in ieder geval interessant, maar qua aansluitingen (met name voor output) misschien net iets te krap (als ik zie dat er veel kasten zijn die voorzien zijn van tussen de 5 en 10 relais en ik ook nog eens RGB leds wil aansturen, welke 3 outputs per led nodig hebben en ik ze in de knoppen wil opnemen dmv de ICE knoppen op dezelfde site)

- Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende leveranciers voor dit soort hardware? Ik ken hier in NL ArcadeWinkel.nl, GroovyGameGear vind ik een interessante site, de hardware spreekt mij erg aan en zie daar zaken staan die ik niet echt ergens anders heb kunnen terugvinden, maar het vervelende zijn dan weer de verzendkosten die erbij komen en die zijn niet misselijk maakt al snel 1/5de van de prijs uit, in duitsland zit ook nog een leverancier al kan ik niet meer op de naam komen, daar vond ik de producten behoorlijk aan de prijs en de keuze ietwat beperkt, wat ik overigens ook van ArcadeWinkel.nl vind, maar dat komt misschien meer omdat ik neig naar een GPWiz controller en de ICE buttons op GroovyGameGear.

- Heeft iemand ervaring met de coin door en coin mechanisme van ArcadeWinkel.nl, deze spreekt me bij hen weer heel erg aan, omdat deze goedkoop zijn en er netjes uitzien.

- Weet iemand een goede oplossing voor de plunger (naast een buttonlauncher zou ik erg graag ook een echte plunger inbouwen, maar dan wel dat deze ook als een echte werkt en aanvoelt, heb hiervoor nog helaas erg weinig moois gezien.

- Voor de bescherming van de schermen, wil ik graag gebruik gaan maken van glasplaten, Ik heb er 2 nodig denk ik, een voor de backbox en een voor voor het speelveld, wat kan ik het beste gebruiken? Gehard glas of gelaagd glas? En is het mogelijk om het glas op maat te laten maken met in het glas 2 uitsparingen voor de speakers van de backbox? Ik zou het namelijk het mooist vinden, wanneer de glasplaat over de gehele backbox geplaatst wordt met ronde "gaten" op de plek waar de speakers in de backbox komen te zitten, ik vermoed alleen dat dit op deze manier helemaal niet mogelijk is (vanwege de spanning in het glas)

- Last but not least (voor nu in ieder geval, meer vragen volgen zeker op termijn ;) ) De machine moet natuurlijk uiteindelijk ook bestickerd gaan worden, Nu ben ik zelf geen grafisch ontwerper en ben dus ook geenszins thuis in het maken van dergelijke ontwerpen of het voor elkaar krijgen van de stickers, iemand goede ideeën waar dit voor elkaar te krijgen (ontwerp en druk) Liefst in het achterhoofd houdend, dat ik probeer de kosten laag te houden ;)

Met andere woorden jongens (en meiden) HELP!!! :D Ik ben erg voorzichtig en wil echt geen kat in de zak kopen, zou het jammer vinden als ik van mijn aankopen spijt krijg.

Edit: Kleine aanpassing in de tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk project, iets wat ik ook ooit nog een keer wil maken.
Voor mijn video arcade kast heb ik veel onderdelen van http://www.arcadeshop.de gehaald. Maar die deurtjes komen bijna allemaal van industrias-lorenzo.com en die goedkope komen allemaal uit china en kun je natuurlijk ook via ebay bestellen. Maar voor een pinball zou ik een tweedehands echte pinball deur zoeken (bijv.). Die zien er gewoon veel mooier uit dan die standaard deurtjes.

Voor het glas zou ik gewoon even een lokale glas boer bellen, die weten precies wat kan en wat niet kan.

Als je helemaal geen verstand van illustrator en photoshop hebt, kun je voor het artwork altijd bij http://www.gameongrafix.com terecht.

