KPN experia box in bridge mode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:08
Medetweakers,

Al enige tijd hebben wij een KPN abonnement internet plus bellen.

Helaas is de router van KPN (Arcadyan ARV7519) die er staat behoorlijk beperkt. Nu kan KPN de router niet in bridge-mode zetten, hierover heb ik met KPN contact over gehad. En die melden dat ze daar geen ondersteuning voor kunnen bieden. Volgens een KPN mevrouw was te vinden op het internet hoe dit moet, maar ze mocht en kon me niet vertellen waar.

Ik er dmv de bridge mode een modem zonder router functionaliteit van maken. Die alles doorzet naar een eigen router (waarschijnlijk een met DD-WRT erop). Zodat ik gebruik kan maken van VLANS en een DMZ kan creëren.

Is er een mogelijkheid zelf om de Arcadyan op bridge-mode moet zetten? Of is dit iets wat KPN toch moet doen? Ook wil ik graag telefonie via VOIP behouden. Ik weet niet of dit mogelijk is als je 'm in bridge-mode zet. De SIP gegevens willen ze niet prijsgeven helaas.

Ideeën? Ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De experia box in bridge modus zetten is niet mogelijk.

Zoek eens op experia box en vlan ;)

Voor telefonie zul je dat ding moeten blijven gebruiken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Met alleen vlans ben ik er niet. Ik kan natuurlijk een layer 3 switch kopen. Maar dan ben ik weer 500 euro verder :) Dus dat gaat 'm ook niet worden.

Maar toch ben ik benieuwd hoe je toch vlans kunt gebruiken, ik kan het iig niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Instabiliteit heb ik al een gedeelte weggehaald door alle interne apparaten via een gigabit switch te laten lopen, en twee andere AP's te plaatsen (ook aangesloten op de switch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen zin om te zoeken?

Om van die experiabox af te komen, voor internet verkeer iig, heb je een switch nodig die VLAN ondersteund (en nee, die hoeven geen 500,- te kosten) of een router die VLAN op de wanpoort ondersteund, dit omdat zowel internet tv als telefonie over VLAN worden geleverd.

Als je gezocht had, had je dat al geweten ;) , dit is namelijk het zoveelste topic over dit onderwerp.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 18-04-2013 15:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Nee, wel gezocht maar niet kunnen vinden. Volgens mij bestaat het niet.

Ja ik kan wel een managed switch kopen van 40 euro die VLAN's ondersteunt, maar daar kan ik nog niet tussen routeren.

En dan ben ik er nog niet met mijn DMZ en beperkte router.

Tot zover ik het zie heb ik de volgende keuzes

- Accepteren zoals het is (wat ik niet van plan ben :)
- Nieuw abonnement aanschaffen
- Ervoor zorgen dat KPN de router in bridge modus zet, dit moeten ze echt wel kunnen.

Als er nog andere opties zijn hoor ik het graag :)

[ Voor 47% gewijzigd door sjosz op 18-04-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tsja, als je van die experia box af wil zul je er een aparte router neer moeten zetten.

Zie http://netwerkje.com/eigen-router

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Raven schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:20:
Tsja, als je van die experia box af wil zul je er een aparte router neer moeten zetten.

Zie http://netwerkje.com/eigen-router
Die had ik ook al gevonden inderdaad. Helaas geen glasvezel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Volgens mij is het bij ADSL hetzelfde.

Dit staat overigens ook op die site:
Het is mogelijk om een eigen router te gaan inzetten voor het internet. Je kunt ook eigen apparatuur gebruiken om IPTV naar de decoders te sturen. Helaas is het op dit moment bij KPN nog niet mogelijk om telefonie via eigen apparatuur te laten lopen, aangezien KPN de benodigde inlog gegevens daarvan niet vrijgeeft in tegenstelling tot bijvoorbeeld provider Tweak. Als je dus telefonie afneemt van KPN zul je altijd nog de experiabox moeten gebruik voor afhandeling daarvan, alle andere diensten kun je buiten de experiabox laten lopen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Misschien dat ik een router kan gebruiken die de vlans tagged doorstuurt naar mijn gigabit switch. Of denk ik fout?

router met vlan ondersteuning -> gigabit switch -> 2 AP's, experiabox (alleen voor voip)

edit: lol, tegelijkertijd

[ Voor 6% gewijzigd door sjosz op 18-04-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Ik laat weten of het gelukt is, nu nog een stabiele router vinden.

