telefoontoestel kopen MP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:32
Heb een leuk toestel gezien op MP.

Nu staat bij de advertentie het volgende: ik heb het toestel gekregen dus er is geen factuur aanwezig jammer genoeg. Dit kan natuurlijk dus heb ik hem de volgende vraag gesteld:

hallo,
>
> Heb wellicht interesse, maar wil graag van je weten of het een nederlands toestel betreft.
>
> groet,

Antwoord van verkoper:

Hallo

Dit is een Nederlands toestel van provider hi

------------------------------
Nu dacht ik dat Hi alleen maar toestellen least en heb ik hem de volgende vraag gesteld:

Ben dus geïnteresseerd, maar als het een toestel van hi is, dan is dit toestel toch een leasetoestel?

Heb net even gekeken op de site van Hi en vond alleen leasetoestellen.

Antwoord van verkoper:

Nee dit gaat niet om een Leasetoestel het toestel komt van provider Hi maar ik ben de eigenaar.

-------------------------------
Heb gezocht maar kijk wellicht ergens over heen, klopt dit wat de verkoper zegt en dat hij de eigenaar kan zijn. Overigens is het model van het toestel van eind vorig jaar

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

[url="ttp://tweakers.net/nieuws/80152/hi-wijzigt-databeleid-en-komt-met-lease-constructie-smartphones.html"]En wanneer gingen de Hi-leasabbo's in[/url]...dus het kan makkelijk zijn eigendom zijn, mits het toestel wat ouder is. Tevens moet hij zelf weten wat hij ermee doet, ook al is het een leasetoestel. Hij is er verantwoordelijk voor dus hij zou 'm moeten afkopen als Hi dat wil, jij niet :) Ligt er ook nog aan van welke fabrikant de telefoon is.
Bij HTC heb je bijvoorbeeld geen bon voor nodig, mits het IMEI-nummer minder dan twee jaar oud is :)

[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 18-04-2013 19:14 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordgubbbe
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-07 09:05
Aan het eind van je contract kun je kiezen om het toestel te "kopen" voor enkele tientjes. Waardoor hij wel van jou "is".
Ook kan het contract van voor de invoering van de leasecontracten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
het toestel is het laatste kwartaal van vorig jaar op de markt gekomen, dus een contract kan nog niet afgelopen zijn.

Maar als het een leasetoestel is het denk ik officieel niet zijn eigendom maar van de provider en als hij niet aan zijn verplichtingen voldoet ben ik bang dat ze het toestel kunnen blokkeren via het imei-nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-07 10:28

Sorbo

Uw hulp in huis!

Als je het niet vertrouwt, moet je het niet doen.

Zoals je zelf al zegt kan het toestel alleen via lease verkregen zijn, of spreekt de verkoper niet de waarheid. In beide gevallen wil je het toestel zonder dat de verkoper je zekerheid kan bieden niet hebben.

Ik zou zelf afhaken en een andere zoeken, maar ik ben altijd nogal huiverig ten opzichte van MP-verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:08
Over leasetoestellen is er in V&A eens een heldere discussie geweest.

V&A Toestel lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
mobby1971 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 07:45:
Over leasetoestellen is er in V&A eens een heldere discussie geweest.

V&A Toestel lease
thnks, even doorgelezen. Toch een lastig probleem als je iets wilt overnemen van een derde. Als het heel goedkoop is dat kan je achter je oren krabben klopt dit wel. Maar zelfs dus als de vraagprijs marktconform of iets daaronder ligt, heb je nog heel wat te onderzoeken.

Dan kan je dus eigenlijk alleen iets overnemen van iemand ( allicht is dit altijd beter) als hij de bon of factuur nog heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je kan ook Hi prepaidpakketen kopen waarbij de telefoon niet per se een simlock hoeft te hebben. Dan koop je een totaalpakket en ben je wel eigenaar van het toestel.

Dat heb ik zelf meerdere keren mee gemaakt. Misschien lees ik er over heen, maar uit de reactie van de verkoper blijkt ook niet dat de telefoon bij een contract werd geleverd.