Je bent bekend met http://forum.arcadecontrols.com/ ? Daar is vrijwel alles wel te vinden qua bouwen van een dergelijke kast.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:53:
Leuk project, iets wat ik ook ooit nog een keer wil maken.
Thanks, ik ga mijn best doen om het ook zo mooi te maken als het in mijn hoofd is ;)
Voor mijn video arcade kast heb ik veel onderdelen van http://www.arcadeshop.de gehaald.
Die site bedoelde ik inderdaad, maar ik vind ze wel een beetje aan de prijzige kant, zeker als het ook nog verstuurd moet worden naar NL. Of valt dat dan wel mee?
Maar die deurtjes komen bijna allemaal van industrias-lorenzo.com en die goedkope komen allemaal uit china en kun je natuurlijk ook via ebay bestellen. Maar voor een pinball zou ik een tweedehands echte pinball deur zoeken (bijv.). Die zien er gewoon veel mooier uit dan die standaard deurtjes.
Dat is ook nog een idee, rondneuzen op Ebay it is! :D
Voor het glas zou ik gewoon even een lokale glas boer bellen, die weten precies wat kan en wat niet kan.
Ik ben duidelijk niet zo thuis in de lokale glasboeren, maar dat moest ik inderdaad maar eens gaan doen, al lijkt het me beter als ik dan alle definitieve maten ook beschikbaar heb.
Als je helemaal geen verstand van illustrator en photoshop hebt, kun je voor het artwork altijd bij http://www.gameongrafix.com terecht.
Die site had ik inderdaad ook gezien in mijn zoektochten, het vervelende vind ik alleen hierbij het bestellen in het buitenland, ik ga eerst eens kijken of ik schetsen kan maken in Photoshop (full size) en dan misschien maar eens zoeken naar een grafisch designer die op basis daarvan iets moois ervan weet te maken, misschien dat GameOnGrafix dan een goede kandidaat is voor het drukken op vinyl,
Je bent bekend met http://forum.arcadecontrols.com/ ? Daar is vrijwel alles wel te vinden qua bouwen van een dergelijke kast.
Kende de site wel, al had ik nog niet echt in het forum daar rondgekeken, misschien toch maar eens wat dieper induiken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die site bedoelde ik inderdaad, maar ik vind ze wel een beetje aan de prijzige kant, zeker als het ook nog verstuurd moet worden naar NL. Of valt dat dan wel mee?
Ik woon in spanje, en dat viel best mee eigenlijk.
Ebay is een goede bron, zeker als je niet alles tegelijk hoeft te hebben, ik heb in enkele maanden van alles verzameld.

Als je artwork klaar is, kun je gewoon bij elke drukker wel iets laten drukken, http://www.pixartprinting.com is ook niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-10 22:54
e_balk schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 00:43:
- Heeft iemand ervaring met de coin door en coin mechanisme van ArcadeWinkel.nl, deze spreekt me bij hen weer heel erg aan, omdat deze goedkoop zijn en er netjes uitzien.
In de coin mech vervang je de plastic token door het muntje (bv. een euro) dat je wilt gebruiken als inworp credit. Bij de inworp van een munt geeft de mech een korte pulse door van 12volt. Deze kun je afvangen met een interface. Hij is ook aan te sluiten aan een ipac, hiervoor zul je even het bijgeleverde weerstandje aan moeten sluiten omdat de ipac op 5volt werkt.

Alternatieven van Ebay zijn natuurlijk een optie, alleen zijn deze vaak niet (eenvoudig) werkend te krijgen op euro's. Houd hier even rekening mee.

[ Voor 1% gewijzigd door dearn op 19-04-2013 16:05 . Reden: tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Succes man ! ... als je vragen hebt hoor ik het wel

Ga zeker voor de ledwiz en leds op je kast ! zonde om het niet te doen :)

Als je eens bij mij wilt komen kijken voor inspiratie DM me maar

tevens zou ik voor de echte dmd optie gaan :) kost wat meer , maar een wereld van verschil

[ Voor 19% gewijzigd door Njay op 20-04-2013 08:33 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
dearn schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:37:
[...]

