Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-e
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
Hoi tweakers.

Vond het een beetje moeilijk een goed topic hiervoor te kiezen, dus daarom post ik het maar onder het "laptops" gedeelte.

Ik heb sinds 5 jaar deze laptop, de: pricewatch: Acer Aspire 8942G-334G64MN

Deze heeft altijd naar mijn wensen voldaan, totdat na het installeren en patchen van SCII hij zomaar vast liep.
Dit gebeurt altijd, na het opstarten ga ik naar het loading screen. waarna hij compleet vastloopt en ik het dmv de aan/-uitknop in te houden de laptop moet uitschakelen.

Hetzelfde probleem heb ik met Skype, ook als ik dit opstart gebeurt precies hetzelfde al klik ik op "login"

Wat ik zelf al geprobeerd heb, is het scannen van alle de harde schijf, hier gaf hij geen corrupte gedeeltes aan / geen problemen.

Dit probleem is zeer irritant omdat veel van mijn vrienden SCII spelen, daarom als deze niet meer te maken is / tweakers die veel slimmer zijn als mij er niks op kunnen vinden dan bouw ik wel zelf een nieuwe PC.

PS: Heb op de Acer site al alle nieuwe drivers gedownload, vond het alleen wel apart dat de nieuwste VGA driver uit 2011 kwam, updaten ze de 5000 series niet meer, of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 19:58
Het zou aan je harde schijf kunnen liggen. Probeer eens een andere harde schijf uit en zet er SCII op.

Als het dan nog niet werkt, kan het aan je gpu liggen. Als je gpu in je laptop kapot is, kan je het al bijna vergeten om deze te repareren.

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:19

Quad

Doof

Heb je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

Waarmee heb je lopen scannen? Wat versta jij onder scannen?

Kan je misschien via HD Tune (trial versie pakken) de SMART waarden eens posten (screenshot).

Wat worden de temperaturen van je systeem?

Zo zijn er genoeg dingen te verzinnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Quad op 18-04-2013 19:31 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Erik-e schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:09:
...
PS: Heb op de Acer site al alle nieuwe drivers gedownload, vond het alleen wel apart dat de nieuwste VGA driver uit 2011 kwam, updaten ze de 5000 series niet meer, of hoe zit dat?
Voor een laptop van vijf jaar oud is het niet zo vreemd dat daar geen updates meer voor komen hoor? Ik vind 2011 nog erg schappelijk, de meeste modellen worden na een jaar al niet meer van updates / drivers voorzien.

Misschien word je laptop inderdaad te warm, hoe hoog staat de fan en wat zijn de temps? Ik zou de ATI drivers via de site van AMD zelf eens updaten, misschien dat dat wat problemen oplost.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-e
Quad schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:25:
Heb je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

Waarmee heb je lopen scannen? Wat versta jij onder scannen?

Kan je misschien via HD Tune (trial versie pakken) de SMART waarden eens posten (screenshot).

Wat worden de temperaturen van je systeem?

Zo zijn er genoeg dingen te verzinnen.
Topic doorgenomen ja.

Heb het "laten" scannen, en volgens die persoon was er niks met de HDD. (Het nog een screen van een test die ik zelf heb gedaan.

Screens en Temps:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/epLLGso.jpg

Temps zijn stressed niet hoger als 70 - 75.

Wel is het probleem met mijn laptop geweest, voordat ik Hardwaremonitor had, werd de laptop makkelijk 90 graden voor een langere tijd, maar als er dan iets met de GPU is, waarom komt dit probleem dan niet in bijv. Just Cause 2 voor, maar wel in SCII?

Edit: Bezig met een poging de screenshot up te krijgen.

Ook heb ik met memtest 2 tests van 1024 MB gedaan, geen fouten gevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door Erik-e op 18-04-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Heb je al eens Windows opnieuw erop gezet? Ik ben wel vaker mensen tegen gekomen waarbij het probleem uit ATI driver kwam, dit was opgelost naar een verse windows. :)

Als je dit niet wilt, probeer eens ccleaner en wis alle cache bestanden, misschien helpt dat...

Heb je ook de nieuwste BIOS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-e
Ik heb helaas geen kopie van Win7 meer liggen, ik heb deze laptop gekocht van een computerhandelaar in de buurt (Privé zaakje)
En verder zou ik niet eens weten hoe ik win7 zou moetten deïnstalleren, al zou google me daar bij kunnen helpen.
Maar om het er dan opnieuw op te zetten zou ik een kopie van win7 nodig hebben, toch?

Ook denk ik dat zijn versie geen legale was.
Blijkt een sticker van win7 home premium achterop de laptop te zitten.

Zal nu even naar de acer site de nieuwste bios downloaden.
Edit: Bios geüpdate.

Update 2, laptop compleet open geschroefd, stof verwijderd (was niet veel), foto gemaakt toen hij alweer half dicht was geschroefd: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gxGWiIu.jpg

Te doen: Clean windows install.

Vraagje daarover, mijn moeder moet veel mailen ivm boeken van DJ's etc, deze mails mogen niet verloren raken. Maar ik kan de map met alle mails van Microsoft Outlook Express niet vinden, iemand tips?

[ Voor 45% gewijzigd door Erik-e op 18-04-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ja voor nieuwe Windows ben je die dvd nodig, deze kan je gewoon van het internet plukken en je legale code gebruiken. :) wat betreft dat 2de kan ik je niet helpen. XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wat betreft Outlook Express, even Googlen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-e
Na inderdaad wat googlen heb ik gevonden dat er maar 1 partitie van de schijf verwijderd word, nu heb ik een 650 GB hdd (Zoiets ongeveer) verdeeld in 2 partities van
schijf C:// 305 GB en D:// 205 GB

Volgens google word er maar 1 partitie "verwijderd" (Gebrek aan een beter woord voor een clean install)

dus als ik alle mappen en alles wat van belang is op het D:// gedeelte zet, C:// verwijder met een clean install blijft D:// intact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ja, tenzij je bij de installatie aangeeft dat die partitie ook weg moet.

Maar trouwens, als jouw data belangrijk is... Back-ups!!!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-e
Ben vergeten dit te updaten :(

partitie D:// opgeruimd, een clean windows install op die partitie gedaan.
daarna partitie C:// opgeruimd, alles loopt tot nu toe op rolletjes en ben inmiddels 3v3 Gold in SCII :)

Bedankt voor iedereen die me heeft geholpen!
Pagina: 1