gf2ultra of gf3

Pagina: 1
Acties:

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07
Nou ga ik binnenkort een nieuwe videokaart kopen. Ik heb nu het volgende systeem (net geupgrade)

athlon 1,33g
asus A7M266
512mb pc2100
gf1ddr (nog van me oude systeem)

welke videokaart kan ik beter nemen, de gf2ultra of toch de gf3?? Ik wil graag onderbouwende kritiek, dus ga niet zitten gooien met alleen gf2ultra of gf3, want daar heb ik geen hol aan.

Ik doe nog wel is wat spellen, en ik doe ook vaak photosoep enzow. Dus wil eigenlijk een goede 3d en 2d (en nee ik wil geen ATI). Is de 2d van een gf3 van betere kwalitiet of toch niet?? :?

| I've got permission to color outside the lines |

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
GF3 ALS JE $$ HEB

• BenJoep
De pegels maakt niet veel uit als je gaat vergelijken, de gf3 is 200piek duurder. Is dus 10 uur ff werken ;) . Maar onderbouw die keuze is. Ik heb allemaal leuke revieuws gelezen, maar heb die gf3 nog nooit in het echt zien presteren.

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 23:41 schreef Genotix het volgende:
De pegels maakt niet veel uit als je gaat vergelijken, de gf3 is 200piek duurder. Is dus 10 uur ff werken ;) . Maar onderbouw die keuze is. Ik heb allemaal leuke revieuws gelezen, maar heb die gf3 nog nooit in het echt zien presteren.
Correctie:
Tis 294,- verschil dus bijna 15 uur werken

• BenJoep
noujah die 15uur kan ik ook nog wel uitzitten in dat strafkamp, maar daar gaat toch heel die f@cking post niet over. :+

(censuren kan ik nog niet zow goed) ;)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op een AMD Athlon 1GHZ, 128MB 133PCI geheugen krijg je deze resultaten met GF3 en GF2 Ultra:

3DMark 2001
GF3: 4630
GF2Ultra: 3522

Quake3 1024x768x16
GF3: 138,6
GF2 Ultra: 144,2

Quake3 1024x768x32
GF3: 33,1
GF2Ultra: 34,1

Serious Sam 1024x768
GF3: 63,5
GF2Ultra: 57,3

aangezien de GF3 de nfiniteFX Vertex Processor heeft en de GF2Ultra dus niet, is de GF3 een betere keus. nfiniteFX VP geeft makeres van software meer FX opties :)
Het ziet er geloof ik ook beter uit omdat de GF3 een 64 taps anisotropisch filter heeft, de GF2 Ultra's filter is lager. En bedenk wel dat nieuwe nvidia drivers voor de GF3 geschreven worden en dat die dus met software upgrades nog sneller gaat lopen (heel waarschijnlijk) terwijl de GF2 Ultra nu ongeveer op z'n snelst zit (zoals de TNT2 met de 530 drivers ook op z'n snelst al is, en de GF dan behoorlijk langzamer loopt dan met de nieuwste 12.x drivers)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Als je $$$ hebt dan zou ik zeker de GF3 nemen aangezien hier toch de features van de komende tijd in zitten.
Nu heb je er niet bijzonder veel meer aan als een GF2 maar als eenmaal DirectX8 voldoende ondersteund en benut wordt in games dan zal het verschil wel merkbaar worden. Alles moet toch mooier en groter.

Technisch gezien is de GF3 weer een flinke sprong in de goede richting.De hardware in de GF3 neemt weer een stuk van het grote werk over van de CPU dus dat betekent grotere en mooiere scenes.

In de C'T las ik trouwens wel dat de A03 en A04 steppings van de GF3 mogelijk hardware-bugs zouden hebben.Dus ff uitkijken

• BenJoep
Die steppings zijn er al uit als het goed is. Ze zitten nu op de a05 :)

Verwijderd

en als je de geforce 1 te koop zet san kost het je nog minder uren in die strafkamp

• GambitRS

GambitRS

w00t

Zie vorige post.
:7

• BenJoep
Die gf1 kan ik idd verkopen ;) . Heb zelfs al een koper.

Ik zit nu aan deze kaart te denken:
Elsa Gladiac 920 Geforce 3 tv-out,
de volgende redenen heb ik daarvoor:
-gf3
-tv-out (en niet meer van die troep waar ik niks aan heb)
-beste 2d van de gf3
-elsa goed merk voor videokaart

kan iemand me overtuigen om een andere gf3 te nemen of moet ik het hierbij laten.

