Nieuwe optionele cooling fan voor pc kast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438011

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb eindelijk een nieuwe computer in elkaar gezet! en nu nog even de laatste puntjes op de i :D
M'n nieuwe computer kast is een Thermaltake Commander MS-I USB3 (1 fan meegeleverd) boven inde kast zijn nog 2 slots voor fan's en beneden aan de voorkant van de pc(120x120x25) en nu zoek ik geschikte fans die goed koelen en weinig tot geen geluid maken!

Iemand enig idee wat een goeie aankoop zou zijn??

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:26

Fordox

00101010

zelf al wat gevonden? wat is je budget? moet het een bepaalde kleurstelling hebben?

etc etc.

[ Voor 63% gewijzigd door Fordox op 18-04-2013 16:02 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35

Perkouw

Moderator General Chat
http://tweakers.net/categorie/492/ventilatoren/producten/
Voor nu, zonder enige onderbouwing, zeg ik Noctua's.

[ Voor 32% gewijzigd door Perkouw op 18-04-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fordox schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:02:
zelf al wat gevonden? wat is je budget? moet het een bepaalde kleurstelling hebben?

etc etc.
Kleurtjes ect is niet van belang ik denk wel max 10/15 euro per fan, het gaat meer om de performance en geluidloosheid. Ik snap er zelf niet veel van en er zijn zoveel verschillende soorten dat ik niet weet wat ik moet kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35

Perkouw

Moderator General Chat
Anoniem: 438011 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:07:
[...]

Kleurtjes ect is niet van belang ik denk wel max 10/15 euro per fan, het gaat meer om de performance en geluidloosheid. Ik snap er zelf niet veel van en er zijn zoveel verschillende soorten dat ik niet weet wat ik moet kopen..
Geluid = hier wil je een laag getal
m³/h = hier wil je een hoog getal

Zoek en gij zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

leuke merken als noctua (die over het algemeen als beste word beschouwt) niet de oplossing bied:

Noiseblocker
be quiet
bitfenix
scythe
coolermaster
enermax
cougar
corsair
silverstone
NZXT

op volgorde van merken die IK zou kiezen (met als eerste natuurlijk de beste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had trouwens nog een vraag, mijn pc kast ziet er als volgt uit
http://www.thermaltake.co...ges/commander/cooling.jpg (Thermaltake Commander MS-I USB3)

Het is nu zo dat mijn voeding en videokaart(vrij grote kaart een Asus GTX660, even groot als in de afbeelding zelf) naar elkaar blazen beïnvloed dat de airflow niet negatief? En als ik onder in de pc naast de voeding nog een optionele fan plaats(zie afbeelding -nummertje 3) dan blaast die de hete lucht terug die mijn videokaart uitstoot of ben ik nou overbezorgd? :|

Edit: Bij nummertje 2 staat bij fan opties ''intake'' is het niet verstandiger als je al bij nummertje 3 al een fan hebt geïnstalleerd dat nummertje 2 juist lucht uit de pc blaast?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 438011 op 19-04-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145013

Je voeding zuigt toch van beneden aan en gooit de warme lucht er aan de achterkant weer uit. Deze flow gaat verder helemaal niet door de kast.

edit; als de lucht van 2 naar 3 gaat dan koelt deze amper onderdelen af, de lucht komt dan alleen langs de HD's

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 145013 op 19-04-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 145013 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:36:
Je voeding zuigt toch van beneden aan en gooit de warme lucht er aan de achterkant weer uit. Deze flow gaat verder helemaal niet door de kast.

edit; als de lucht van 2 naar 3 gaat dan koelt deze amper onderdelen af, de lucht komt dan alleen langs de HD's
Inderdaad de fan van de voeding zuigt juist lucht op, my bad :X . Hoe bedoel je als de lucht van 2 naar 3 gaat koelt deze amper onderdelen af? Mijn vraag is is het verstandiger om 3 te installeren en 2 juist lucht naar buiten te blazen in plaats van naar binnen te zuigen of 2 lucht laten opzuigen en zo 3 te ondersteunen, want dan komt er extra lucht langs de hdd's en dan kan nummer 3 de lucht weer omhoog blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145013

De lucht die je er met nummer 3 in blaast wil je er met nummer 2 vrijwel gelijk er weer uit blazen.

Hoe het plaatje aangeeft is de beste manier om de fans te installeren. Daarnaast kan je beter overdruk in de kast hebben dan onderdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denkt dat ik maar opnieuw moet gaan bedraden want rond punt 3 zit het zo vol met kabels dat het geen eens nut heeft als ik daar een extra fan plaats. Zucht dit wordt weer alles uit elkaar halen :(

Edit: Zijn er ook fans die in meerdere standen instelbaar zijn? zo ja, welke?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 438011 op 19-04-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Anoniem: 438011 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:41:
Ik denkt dat ik maar opnieuw moet gaan bedraden want rond punt 3 zit het zo vol met kabels dat het geen eens nut heeft als ik daar een extra fan plaats. Zucht dit wordt weer alles uit elkaar halen :(

Edit: Zijn er ook fans die in meerdere standen instelbaar zijn? zo ja, welke?
3 en 4 pins fans zijn variabel. kun je regelen met het moederbord.

veel vragen kon je ook gewoon stellen aan onze grote vriend google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:15
Fordox schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:52:
[...]

3 en 4 pins fans zijn variabel. kun je regelen met het moederbord.

veel vragen kon je ook gewoon stellen aan onze grote vriend google.
let er dan wel op dat niet elk moederbord 4 pins aansluitingen heeft.
en voor 3 pins moet je moederbord het wel ondersteunen, anders draaien ze standaard op max.
Pagina: 1