2 routers -> telefoon verbindt altijd met één

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik kan het niet veel tactischer verwoorden. Excuses.

Allereerst de situatie.
code:
1
2
3
Boven: WRT54GL met DD-WRT V23 mini (SSID: Hobbelt; Kanaal 11; Beveliging hetzelfde als beneden; ingesteld als accesspoint)
(kabel naar boven)
Beneden: WAG160N (SSID: Hobbelt; Kanaal 1; WPA2 met PSK)

Computers/laptops schakelen automatisch over naar het sterkste signaal. Iedere mobiele telefoon verbindt met de accesspoint boven ontdanks dat het signaal sterker is van het modem/WAG160N. De beveiliging is beiden exact hetzelfde ingesteld.

Hoe kan dit? Limiet van Android of heb ik wat verkeerd ingesteld? Storing kan geen probleem zijn. Ik woon achteraf op een boederij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:20

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ja, dat is volgensmij wel een dingetje in android, omdat je device nogsteeds associated is.
Dat moet volgensmij handmatig ja.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnelus
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De enige oplossing die ik hiervoor weet is beide accesspoints op wpa2 enterprise te zetten en een radius server te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-07 06:29
Hier heb ik ook last van, Thuis hebben wij ook 2 AP's hangen. Met bijna exact dezelfde instellingen (alleen ander kanaal). Hij schakelt bijna niet over naar de dichtbijzijnste AP. Als je wifi uit en weer aan zet pakt hij wel het sterkste, maar dit is natuurlijk geen oplossing.

Een betere work-arround is een app installeren. Je hebt wel wat keuze volgens mij. Zoek in de play-store op het volgende:
- best wifi
- wifi jumper
- wifiautoconnect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Om hier maar even op terug te komen. Ik heb 2 dagen zitten spelen met de telefoon zonder resultaat. Blijkt dat de WAG160N geen wifi (meer) doet.

Rebooten werkt niet. Iemand nog ideeën om de WiFi weer aan de praat te krijgen?

Huidige instellingen:
- Wifi modus: only G (vanwege de WRT54GL; de laptop wil anders niet overschakelen)
- WPA2 beveiliging
- SSID: Hobbelt
- Wachtwoord: hetzelfde als op de WRT54GL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-07 15:46
Er zijn als het goed is hier voor apps in de play store, bij mij (Nexus 4) heb ik altijd de instelling "Avoid Poor Connections" aanstaan onder wifi instellingen.

Zelf geen last van wifi roaming in een netwerk van +20 accesspoints

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Maar het blijkt dat ik maar 1 AP heb draaien omdat de ander geen wifi (meer) uitstraalt. Waar kan dat aan liggen dat mijn WAG160N geen wifi meer doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55
Test het met Wifi analayer op je andriod telefoon. Dan zie je of je AP, WAG160N, wel of niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Ik heb inSSIDer op mijn telefoon staan. 1 netwerk is aanwezig op kanaal 11. Dit is de WRT54GL die wifi uitstuurt.

Ik heb het modem gereset en dan doet wifi het nog steeds niet -_-
Pagina: 1