Netwerk aansluiting in de muur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467860

Topicstarter
Goededag,

Ik ben bezig met mijn nieuwe huis opteknappen nu heb ik daar in de muur van die lan netwerk addapeters zitten waar je zeg maar stuk of 10 pc kan opsluiten (zo als op scholen enzo) die zou ik gaag willen gebruiken.

Echter is de kabelling door geknipt uit de uiteinde waar normaal de modem/router moet staan (de vorige eigennaar heeft alle blokjes er af geknipt 8)7) het zijn een stuk of 8 cat 5 kabels.

Goed nu mijn vraag moet ik nu die uiteinde van de cat 5 kabels gewoon een blokje opzetten hoe je normaal een cat cabel knijpt dus Afbeeldingslocatie: http://virensa.com/wp-content/uploads/UtpSchema.jpgzo?

Of moet het juist anders omdat het om een poort gaat in de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-07 15:44
"Normaal" gezien staat er op het blokje de kleurencode, zo niet, stuur even een foto? Dan kan ik je verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:53

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Op de blokjes van Legrand en Niko staan de 2 kleurcodes zowel voor de A als de B (meestal gebruik ik B )

[ Voor 0% gewijzigd door Damic op 18-04-2013 22:28 . Reden: stomme smiley ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467860

Topicstarter
Er staat een sticker op met kleuren A en en B idd dus dan zou ik B moeten doen ? want A is anders dan B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 22:04
Misschien een wand punt openmaken en kijken hoe het daar is aangesloten?

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 467860 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 07:22:
Er staat een sticker op met kleuren A en en B idd dus dan zou ik B moeten doen ? want A is anders dan B
In feite maakt het niet uit, als je maar beide kanten eender doet. Verschillend geld alleen maar voor crossover, een zo goed als achterhaald fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-07 19:14
Ik zou toch de goede codering aanhouden, anders ga je het vergeten wanneer je op een later tijdstip onderhoud pleegt aan je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Je moet de B versie gebruiken ;-)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Pagina: 1