In de coin mech vervang je de plastic token door het muntje (bv. een euro) dat je wilt gebruiken als inworp credit. Bij de inworp van een munt geeft de mech een korte pulse door van 12volt. Deze kun je afvangen met een interface. Hij is ook aan te sluiten aan een ipac, hiervoor zul je even het bijgeleverde weerstandje aan moeten sluiten omdat de ipac op 5volt werkt.
Doel je hiermee specifiek op het mechanisme dat ArcadeWinkel.nl aanbied?
dearn schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:37:
[...]
Alternatieven van Ebay zijn natuurlijk een optie, alleen zijn deze vaak niet (eenvoudig) werkend te krijgen op euro's. Houd hier even rekening mee.
Ebay kan een goede bron zijn, maar het nadeel is wel dat ik daarbij niet altijd zekerheid heb over de manier waarop het werkt, het mechanisme dat op ArcadeWinkel.nl aangeboden wordt lijkt me toch gericht op zelfbouw en daarmee ga ik ervanuit, dat dit ook moet werken in de situatie zoals ik deze wil gebruiken. Ik zou alleen heel blij zijn met ervaringen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Njay schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 08:32:
Succes man ! ... als je vragen hebt hoor ik het wel

Ga zeker voor de ledwiz en leds op je kast ! zonde om het niet te doen :)

Als je eens bij mij wilt komen kijken voor inspiratie DM me maar

tevens zou ik voor de echte dmd optie gaan :) kost wat meer , maar een wereld van verschil
Thanks! We hebben al eens contact gehad, voor wat betreft de echte DMD, helaas past deze niet bij mijn budget op dit moment, dus ik zal deze moeten laten voor wat het is op dit moment, ik houd er wel rekening mee in mijn build in de zin, dat ik in de toekomst wellicht mijn Hoofdkast ga aanpassen met een grotere monitor voor de Backglass en dan een DMD ga plaatsen, maar dit is nog verre toekomstmuziek.

Jouw build is overigens mijn primaire inspiratie geweest om zelf ook te beginnen aan de bouw van een eigen kast, de mijne wordt wel ietwat lomper (als in groter en zwaarder) dan de jouwe, maar ik weet niet of ik wel helemaal kan gaan tippen aan jouw prachtige afwerking (Je bestickering is echt geweldig! Net als je custom bar.) Jij maakt ook gebruik van Knockers en relais om extra gevoel mee te geven aan je build of niet? Zou je hierover eens iets meer willen vertellen? (Wat voor een onderdelen heb je gebruikt, hoe stuur je deze aan en waar kan je die onderdelen verkrijgen?)

Een keer kijken en inspiratie opdoen bij een echte afgeronde build lijkt me zeker een keer leuk! (dit vind ik ook ontzettend leuk aan hier, iedereen wil meedenken en staat open voor elkaar!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Thanks voor je woorden :) ...

Bestickering via gameongrafix laten doen, top zaak en snelle levering :)
Ik moet nog steeds me backbox zij stickers laten her ontwerpen aangezien ze nu niet helemaal de dmd box bedekken meer.

De knocker en de relais worden aangestuurd door de ledwiz.
Dit zal op dit moment alleen nog werken met visual pinball tables

Het werkt als volgt:

De pinball rom stuurt een commando normaal uit naar een echte kast, deze wordt opgepikt door een stuk software en door gestuurd in de ledwiz.

Deze heeft een config bestand die weet wat op welk ledwiz poortje zit. dus b.v. een lamp of relais.

Zodoende krijg je het effect.

Onderdelen zijn:

1. Ledwiz
2. Siemens relais http://www.wolfsoft.de/sh...iemens-solonids-12dc.html (wel duur maar je kan ze beter ff op ebay opzoeken)
3. Knocker van een Williams table 12v of 24v
4. 24v of 12v voeding
5. Diodes want de terug klap van de relais is teveel voor de ledwiz en die zou anders doorslaan
6. voor de knocker heb je een aparte relais nodig: http://www.wolfsoft.de/sh...ay-12v-dc-(220v-16a).html

En dan aansluiten maar kan je zo een schema opsturen als je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-10 22:54
e_balk schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:09:
[...]

Doel je hiermee specifiek op het mechanisme dat ArcadeWinkel.nl aanbied?

[...]
Ja, ik doel inderdaad op het mechanisme van ArcadeWinkel ;)

Ik ga deze volgen, leuk idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Njay schreef op maandag 22 april 2013 @ 07:24:
Thanks voor je woorden :) ...

Bestickering via gameongrafix laten doen, top zaak en snelle levering :)
Ik moet nog steeds me backbox zij stickers laten her ontwerpen aangezien ze nu niet helemaal de dmd box bedekken meer.

De knocker en de relais worden aangestuurd door de ledwiz.
Dit zal op dit moment alleen nog werken met visual pinball tables

Het werkt als volgt:

De pinball rom stuurt een commando normaal uit naar een echte kast, deze wordt opgepikt door een stuk software en door gestuurd in de ledwiz.

