Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 08:14
Hallo mede Tweakers,

Op mijn Medion laptop (MD 97719) heb ik een probleem met mijn USB poorten.

Er is nu één van de 3 USB poorten die soms werkt, al worden niet alle apparaten erop herkend. De andere USB poorten doen gewoon niks.

In windows device manager staat er een USB controller met een geel uitroeptekentje, ten teken dat er een driver niet goed geïnstalleerd is.

Nu heb ik net 20 minuten met de Medion support desk aan de telefoon gehangen, en hun advies is om windows opnieuw te installeren naar de fabrieksinstellingen omdat er geen aparte drivers te krijgen zijn...

Dit wil ik het liefst voorkomen, aangezien ik de laptop voor mijn studie nodig heb.

Mijn vraag is dus, zijn er echt geen losse USB drivers voor dit model beschikbaar? Weet iemand van jullie misschien wat voor USB controller er in deze laptop zit, zodat ik zelf naar drivers kan zoeken?

Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

Wat je nog zou kunnen proberen: Ga naar de device manager, selecteer je USB en druk op DELETE, herhaal dit voor alle usb componenten (pas op want je muis/keyboard kunnen er dan mee ophouden) en reboot. Nu zal Windows alle USB onderdelen opnieuw installeren.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik dacht dat de Usb 3.0 drivers standaard bij Windows hoorde of anders bij de chipset installatie van het moederbord.

Je zou kunnen kijken op de Medion website of je voor je laptop de laatste drivers kan vinden. Iets van Intel chipset drivers oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
Die chipset drivers heb ik allemaal al geïnstalleerd. Had ik er eigenlijk bij moeten zetten. Maar daarmee is het probleem niet opgelost. Ik zal die tip van ResuCigam eens proberen, kijken of hij dan idd de USB controllers opnieuw installeert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je durft kun je ook je laptop openschroeven. Zou ik overigens pas doen als bovenstaande niet werkt overigens. Kijk eens of alle relevante connecties op het mobo wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
Hmm. Ik heb al die USB apparaten verwijderd en opnieuw laten installeren, maar hij wil nog steeds mijn USB apparaten niet herkennen. Hij reageert er wel op als ik een apparaat inplug, maar drivers installeren homaar. Zie: http://piclair.com/data/0empp.jpg

Hebben jullie nog meer ideeën die ik kan proberen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
Niemand? :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Marcoevich op 19-04-2013 19:43 ]

Pagina: 1