Als je het niet vertrouwt: vraag nog gewoon door of doe het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05-2023
Ik denk dat het om deze advertentie gaat?: http://link.marktplaats.nl/667283037
Ik zie op 1 van de plaatjes Mittwoch 27 Februar staan. Nou kan je natuurlijk de taal in het duits zetten maar het kan hier ook om een duits toestel gaan. Anders bel je hem op of ga je langs en bekijk je het toestel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Heb het niet gedaan, heb op meerdere phone's (wil van WP 7.8 naar WP8) gereageerd. Wat mij opvalt dat degene die onderaan de prijsrange zitten er zo weinig zijn die een bon of factuur hebben.

Bewaar zelf altijd alles ivm garantiekwesties, daarom bevreemd mij dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 10:57
rambocus schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 12:29:
Heb het niet gedaan, heb op meerdere phone's (wil van WP 7.8 naar WP8) gereageerd. Wat mij opvalt dat degene die onderaan de prijsrange zitten er zo weinig zijn die een bon of factuur hebben.

Bewaar zelf altijd alles ivm garantiekwesties, daarom bevreemd mij dat.
Hoezo is dat vreemd? Generaliserend: hoe lager de prijs hoe lager de gemiddelde kans op een "legaal/normaal" toestel. Althans, dat vind ik. Betaal liever wat meer bij iemand die wél gewoon alles aanwezig heeft.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Het bevreemd mij, wellicht is dat persoonlijk, dat er best wel veel mensen zijn die hun bonnen/facturen niet bewaren of kwijtraken.

Uiteraard begrijp ik dat zaken dan wat minder snel verkocht worden en dat de prijs dan zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Er zijn ook veel mensen, die uit principe geen factuur geven bij een abo-toestel, omdat daar hun gegevens opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Marly schreef op zondag 21 april 2013 @ 03:32:
Er zijn ook veel mensen, die uit principe geen factuur geven bij een abo-toestel, omdat daar hun gegevens opstaan.
Dan mogen zij een kopie maken van de factuur en daarop hun persoonlijke gegevens onzichtbaar maken. Om garantie te claimen moet je aannemelijk maken dat het product op datum x bij verkoper y is gekocht. Een bankafschrift is hiervoor ook afdoende. Ik zie dan ook niet in hoe een winkelier een garantieclaim kan afwijzen op grond dat de persoonlijke info van de oorspronkelijke koper onzichtbaar is gemaakt.

Ook in bovenstaand geval geldt imo dat als je het niet vertrouwd en mensen niet mee willen werken je gewoon een andere koper moet zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Anoniem: 22659 schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:46:
[...]

Dan mogen zij een kopie maken van de factuur en daarop hun persoonlijke gegevens onzichtbaar maken. Om garantie te claimen moet je aannemelijk maken dat het product op datum x bij verkoper y is gekocht. Een bankafschrift is hiervoor ook afdoende. Ik zie dan ook niet in hoe een winkelier een garantieclaim kan afwijzen op grond dat de persoonlijke info van de oorspronkelijke koper onzichtbaar is gemaakt.
Dat is precies, wat ik gedaan heb, in enkele gevallen dat we een telefoon verkochten, die we nieuw bij een abo ontvangen hadden: kopie gemaakt en met een zwarte viltstift telefoonnummer, klantnummer en bankgegevens onzichtbaar gemaakt, adres laten staan, de koper weet immers, waar we wonen ;).
Aangezien alle relevante gegevens dan nog zichtbaar zijn, lijkt me dat voldoende voor de garantie, de kopers waren er ook tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 16:22
Zo heb ik een half jaar geleden een "prepaid" iPhone 4s gekocht van KPN bij de Media Markt, waar algemeen van bekend is dat het gewoon simlock vrije toestellen zijn. Was gewoon 100 euro goedkoper dan wat Apple er voor vroeg. Het kan dus prima.

Maar het kopen van telefoontjes via Marktplaats zou ik zelf niet zo snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-07 14:28

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik denk dat het ook aan de prijsklasse ligt. Als ik 'n Galaxy Y van 'n jaar oud voor vier tientjes koop, dan hoef ik daar niet zo nodig 'n aankoopbon bij. Als ik 'n Iphone 4 koop, wil ik die inderdaad wel zien.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1