Deze heeft een config bestand die weet wat op welk ledwiz poortje zit. dus b.v. een lamp of relais.

Zodoende krijg je het effect.

Onderdelen zijn:

1. Ledwiz
2. Siemens relais http://www.wolfsoft.de/sh...iemens-solonids-12dc.html (wel duur maar je kan ze beter ff op ebay opzoeken)
3. Knocker van een Williams table 12v of 24v
4. 24v of 12v voeding
5. Diodes want de terug klap van de relais is teveel voor de ledwiz en die zou anders doorslaan
6. voor de knocker heb je een aparte relais nodig: http://www.wolfsoft.de/sh...ay-12v-dc-(220v-16a).html

En dan aansluiten maar kan je zo een schema opsturen als je wilt :)
Dat schema zou heel cool zijn, is het een probleem om deze hier in het forum online te posten? Scheelt ook meteen een hoop zoekwerk voor toekomstige bouwers ;).

De keuze voor Siemens relais heeft dit te maken met het exacte geluid dat ze maken, want ik had inderdaad wel wat prijzen gezien, maar dit vind ik te hoog omdat ik zelf zit te denken aan het inbouwen van tussen de 7 en 11 relais (op verschillende plaatsten in de kast om ook het "locatiegevoel" te emuleren) Zou het een optie zijn om goedkopere relais te gebruiken zoals die te vinden zijn op bijvoorbeeld Conrad? En wat voor een type relais zijn dan het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
dearn schreef op maandag 22 april 2013 @ 08:50:
[...]

Ja, ik doel inderdaad op het mechanisme van ArcadeWinkel ;)

Ik ga deze volgen, leuk idee.
Great thanks! Dan ga ik waarschijnlijk toch voor de coindoor daar, ik vind de prijs interessant en hij voldoet verder dan aan mijn wensen/eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Mijn eerste bestelling heb ik maar definitief gemaakt, GroovyGameGear heeft mij pak hem beet 160 euro lichter gemaakt en daarvoor krijg ik, over ongeveer 2 weken hoop ik, de volgende spulletjes:

4x
Electric ICE 2™ Lightable Horizontal Pushbutton
- Switch Type True-Leaf Pro™
- Lighting Option RGB-Drive II w/ 24" Color Coded Wires

3x
- Switch Type Standard Soft Touch™

2x
- Switch Type Micro-Leaf™ Style

1x
GP-Wiz40 MAX USB Controls Input Interface with Rotary Support
- Pro Wiring Set (See Description) up to 40 Switches

1x
LED-Wiz™ 32-port USB Lighting and Output Controller

1x
EZ-Lights™ Color Coded Wire Harness for Lighted Buttons

Alle knoppen zijn voorzien van RGB Leds, welke direct aangestuurd kunnen worden door de LedWiz32, omdat het aantal kanalen beperkt is voor de leds, zal ik hierin combinaties maken, waardoor kanalen gedeeld worden voor knoppen, het volgende heb ik in gedachten:

Aangesloten op de GP-Wiz40:
2 keer flipperknoppen links (2 x True leaf pro) samen 3 kanalen (2 leds per kanaal)
2 keer flipperknoppen rechts (2 x True leaf pro) samen 3 kanalen (2 leds per kanaal)
1 keer startknop linkervoorzijde boven (1 x Soft touch) 3 kanalen (1 led per kanaal)
1 keer continue (buy-in) knop onder de startknop aan de linkervoorzijde (1 x Soft Touch) 3 kanalen (1 led per kanaal)
1 keer launch ball knop aan de rechterzijde ter hoogte van de startknop (1 x Micro Leaf) 3 kanalen (1 led per kanaal)

Aangesloten op PC moederbord:
1 keer rechter achterzijde kopkast (van voren gezien) PC Power knop (1 x Micro leaf)
1 keer linker achterzijde kopkast PC Reset knop (1 x Soft Touch)
Deze samen ook weer 3 kanalen (2 leds per kanaal)

Op deze manier gebruik ik 18 kanalen voor de verlichting van de knoppen en houd ik 14 kanalen over voor de aansturing van de toekomstige relais en de knocker (misschien eventueel een spinner of 2 of 3) Wellicht dat ik er nog voor kies om in eerste instantie de knoppen aan de achterzijde (pc power en reset) apart aan te sluiten en zo 3 extra kanalen te gebruiken voor de verlichting, dan houd ik 11 kanalen over en kan ik 7 relais, een knocker en 3 spinners aansturen. Volgens mij heb ik daarmee dus nog wel wat speelruimte om te variëren in mijn aansturingen.

