Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor grafische programma's

Pagina: 1
Acties:

• nickvleeuwen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-01 10:12
Beste mede tweakers,

Ik ben begonnen met een visualisatie bedrijf. Hiervoor maak ik 3d interieur en exterieure impressies(Presentaties, posters, bouwborden, foto bewerking). Mocht je wat van mijn werk willen zien: http://www.stefanpastijn.nl

Op het moment heb ik een erg trage laptop wat mijn werk verhinderd en ben daarom op zoek naar een nieuwe laptop. Zelf ben ik verre van een expert op hardware gebied en zou daarom jullie advies willen vragen.

De programma's die ik gebruik voor mijn werk zijn:
  • Sketchup (met vray en artlantis)
  • Photoshop
  • Indesign
  • Illustrator
Het is voor mij erg belangrijk dat deze programma's vlekkeloos draaien(liefst tegelijk). Ik zal de laptop veel gaan verslepen (klanten, thuis, vriendin) en wil dus geen zware laptop waardoor mijn keuze op een 15,6 inch laptop valt. Verder heb ik het liefst een redelijk lange batterij duur.
Het budget wat ik voor de laptop heb is 500-1300. Hoe goedkoper hoe beter uiteraard maar wel onder het motto wat moet, dat moet! ;)

Ik heb zelf ook gekeken voor een laptop en kwam uit op een Asus n56vz. Zoals ik zei ben ik geen hardware wonder en wou daarom niet zomaar deze laptop aanschaffen zonder advies te hebben gekregen van de echte experts hier op tweakers _/-\o_. Graag zou ik dus jullie advies hebben op mijn keuze en als het mogelijk is alternatieven zien.

Alvast super bedankt!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
De N56 is een prima keuze. Je kan ook naar de Dell Inspiron kijken, deze is heel goedkoop te krijgen met alle kortingsacties, komt met een goede gpu (HD7730) i7, 8GB RAM, en natuurlijk een fullhd scherm. Ik zou bij de Asus wel je werkgeheugen upgraden naar 16GB en er een SSD in gooien, daardoor voelt de laptop veel sneller aan en starten programma's veel sneller op.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Eigenlijk is er maar een optie: De Sony S15

Die is licht (1.9kg) en heeft een 1080p IPS scherm. Ook kan je die via de Sony site configureren met een i7. Zet je er zelf een SSD in en meer ram als je wilt. Komt verder met een 640mle, 640gb hdd en 6gb ram plus een i5. Dat is voor het retailmodel.

*typt dit vanaf een S15 met 256GB SSD en 12GB RAM*

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Moet het echt perse een laptop zijn? Ik doe zelf veel met adobe premiere en photoshop, en ik was dat gedoe met ieder jaar te trage (dure) laptops dermate zat dat ik 2x een fatsoenlijke pc heb gekocht, voor beide lokaties waar ik ermee moet werken 1. Dat gaat gewoon een stuk vloeiender... En de pcs hoeven niet vaak geupgrade te worden als de laptops, en al helemaal niet zo vaak compleet vervangen.

Tis maar een idee ;)

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Iekozz schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:09:
Eigenlijk is er maar een optie: De Sony S15

Die is licht (1.9kg) en heeft een 1080p IPS scherm. Ook kan je die via de Sony site configureren met een i7. Zet je er zelf een SSD in en meer ram als je wilt. Komt verder met een 640mle, 640gb hdd en 6gb ram plus een i5. Dat is voor het retailmodel.

*typt dit vanaf een S15 met 256GB SSD en 12GB RAM*
Dit dus...
De enigste sterke optie voor de topicstarter is dus echt de S15...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10