Speaker gevallen - soms geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-07 16:55
Tijdens de verhuis heeft een van de verhuismensen mijn Monitor Audio RS6 (vloerstaander) laten vallen op de zijkant.
Er is geen zichtbare schade aan de buitenkant, maar soms komt er geen geluid uit de 2 onderste speakers (mid & bas). De tweeter heeft wel altijd signaal, zij het zachter dan de andere die goed werkt.
Als ik op de mid of bas speaker duw werkt het soms weer wel, of als ik het geluid redelijk hard zet schiet hij wel in gang en vanaf dan gaat het goed. Als ik de speaker uitschakel is er kans dat het de volgende keer opnieuw niet werkt.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Zouden het de speakers zelf zijn (magneten) of de crossover die beschadigd is? Ik heb de speaker nog niet opgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 02:36

SilentSimon

Have you been hopped?

Misschien een draadje beetje los ergens binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:44

Daniel36

vernieuwde formule

Voorzichtig openmaken en eens kijken?
Een los draadje is wel zelf te fixen lijkt me.
Wel ff de juiste schroevendraaiers gebruiken, anders beschadig je de schroeven misschien, da´s zonde.
Aldus een ervaringsdeskundige :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83

Waarschijnlijk inderdaad losse draden van het filter naar je drivers (de speaker units), of een beschadiging in/op je filter, dat laatste is wat minder.

Afhankelijk van de val zouden het nog de terminals kunnen zijn (waar je de draad in stopt). Onwaarschijnlijk though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
80% van de gevallen werkt ie wel zonder iets te hoven doen zeg maar dus wel vreemd als het een draadje zou zijn. Zal het dit weekend eens openmaken. Als er geen draadje loszit zou het dan de filter zijn of kan er nog iets anders mis zijn (speakerunits zelf)? Ik hoor geen storing of ruis ofzo, klinkt perfect als hij werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:35
Maar als dit door handelen van een verhuizer komt, dan is deze toch aansprakelijk voor de schade welke ze hebben aangericht? Of was het gewoon een vriend/familie lid? Zo niet, dan zou ik hun aanspreken op de schade en ze deze laten herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
In principe wel, maar dat is ondertussen al een paar weken geleden en het euvel kwam niet direct voor in het begin dus ik ging er van uit dat alles goed was. Zal eerst kijken of ik iets zie van binnen.
Pagina: 1