Op de GP-Wiz40 gebruik ik 7 kanalen voor knoppen hier wil ik nog tiltswitches gaan toevoegen voor het registreren van de bewegingen van de kast (ik denk 3 voor de 3 richtingen), daarnaast zal 1 kanaal gebruikt worden voor het coin mechanisme om credits te kunnen toevoegen. dan houd ik nog 29 kanalen over, waarvan er enkele bedoeld zijn voor rotary support, dus deze worden in de toekomst ingezet om een echte plunger werkend te gaan krijgen (de plunger ga ik bestellen, maar niet direct werkend maken, omdat dit volgens mij nogal een uitdaging gaat worden, als iemand hier ideeën voor heeft houd ik me natuurlijk weer aanbevolen)

Morgen ga ik eens even kijken naar het bestellen van de onderdelen bij ArcadeWinkel.nl, de coin door, PCB houders en plunger gaan daar vandaan komen denk ik, en wellicht nog een gezekerde powerswitch, een stuk of 3 "arcadesloten", 1 voor de coin door, 1 voor de deur aan de achterzijde van de body en 1 voor de deur aan de achterzijde van de kopkast.

Was het al maar 2 weken verder.... Kan nu al niet wachten op het binnenkomen van de spulletjes, alleen al bedenken wat ik ermee wil gaan doen maakt me enthousiast om ermee verder te gaan! :D

[ Voor 61% gewijzigd door e_balk op 22-04-2013 23:12 . Reden: Toevoeging van idee met het bestelde materiaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
@Njay: Hoe heb jij het opgelost met het verkrijgen en vastmaken van de poten? Ik zie dat ze er goed opzitten en dat het er goed uitziet in jou build, maar ik zie niet hoe je dit precies gedaan hebt (en ben ook ietwat nieuwsgierig naar de prijs). Ik heb ze nu gevonden voor 15,90 per stuk, daarbij komen dan nog de stukjes bescherm stof? of moet ik de bolt plates gebruiken? Of allebei?

PS. iedere keer als ik naar jouw kast kijk dan wordt ik jaloers op die geweldige sideart!!! Die zien er echt onwijs goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Even over je verlichting enzo

Ik heb op mijn ledwiz het volgende zitten:

5 RGB Lampen boven op de kast
2 RGB Flipper knoppen
1 start knop
1 launch knop
8 Contactors
1 Strobo
1 Knocker

Dus volgens mij hoef je niks te combineren enige wat ik gecombineerd heb zijn de flipper knoppen

Mijn flipper poten komen uit de states zijn echte van ee Williams.. zaten zwarte bouten bij toen.
Zorg ervoor dat je cabinet zo ie zo netjes 90 graden is op de hoeken.

Daarna zet je aan de buitenkant de poot er tegen aan , boor je gaten en daarna de bouten erin hoppa !
Best simpel :)

Ik heb me poten van marco's specialities af in de states.
Was wel rond de 120 euro verder :P

*ow ja ik wil me art wel delen alleen diegene die toen voor mij de Mediëval Madness heeft verkleind heeft me nooit de vector art gestuurd dus nu ken ik er niks mee haha*

[ Voor 11% gewijzigd door Njay op 23-04-2013 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Njay schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:14:
Even over je verlichting enzo

Ik heb op mijn ledwiz het volgende zitten:

5 RGB Lampen boven op de kast
2 RGB Flipper knoppen
1 start knop
1 launch knop
8 Contactors
1 Strobo
1 Knocker

Dus volgens mij hoef je niks te combineren enige wat ik gecombineerd heb zijn de flipper knoppen
Begrijp ik het dan verkeerd, dat je 3 kanalen per RGB led nodig hebt? Als ik zo ga rekenen, dan kom ik toch aan teveel kanalen voor de beschikbare op mijn bestelde LedWiz, maar goed ach we gaan het zien ;)
Mijn flipper poten komen uit de states zijn echte van ee Williams.. zaten zwarte bouten bij toen.
Zorg ervoor dat je cabinet zo ie zo netjes 90 graden is op de hoeken.

