Remote niet zo remote

Pagina: 1
Acties:

• 7Jellow7
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-12 14:06
Gegroet medetweakers,

Voor mijn itunes/yamaha versterker/xbmc gebruik ik de remote apps. Al die apparaten zijn verbonden met dezelfde router.

Nou hier het probleem: als mijn ipad of iphone verbonden is met dezelfde AP dan werken de remote's prima, maar zodra ik naar de keuken loop en een andere AP gebruik kunnen ze opeens allemaal niet meer verbinden. Dan loop ik terug naar de eerste AP en raad is; hij verbindt weer! De acces points zijn precies hetzelfde geconfigureerd (een WR1043ND en een WDR4300, allebei met DD-WRT) en hebben beide toegang tot hetzelfde netwerk met dezelfde DHCP server ergens in de meterkast.

Waarom kan de remote niet daadwerkelijk remote zijn ( 8)7 ) en voorbij de eerste AP komen??

Alvast bedankt,
Jelle

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

allure

Titaan fase 2/3

Zonder inzicht te krijgen in de settings van je AP's is het voor ons slechts gokken wat het euvel is...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Toevallig beiden als router i.p.v. ap draaien ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
allure schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:12:
Zonder inzicht te krijgen in de settings van je AP's is het voor ons slechts gokken wat het euvel is...
En een mooi duidelijk (getekend) overzichtje van hoe je netwerk exact in elkaar steekt.

Interfaces en IP-adressen overal bij vermeld enzo.

• 7Jellow7
Osiris schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:14:
[...]

En een mooi duidelijk (getekend) overzichtje van hoe je netwerk exact in elkaar steekt.

Interfaces en IP-adressen overal bij vermeld enzo.
Kijk, dat is wel iets wat ik kan maken, dat zal ik dan zo wel even snel schetsen. Hoe moet ik de instellingen van DD-WRT hier afbeelden?
DukeBox schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:12:
Toevallig beiden als router i.p.v. ap draaien ?
Nou, als je de 'wireless mode' bedoelt, dan nee. Ze staan allebei daar op AP.

[ Voor 23% gewijzigd door 7Jellow7 op 18-04-2013 22:17 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Nee, dat is iets anders.. AP mode of Client mode wil niet zeggen dat het router gedeelte uitstaat/niet gebruikt wordt.
Gebruik je op één of beide routers de WAN aansluiting ?

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 18-04-2013 23:16 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• 7Jellow7
Op de WDR4300 gebruik ik wel de WAN aansluiting ja, maar die is deel van de switch. De router staat puur ingesteld als een WiFi punt. Kan het nog verschil maken als ik LAN poort 1 gebruik ipv de WAN poort?

• Osiris
  • Niet online
De WAN 'deel van de switch'? Kun je dat uitleggen?

• 7Jellow7
Jazeker. Op de 'basis instellingen' pagina van dd-wrt is een optie 'WAN Poort aan Switch toewijzen', die ik heb aangevinkt. Is dat niet de bedoeling?

Wat bedoelde je trouwens met de interfaces voor mijn schema? Wil je weten hoe het verbonden is? (kabel of wifi?)

[ Voor 28% gewijzigd door 7Jellow7 op 19-04-2013 17:18 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik zou even controleren of dat wel werkt.

En maak dat netwerkdiagram.
https://www.draw.io/

• 7Jellow7
Had ik het eerst in paint gemaakt |:( . Die delen optie werkt niet voor mij, dus het moet maar zo. Hebben jullie hier wat aan? http://imageshack.us/a/img827/9696/diagramnetwerk.jpg

Als je dus met je smartphone of tablet bent verbonden met de WDR4300 access point werkt de remote wel, maar als je met een willekeurige andere access point verbonden bent werkt de remote niet.

