• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53
Hallo tweakers,

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe monitor. Mooi ding, maar in het midden van het scherm zitten een aantal bruin-gelige verticale vlekken/strepen. Nu wil ik een mailtje inclusief foto mailen naar het supportadres, maar ik krijg het defect niet goed op de gevoelige plaat. Met het oog is het vrij duidelijk te zien op elke lichte achtergrond, maar op een foto vastleggen is een stuk moeilijker.

Ik ben benieuwd of jullie mij advies kunnen geven over mogelijke instellingen die ik hiervoor kan gebruiken. Mijn vriendin heeft een twee jaar oude Canon (weet even het typenummer niet uit m'n hoofd), maar volgens mij zou ik hier een boel mee kunnen. Hoe zou ik zo'n slecht zichtbaar defect het beste vast kunnen leggen? Instellingen etc.

Dank!

Verwijderd

Als het gaat om een flikkerend scherm zou ik een langere sluitertijd gebruiken omdat je anders tussen de flitsen door fotografeerd.

Ik weet verder ook niet precies wat je probleem is als je alleen zegt dat het moeilijk gaat zonder verdere beschrijving. Hoe staat de monitor bijvoorbeeld nu op de foto of laat is wat foto's zien voorzien van commentaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 19:08 ]

Verwijderd

Waarom een foto erbij? Hij is toch gewoon niet goed, stuur hem dan gewoon terug aangezien je hem net hebt en beschrijf je klacht. Of je vraagt of ze hem omruilen, of je vraagt gewoon je geld terug (wet koop op afstand). Daar heb je helemaal geen foto voor nodig :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 20:09 ]

Verwijderd

Dat lijkt me nog een beter idee inderdaad. Je zit nu al veels te lang moeilijk te doen over het maken van een foto wat eigenlijk niet eens nodig is.