Daarna zet je aan de buitenkant de poot er tegen aan , boor je gaten en daarna de bouten erin hoppa !
Best simpel :)

Ik heb me poten van marco's specialities af in de states.
Was wel rond de 120 euro verder :P
Oké, ik heb voor €121,30 (zonder verzendkosten vanuit DLD) het volgende:
4 x zwarte Stern poten
1 set (4x) Beschermingsvilt
4 x Boltplates
8 x Zwarte bouten
4 x Leg levelers (Zink gecoat)
4 x Rubber doppen voor de Leg levelers

Daar komt dan vervolgens nog 25 euro aan verzendkosten bij (voor het versturen naar NL), vind je dit een interessante prijs?
*ow ja ik wil me art wel delen alleen diegene die toen voor mij de Mediëval Madness heeft verkleind heeft me nooit de vector art gestuurd dus nu ken ik er niks mee haha*
Hoe mooi ik je sideart ook vind, ik wil graag iets anders (een origineel ontwerp) ik kan alleen maar hopen, dat ik deze ook zo indrukwekkend krijg als die van jou ;)

[ Voor 4% gewijzigd door e_balk op 23-04-2013 08:45 . Reden: Reactie vergeten en dus toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
zeker een mooie prijs :)

die bolt plates moet je aan de binnen kant bevestigen van je cabinet.
als je alles binnen hebt wordt alles wel duidelijk :D

Gewoon je art laten afdrukken bij gameongrafix :) super lui daaro en top kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Njay schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:58:
zeker een mooie prijs :)

die bolt plates moet je aan de binnen kant bevestigen van je cabinet.
als je alles binnen hebt wordt alles wel duidelijk :D
Thanks, dan gaat dat hem maar worden dan (op termijn, moet de centjes niet te hard weggooien natuurlijk) ;)
Njay schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:58:
Gewoon je art laten afdrukken bij gameongrafix :) super lui daaro en top kwaliteit :)
Daar maak ik me geen zorgen over, ik maak me zorgen over mijn eigen kunsten samen met mijn "originaliteit" ;) Maar goed zover is het gelukkig nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Je kan je ook registeren op het hyperpin forum en vragen om een artist die je wilt helpen
zitten zat getalenteerde lui :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Zo de volgende bestelling is geplaatst bij ArcadeWinkel.nl

1 x Coin mech deur
1 x Muntproever
8 x PCB montageset
1 x Power switch gezekerd
1 x Pinball shooter/ plunger
3 x Arcade slot hi

Blijven er nog 2 of 3 bestellingen over:
- Force feedback (Relais, knocker, spinners) (weet nog niet waar ik dit vandaan ga halen)
- Mogelijkheden om te staan aka Poten en bijbehoren (PinballCenter.eu)
- DMD in de toekomst (PinballCenter.eu voor het DMD zelf en de PinDMD controller is niet op voorraad) (DMD is hier aanzienlijk goedkoper dan op andere plekken een LED DMD vanaf € 189,- verder alleen gezien voor dik boven de 200....)

[ Voor 26% gewijzigd door e_balk op 23-04-2013 14:50 . Reden: Toevoeging evt een DMD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
ArcadeWinkel.nl heeft direct gereageerd vandaag, hij legt de spullen klaar en zaterdagochtend kan ik ze ophalen, het eerste deel is dus al bijna binnen! :D Moet toegeven, dat de service netjes is, direct reageren en alles in orde maken. Perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Dude geef nou 200 meer uit voor je dmd en koop een plasma dmd op 12 v :)

http://it.mouser.com/Prod...tFaPu4gJa5zaBIBDCdpuys%3d

LED is maar mwa kwaliteit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Njay schreef op woensdag 24 april 2013 @ 07:56:
Dude geef nou 200 meer uit voor je dmd en koop een plasma dmd op 12 v :)

http://it.mouser.com/Prod...tFaPu4gJa5zaBIBDCdpuys%3d

LED is maar mwa kwaliteit :P
Een Plasma DMD kost bij diezelfde gasten zelf 2 tientjes minder als een LED. Ik zat meer te denken aan stroomverbruik (opgenomen vermogen) en levensduur en dan leek mij LED beter uit de verf te komen, wat gaat er mis met kwaliteit dan? Het blijven immers puntjes die weergegeven moeten worden? Trouwens 200 euro meer uitgeven zal ik niet direct doen, ik vind ca. 230 euro al erg veel geld.