[ Voor 35% gewijzigd door 7Jellow7 op 19-04-2013 17:45 ]

• Osiris
  • Niet online
En nu nog met informatie in welke poort je alles gestoken hebt :) WAN-poorten, LAN-poorten en of die zoals je eerder al zei gedeeld hebt enzo. (Zo zijn bijv. over het algemeen bijvoorbeeld de WAN- en LAN-poorten aparte interfaces met hun eigen IP/MAC-adressen enzo, dus kan best relevant zijn.)

't Is niet zo moeilijk hoor :) Gewoon zoveel mogelijk informatie op fatsoenlijke manier geven. Probeer het nog eens, je kunt het!

• 7Jellow7
Poging 2: http://img198.imageshack.us/img198/2672/netwerkdiagram2.jpg
Dat gedoe over aparte IP en MAC adressen voor alle interfaces snap ik niet helemaal. Hoe zijn de MAC adressen überhaupt relevant? Kan ik dat ergens vinden?

Naar mijn gevoel heeft het trouwens wel te maken met de WAN-poort. Hiervoor had ik namelijk op dezelfde plek een WR1043ND staan, die verbonden was via de LAN-poorten en ook werkte met de remote (volgens mij). Het probleem is dat de versterker en de mediaspeler op dit moment zijn ontkoppeld en ik het dus ook niet kan uitproberen.

[ Voor 4% gewijzigd door 7Jellow7 op 19-04-2013 18:09 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heb je AP isolation aan staan?
En kan je tusen twee devices op verschillende AP's wel pingen?

Wordt multicast geblokkeerd? Werkt mDNS?

• Osiris
  • Niet online
7Jellow7 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:07:
Poging 2: http://img198.imageshack.us/img198/2672/netwerkdiagram2.jpg
Dat gedoe over aparte IP en MAC adressen voor alle interfaces snap ik niet helemaal. Hoe zijn de MAC adressen überhaupt relevant? Kan ik dat ergens vinden?

Naar mijn gevoel heeft het trouwens wel te maken met de WAN-poort. Hiervoor had ik namelijk op dezelfde plek een WR1043ND staan, die verbonden was via de LAN-poorten en ook werkte met de remote (volgens mij). Het probleem is dat de versterker en de mediaspeler op dit moment zijn ontkoppeld en ik het dus ook niet kan uitproberen.
Ik zie ook geen reden eigenlijk om hem in de WAN te steken n.a.v. je diagram?

• 7Jellow7
AP isolatie is uit, multicast wordt niet geblokkeerd en wat bedoel je precies met mDNS? Ik gebruik namelijk de DNS servers van de FritzBox (gewoon dus 192.168.178.1). Als jullie nog andere instellingen willen weten, het is geconfigureerd volgens deze handleiding: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_Access_Point (de 'long version' dus)
Osiris schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:14:
[...]

Ik zie ook geen reden eigenlijk om hem in de WAN te steken n.a.v. je diagram?
Eigenlijk is daar ook niet veel meer reden voor dan dat ik gewoon graag een switch heb van 5 poorten ipv 4 poorten :P.

[ Voor 31% gewijzigd door 7Jellow7 op 19-04-2013 18:18 ]

• 7Jellow7
Heb zojuist weer de hele mikmak geïnstalleerd, weer draadloos verbonden met de WDR4300 (die deze keer met LAN poort 1 is aangesloten), maar nog steeds geen geluk met de remote bij andere AP's :/ . Het moet toch echt iets anders zijn, waarschijnlijk wel een instelling van DD-WRT. Vandaag ga ik hier wat mee puzzelen, als iemand nog een suggestie heeft dan hoor ik het graag!

Thanks so far :)

EDIT: btw, een bekabeld verbonden desktop pc met itunes erop geïnstalleerd is wel vanaf elke AP bereikbaar met remote. Nu snap ik er echt niets meer van... :?

EDIT2: het lijkt nu te zijn gefixed. Het kwam waarschijnlijk doordat 'filter multicast' toch aan stond op de WR1043ND's, dus als je daarmee verbonden was werkte het niet meer.

[ Voor 29% gewijzigd door 7Jellow7 op 20-04-2013 19:07 ]

Pagina: 1