LED bar, wie weet hoe dit aan te sturen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 08:06
Via een faillessementsverkoop heb ik een groot aantal LED strips, trafo's, printplaten enz. enz. gekocht. Van een groot aantal van die printen heb ik geen idee waar het voor dient en is het voor mij waarschijnlijk ook helemaal niet interessant. Er zitten er echter ook een groot aantal bij vol met LED's en die lijken mij wel interessant. Ik heb echter geen flauw idee hoe ik ze aan kan sturen. Is er iemand die weet wat dit is en hoe ik ze aan kan sturen? Als meer foto's of detailfoto's nodig zijn maak ik die natuurlijk graag.

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/1z1y105.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2ivobc3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/16ap1mq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/34znjmq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/331h9nn.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door The big J op 18-04-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Heb je typenummers? Kan je lezen wat er op de chipjes staat? (Evt de laklaag voorzichtig weg proberen te krassen.) Heb je ook de printen die de LEDprinten moeten aansturen?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
De tekst op 1 van de chips heb ik min of meer kunnen ontcijferen.
*KM13ACE3
LM1117S
ADJ

Waarbij ik hetgeen dat op de plek van de * moet staan niet kan lezen.
Als ik google op LM1117S lijkt dit een voltage regulator te zijn. Hiervan zitter er dus twee op de print.
Op de kleine chips over het midden van de printplaat staat het volgende:
LPC2103F
21 28
ZSD
11318
Dit lijken een soort van microcontollers te zijn(?)

Hiervan zijn er 9 aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 19:37
Zie je ergens iets van een connector / header zitten waar je "iets" op aan kan sluiten. Een closeup daarvan zou ook kunnen helpen :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:35

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mattie112 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:29:
Zie je ergens iets van een connector / header zitten waar je "iets" op aan kan sluiten. Een closeup daarvan zou ook kunnen helpen :)
Foto 3 en 4 :)

Lijkt wel een FD matrix alleen wat beter, bij BACO gekocht? Op CO loopt er ook een leuke thread, daar is het wel dat de data via een vezel kabel normaal moet binnenkomen.

Die LM1117 is je stroom/spanning regelaar, dit is de smd variant van de LM317 ;) de LPC2103F stuur elke keer een led matrix aan, deze ijn voor geprogrammeerd en is niets van te vinden :( wat is de rest van je chippies eigenlijk en eventueel merk+type nummer van het bord.

[ Voor 21% gewijzigd door Damic op 19-04-2013 10:06 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
Close-up van de connectoren/headers is inderdaad te zien op foto 3 en 4.

Ik heb ze niet bij Baco gekocht. Het bedrijf naast het bedrijf waar ik zelf werk is failliet gegaan en daar heb ik ze in de veiling gekocht.

Ik zal proberen van de andere printen een foto te maken om te zien of daar een aansturingsprint bijzit. Het zijn alleen nogal veel dus even uitzoeken welke ik sowieso uit kan sluiten.

De prints werden allemaal bij dit bedrijf gemaakt. Een merk en type staat er verder dus niet op.
Ik zal dit weekend eens kijken of ik meer chips kan ontcijferen (overal zit een coatingslaag overheen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zie een rode sticker en een pijltje staan. Nou werk ik ook in elektronica ontwikkeling en wij gebruiken dat om afkeur te markeren, dus bij mij gaan er alarmbellen rinkelen. Nou zeg je dat dit door hun is ontwikkeld, dus tenzij je schema's en code hebt is er nergens informatie in te vinden. Hate to say it, maar ik vrees dat dit een kat in de zak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
Door alle andere ledstrips+aansturing die erbij zaten (die ik dus al werkend heb) is het gelukkig geen kat in de zak geweest maar het zou leuk zijn als ik deze prints ook aan de praat kreeg. Op deze zit inderdaad een rode sticker en zat zelf ook al te denken waarom dat zou zijn. Waarschijnlijk dus zoals jij zegt omdat hij afgekeurd is. Ik heb alleen nog 12 van deze prints maar dan zonder stickers. Het is dus nog de moeite waard om er wat energie in te steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Waar ik afstudeerde werden ook rode stikkertjes gebruikt voor het uitspreken van doodvonissen. ;)

De chip "LPC2103F" is een microcontroller waarschijnlijk voor het aansturen van de LCDjes, mogelijk met wat extra randappartuur/IC's (maar daar lijkt het printje aardig kaal voor). Een LPC2103 is wel een redelijk (dure) microcontroller om er even 9 op een bordje te smijten..... maarja wie weet.

Tenzij je het protocol weet om ze aan te sturen, kan je hier weinig mee beginnen denk ik.

Of je gaat 'hardcore' en reverse engineered alles, dan is het vast mogelijk, maar dat wordt denk ik lang napiepen met de multimeter met zo'n donker soldeermasker..

[ Voor 17% gewijzigd door Hans1990 op 19-04-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:35

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Zoals ik het zo zien zijn die LPC's opgebouwd als led driver.

Zoals ik al vroeg wat zijn die chips vanonder links op het pcb???

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Hans1990 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:43:
Een LPC2103 is wel een redelijk (dure) microcontroller om er even 9 op een bordje te smijten..... maarja wie weet.
Mee eens. Eentje icm TDM moet meer dan zat zijn geweest, die dingen zijn bloedsnel.
Pagina: 1