Kijk voor de grap eens bij pinballcenter.eu, volgens mij zijn het namelijk gewoon displays voor originele pinball cabinets en voor zover ik kan zien werken deze ook op de PinDMD controller.

DAMN 439 euro voor 1 display, dat gaat hem echt niet worden hoor!!!

Trouwens het valt me op dat de link die jij geeft ook nog eens verwijst naar een LED scherm of niet? Ik wacht nog een poosje met de DMD, moet toch eerst een controller hebben daarvoor, deze zijn nu slecht leverbaar, dus heb er ook niet zo'n haast mee nu.

[ Voor 14% gewijzigd door e_balk op 25-04-2013 09:10 . Reden: Opmerking toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
een normale pinball dmd werkt op speciale voltages
hiervoor heb je een transformer nodig.

daarom zijn ze een stuk goedkoper als die ik heb
gelinked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Moet je toch eens een kijkje nemen bij PinballCenter.eu

LED DMD is een DMD voor 189 en de Plasma variant is daar zelfs van Vishay. Volgens mij is dit een veelgebruikt type in dit soort builds toch?

De LED variant heeft 5 volt nodig (2A dat wel)

[ Voor 5% gewijzigd door e_balk op 25-04-2013 13:48 . Reden: voltage benoemd voor LED ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Die vishay gaat echt niet werken dit is een vervanging voor een plasma dmd in een echte kast
en die heeft een transformator nodig

die LED variant is voor een stern kast en dus ook een echte flipper kast tis wel 5V maar zou maar eens goed uitzoeken wat daar meer voor nodig is, anders had de hele digitale community deze cheapere varianten gehad

Je kan kijken naar een PinLED display deze is wel voor op een pc power supply b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Ik ga het ook zeker goed bekijken, maar ik was in de veronderstelling, dat die andere DMD's ook geschikt zouden zijn voor bestaande flipperkasten en dat de controller ervoor bedoeld was om zo'n DMD aan te sturen...

Voorlopig heeft de DMD ook niet mijn prioriteit, zoals ik al zei de PinDMD is slecht tot niet leverbaar (Geen voorraad bij de site van de maker in ieder geval). Tegen de tijd dat ik toch overstag ga (en ik weet dat je gelijk krijgt en dat het gaat gebeuren ;) ) ga ik nog wel eens kijken hoe het ervoor staat en wat wel en niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Cool Cool

Ik zeg veel pics posten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Zou ik toch een CiP moeten starten denk je? Het voelt wel als [CiP] waardig, maar ik twijfel een beetje over of ik er een beetje de vaart in kan houden, al ben ik nu ik al die spulletjes besteld heb wel heel gemotiveerd om hem af te gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Gewoon doen man ! , het hoeft ook allemaal niet snel toch :)

als je maar wel iets gedaan hebt anders wordt het niet zo snel geaccepteerd als cip denk ik :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Ik ga van het weekend foto's maken (goede) en dan dien ik de [CiP] maandag of dinsdag maar eens in, kijken wat Ferry ervan zegt ;)

Ik heb al het een en ander gedaan, dat scheelt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Oké maandag of dinsdag is dus niet gelukt, ben zaterdag lekker aan het klussen geweest, zondag heb ik de PC werkend gemaakt, deze draait nu Windows 7 Ultimate 64bit (Basis installatie, alle hardware moet nog geinstalleerd worden, om nog maar niet te praten over de verdere software of de aanpassingen aan Windows zelf).

De spullen die ik zaterdag opgehaald heb bij ArcadeWinkel.nl zijn geweldig, natuurlijk heb ik die dan ook meteen ingebouwd, de service daar is heel goed! Zeker een aanrader!

De [CCiP] is aangeboden in het "Schop een modje" en hoop jullie daar te mogen gaan terugzien! Dank allemaal!

[ Voor 8% gewijzigd door e_balk op 02-05-2013 08:13 ]

Pagina: 1