ASRock FM2A85X Ruis bij analoge uitgang

Pagina: 1
Acties:

• JimZzter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-02 12:53
Beste mensen,

Mijn nieuwe HTPC is uitgerust met bovenstaand moederbord.
Heb deze nu sinds een kleine week draaiende en helaas is er volgens mij iets mis met de analoge uitgang van het onboard geluid.

Ik heb nu de pc op meerdere speakers aangesloten, met versterker, zonder versterker, meerdere boxen en koptelefoons en overal krijg ik een overdreven ruis en een soort van piepjes te horen bij aanstaan van de pc..

Heb ook al een ander stopcontact geprobeerd en ook dit scheelt helemaal niks..
heb de drivers er af gehaald en zelfs zonder dit alles bleef deze ruis etc aanwezig.

Kan ik nu concluderen dat het moederbord niet in orde is? of in ieder geval de uitgang van de analoge audio?

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:57
Waarschijnlijk is er dan iets mis met het onboard geluid, of de software. Kijk eens of er andere programma's zijn die gebruik maken van jouw geluid. Zoals THX trustudio.

Probeer anders eens het moederbord met een andere harde schijf op te starten, en dan kijk je of je het geruis nog steeds hoord.

En probeer eens het moederbord te resetten, de batterij eruit te halen. En weer erin doen na paar minuten. (Wel eerst alle stroom uitzetten en de stekker uit je pc halen)

Als deze dingen nog niet werken, vrees ik dat de onboard geluidskaard naar de haaien is.

Je kunt nog altijd een interne geluidskaart kopen, die je op je moederbord kan prikken: pricewatch: Eminent EM3750 PCI Soundcard 5.1

No one is listening until you fart

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

Het is electrostatic interference, dit kan je in veel gevallen oplossen door je pc geaard aan te sluiten, het beste is natuurlijk een geaard stopcontact. Maar als dat niet beschikbaar is dan is eventueel een kabeltje van de kast naar een verwarmingsbuis een optie, maar aan te raden is een geaard stopcontact.
Dit probleem komt vaak voor bij goedkopere moederborden door het gebruik van mindere kwakiteit componenten.

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:26
Staat je microfoon input niet aan?
Als je die uitschakelt zou het ruizen veel minder moeten zijn.

• JimZzter
Felix! schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:23:
Waarschijnlijk is er dan iets mis met het onboard geluid, of de software. Kijk eens of er andere programma's zijn die gebruik maken van jouw geluid. Zoals THX trustudio.

Probeer anders eens het moederbord met een andere harde schijf op te starten, en dan kijk je of je het geruis nog steeds hoord.

En probeer eens het moederbord te resetten, de batterij eruit te halen. En weer erin doen na paar minuten. (Wel eerst alle stroom uitzetten en de stekker uit je pc halen)

Als deze dingen nog niet werken, vrees ik dat de onboard geluidskaard naar de haaien is.

Je kunt nog altijd een interne geluidskaart kopen, die je op je moederbord kan prikken: pricewatch: Eminent EM3750 PCI Soundcard 5.1
Haha dat er iets mis was met het onboard geluid was mij ook al duidelijk natuurlijk ;) heb alle drivers al gede-installeerd en opnieuw geïnstalleerd. geen resultaat..

kan idd altijd nog een geluidskaart kopen maar helaas niet voor een moederbord wat nog geen week oud is:) gelukkig nog garantie haha..

toch bedankt voor je info..