• GambitRS

GambitRS

w00t

Die Elsa GF3 is Revelator compatible.... das echt gaaf :) De voorwerpen kunnen dan je beeldscherm uitvliegen :) Ik spreek uit ervaring, ik speel nu dankzij de nieuwe elsa drivers dagelijks met die 3dbril en het is echt vet :7

• BenJoep
Op maandag 04 juni 2001 00:04 schreef GambitRS het volgende:
Zie vorige post.
:7
:P

• BenJoep
Op maandag 04 juni 2001 00:07 schreef GambitRS het volgende:
Die Elsa GF3 is Revelator compatible.... das echt gaaf :) De voorwerpen kunnen dan je beeldscherm uitvliegen :) Ik spreek uit ervaring, ik speel nu dankzij de nieuwe elsa drivers dagelijks met die 3dbril en het is echt vet :7
revelator is zekers zo'n gammel brilletje. Ik heb een keer met de asus en zo'n brilletje zitten spelen en ik had na een 15min echt een koppijn van hier tot tokyo. Maareh krijg je dat ding erbij??

ff wat geedit
(ik zie trouwens een post die bijna hetzelfde is als deze,alleen word daar niet echt zinnig geantwoord, ik dank jullie voor jullie zinnige shit)

• GambitRS

GambitRS

w00t

kheb de mijne moeten kopen. Tis niet gammel, je hebt hem draadloos of met een iel dun draadje dat makkelijk breekt (tip, neem draadloos, ziet er vetter uit ook).

• BenJoep
Ik ken het effect, en het is wel koel, maar ik denk niet dat ik een paar uur een game ga doen met zo'n ding op me kop, maar ik pijn van in me harses krijg. Is dit het geval, of kan je na het gamen nog normaal uit je stoel opstaan, en niet dat je eerst een 5 min moet orienteren waar je bent, en bijna van de trap af pleurt. ;) :+

• GambitRS

GambitRS

w00t

als je op 100MHZ speelt dan heb je dat dus niet :) Met GF3 kan je als het goed is zelfs op 140MHZ spelen, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. lager dan 100MHZ geeft dat effect wel eens, maar dan alleen bij sommige mensen, anderen hebben er geen last van.

• BenJoep
Nou heb ik het op die asus geprobeerd en daar kon dat ding alleen werken met een 60Herz, en da was niet goed voor me. Ik draai nu windows op 100Herz en heb nergens last van. ;) Mag ik vragen wat dat brilletje kost?

Heb het al gevonden

Elsa Revelator 3D bril draadloos FL 159,-

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 10:06
Ik heb gehoord dat de Gainward Cardexpert Golden Sample ook erg rap moet lopen. Helaas kan ik het verschil niet aantonen aangezien ik de GF2 Ultra nog niet heb gezien |:(.

• GambitRS

GambitRS

w00t

Geen flauw idee, heb het lang geleden gekocht. Meestal zit het er al gratis bij als je een retail versie koopt :) En die Asus brilletjes zijn dus niet goed voor de ogen, de Elsa draait op alles tot en met 150MHZ geloof ik en dat is dus best goed :)
( Mijn gladiac is een bulk versie van de HCC beurs :P )

• GibMaster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 10:35
Op maandag 04 juni 2001 00:22 schreef GambitRS het volgende:
Geen flauw idee, heb het lang geleden gekocht. Meestal zit het er al gratis bij als je een retail versie koopt :) En die Asus brilletjes zijn dus niet goed voor de ogen, de Elsa draait op alles tot en met 150MHZ geloof ik en dat is dus best goed :)
( Mijn gladiac is een bulk versie van de HCC beurs :P )
Beters ! dan krijg ik binnen kort ook zo'n manse bril :) Maar ik zou kwa features zeker voor gf3 gaan, met name voor de toekomstige games (en progs misschien ook, zoals 3d studio max ofzo :p )

Verwijderd

GF2Ultra is sneller met DX7 geoptimaliseerde games, GF3 met dx8 games...

Als je iemand bent die ieder half jaar een nieuwe vidkaart koopt kan je net zogoed een GF2 nemen... scheelt 300 piek...

Koop je eens in de 1 a 2 jaar een nieuwe kaart (had nog GF1?) dan kan je beter een GF3 nemen... die heeft een beetje meer functies voor de nabije toekomst..

• BenJoep
yah ik koop om het jaar ongeveer een nieuwe videokaart, maar ik moet zeggen dat die gf1ddr nog best mee kan vandaag de dag. Die achterlijke mx'en blaast die d'r uit.

Pagina: 1