Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420818

Topicstarter
Gister heb ik mijn HD6870 vervangen voor een Sapphire HD 7870 XT. Het vreemde is dat deze wordt gezien als een "Microsoft basic display adapter", dit staat zowel in Catalyst Control Center als in device manager.

De drivers heb ik al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft. De kaart zit gewoon met de 6-pins kabels op de voeding aangesloten. Verder werk de AMD driver autodetect ook niet, als ik dat gebruik krijg ik de melding dat hij mijn product of OS niet kan vinden.

Dit zijn de overige specs van het systeem:
Processor: AMD Phenom(tm) II X4 965
Motherboard: Asus M5A78L/USB3
Hard Drive: Samsung 840 series SSD 120GB
Operating System: Windows 8 Pro 64-bit
Case: Fractal Design Define R4
Voeding: OCZ ModXsteam Pro 600W

Ik hoop dat iemand me kan helpen met dit probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:11
Probeer even vanuit apparaatbeheer naar de nieuwe driver te zoeken in de folder waar de installatie uitgepakt is.

Je kan ook even kijken wat er gebeurt als je de microsoft standaard adapter uitschakeld.

[ Voor 28% gewijzigd door questarey op 18-04-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is gelukt! Bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
Hartstikke mooi! Welke van de 2 was het nou? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het was de eerste oplossing! Bij mn vorige kaart had hij automatisch de goede driver, en ik was er eigenlijk van uit gegaan dat het nu ook zo weer zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
soms doen drivers gewoon een beetje moeilijk en moet je hetzelfde op verschillende manieren proberen :p veel plezier met je nieuwe kaart =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Soms heb je ook wel is dat je PC om de 3 minuten freezed bij een videokaart. Of andere gekke dingen.
Dan moet je proberen netwerk of audio drivers uit te zetten of te vervangen/ andere irq oid.

Er kunnen altijd rare conflicten voorkomen tussen hardware.

Daarom is voor de meeste mensen (dus geen tweakers) een kant en klare pc zo slecht nog niet want dat werkt wel altijd ^^

[ Voor 39% gewijzigd door A87 op 19-04-2013 13:02 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Pagina: 1