Edit: hopelijk stuurt KPN het verkeer tagged over de ADSL lijn.

[ Voor 33% gewijzigd door sjosz op 18-04-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ja, dat kan. Staat ook op die site ;)
Methode 2 moet je dan hebben, staat ook een type router bij.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Kan ik niet letterlijk in de tekst terugvinden.

Maargoed, maakt verder niet uit. Eerst proberen met een geleende router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 23:27
adsl kpn werkt niet met vlan's maar met VPI / VCI/
alleen vdsl2 en glasvezel werken met vlan;s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
mm, da's niet zo handig dan.

Ik ben bang dat ik een ander abonnement moet zoeken.

[ Voor 23% gewijzigd door sjosz op 19-04-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 18:25

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik weet wel dat er bekend is dat je bij KPN een andere gateway kan gebruiken als het om ADSL gaat. Alleen moet je die instellingen dan zien te achterhalen.
Maar alleen internet werkt dan, bellen zal je niet gaan lukken zonder de SIP gegevens. En die ga je echt niet krijgen van KPN

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Ik weet niet wat je bedoelt met een andere gateway. Maar de gegevens om te internetten heb ik, deze kun je uitlezen door de broncode te inspecteren.

Een andere router gebruiken om te internetten is geen probleem, maar ik heb dan geen telefonie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Voorheen zat er een splitter tussen. Is het geen mogelijkheid die er weer tussen te plaatsen en om de Experia box alleen voor voip te gebruiken? En de nieuwe router het internetten ed laten afhandelen.

Of gaat dit niet werken omdat QoS niet goed kan worden toegepast. Of maak ik een andere cruciale denkfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05 11:21
Splitter scheid de frequenties op de dsl lijn, tussen je pstn en dsl verbinding. Heeft totaal geen (positief) effect om dat ding er weer tussen te zetten.

Wat wil je bereiken door de EB in bridge te zetten? Enige wat je kan doen is DMZ in te stellen richting je eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Ik wil de router dan niet meer in bridge mode plaatsen, als het opgelost kan worden door het te splitten.

Hoe ik het me zojuist bedacht heb:
Vanuit de splitter een kabel naar de huidige KPN experia box en een kabel naar een dd-wrt router.

En wat me niet bevalt aan de experia box
- Met teveel NAT connecties valt de router uit
- draadloze netwerk is instabiel (wat ik nu door andere routers laat doen)
- geen routes instellen

Wat ik nu wil:
- DMZ instellen
- Testnetwerk neerzetten in ander subnet (Proliant G4 en G5 met ESXi)
- Firewall (asa 5510) tussen interne en het testnetwerk

En vast nog wel een heleboel andere dingen

[ Voor 6% gewijzigd door sjosz op 01-05-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Volgens mij moet het wel gaan, ik ga het na dit weekend proberen. Ik laat weten hoe het is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Heb je er hier op het forum al naar gezocht? Want ik heb pas uitgebreid gereageerd in een vergelijkbaar topic.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Uiteraard heb ik daarop gezocht, ik heb ook even teruggekeken in je post historie. En jou bericht gaat over glasvezel, dat is dus niet van toepassing bij mij.

Als ik terug ben van Denenmarken ga ik het proberen zoals ik het in gedachten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Helaas, het werkt niet. .Er kan niet gebeld worden. Volgens mij is de splitter ook om de analoge telefonie te splitten. Correct me if i'm wrong.

Dan maar opzoek naar een nieuwe provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 23:27
jaa de spitter heb je alleen nodig als je nog apparte analoge telefoonlijn hebt.
heb je internet+bellen dan ga je over de over je internetlijn heen via SIP dan heb je echt geen splitter nodig ;)
KPN levert tegenwoordig alleen maar splitterloos leveren, splitter wordt alleen geleverd voor mensen naast adsl/vdsl een apparte analoge lijn wilt hebben

[ Voor 34% gewijzigd door jopoh op 07-05-2013 20:06 ]

Pagina: 1