• JimZzter
HKS-Skyline schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:55:
Het is electrostatic interference, dit kan je in veel gevallen oplossen door je pc geaard aan te sluiten, het beste is natuurlijk een geaard stopcontact. Maar als dat niet beschikbaar is dan is eventueel een kabeltje van de kast naar een verwarmingsbuis een optie, maar aan te raden is een geaard stopcontact.
Dit probleem komt vaak voor bij goedkopere moederborden door het gebruik van mindere kwakiteit componenten.
hier dacht ik ook al aan idd, helaas heb ik op alle stopcontacten in mijn huis, geaard of niet geaard, zelfs in de meterkast het zelfde probleem..

het is toch niet zo,n goedkoop moederbord dacht ik zo?? om en nabij de 80 euro :9

• JimZzter
Hell-Slave schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 09:59:
Staat je microfoon input niet aan?
Als je die uitschakelt zou het ruizen veel minder moeten zijn.
helaas niet nee.. hij doet het zelfs zonder alle drivers en dergelijke..

• JimZzter
late reactie vanuit mijn kant, sorry hiervoor was weekend weg:)

[ Voor 16% gewijzigd door JimZzter op 22-04-2013 10:50 ]

• JimZzter
Even een kleine update, hoop dat iemand mij nu even kan helpen.

Moederbord is inmiddels vervangen voor een ander merk, Asus.. probleem blijft bestaan.
ben bang dat het iets van coil whine is. hoor het namelijk ook in de kast, voornamelijk bij de voeding.

Nu heb ik inmiddels ook een andere voeding geprobeert en weet ik veel wat maar probleem blijft bestaan helaas..

Kan dit ook aan de CPU liggen dan?

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Ultrapc

Anyone steak?

Nee, dat gaat waarschijnlijk niet aan de cpu liggen, evenals aan de harde schijf, ik zou toch proberen om het coil whine te traceren, en heb je ook sterkere voedingen (van een goed merk) om mee te testen?

(Je hebt nu 5 posts achter elkaar, je kan je vorige posts ook veranderen/ iets toevoegen door op het wijzigknopje te drukken ;) )

Allround.

• JimZzter
Ultrapc schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:30:
Nee, dat gaat waarschijnlijk niet aan de cpu liggen, evenals aan de harde schijf, ik zou toch proberen om het coil whine te traceren, en heb je ook sterkere voedingen (van een goed merk) om mee te testen?

(Je hebt nu 5 posts achter elkaar, je kan je vorige posts ook veranderen/ iets toevoegen door op het wijzigknopje te drukken ;) )
Haha i know sorry, ff druk bezig geweest met van alles, niet opgelet :)

Maar heb een voeding van 430W gebruikt van Corsair, (nieuw uit doos) bij beide blijft het probleem aanwezig. evenals bij beide moederborden, geaard of niet geaard stopcontact etc etc etc..

Kan het niet zo zijn dat deze CPU verkeerd omgaat met spanning of voeding vanuit moederbord ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door JimZzter op 27-04-2013 19:01 ]

Verwijderd

Gebruik je de onboard videochip?
Ik gebruik zelf zo'n overspanningsbeveiliging met noisefilter. Wie weet helpt dat ook nog een beetje,

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 20:15 ]

• JimZzter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 20:08:
Gebruik je de onboard videochip?
Ik gebruik zelf zo'n overspanningsbeveiliging met noisefilter. Wie weet helpt dat ook nog een beetje,
Ja die gebruik ik inderdaad..

lijkt me sterk toch dat zo'n overspanningsfilter nodig is op een nieuw systeem?

thx voor de info iig

Verwijderd

Het gaat bij zo'n filter niet om de leeftijd van je systeem maar om stroompiekjes uit het stopcontact eruit te filteren. Ik heb voor mijzelf (in mijn oude woning met gare leidingen) wel het idee dat zo'n filter iets helpt. Wat ik bedoel is een power conditioner.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2013 12:04 ]

• JimZzter
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:54:
Het gaat bij zo'n filter niet om de leeftijd van je systeem maar om stroompiekjes uit het stopcontact eruit te filteren. Ik heb voor mijzelf (in mijn oude woning met gare leidingen) wel het idee dat zo'n filter iets helpt. Wat ik bedoel is een power conditioner.
hmmm thanks voor de tip :)
Pagina: 1