Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 462299

Topicstarter
Een tijdje geleden heb ik de tv en soundbar van mijn ouders overgenomen. Het gaat hier om de Philips 37PFL9603d (tv) en de Philips HTS8140 (soundbar). Beide zijn al vrij gedateerd, maar het werkt nog geweldig en het geluid dat uit de soundbar komt is naar mijn mening goed genoeg voor het huisje waar ik op dit moment woon.

Gisteren zat ik naar een concert op televisie te kijken via mijn Ziggo HD DVR (Sisco 8485DVB) en wilde ik het geluid via de soundbar hebben. Dit had ik al wel vaker gedaan en het werkt in principe goed, maar gisteren kwam ik erachter dat het geluid na een tijdje niet meer synchroon loopt met het beeld. Naarmate de tijd verstrijkt wordt dit steeds erger. Ik kan me op het moment even niet meer voor de geest halen of het geluid nu sneller of langzamer was dan het beeld (als dit van belang is zal ik er later nog even naar kijken).

De DVR is via HDMI aangesloten op de tv, welke op zijn beurt weer met HDMI is aangesloten op de soundbar. Nu lijkt het mij dat er een fout zit in de manier van bekabelen, maar ik heb hier niet genoeg verstand van om dit op te lossen.

Weet iemand hier wat ik fout doe en wat de oplossing is, zodat mijn geluid weer synchroon loopt met het beeld?

Toevoeging: Ik lees op een ander forum dat een optische fiberkabel kan helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 462299 op 18-04-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

Ik heb ook een Philips uit de 9603-serie en de delay van deze TV is 200 ms. Wordt drastisch minder als je de SPEL-modus aanzet, maar dan zet je ook de beeldverbetering uit waarmee het beeld lang niet altijd mooier wordt. Nadeel is dat de HTS8140 geen functie heeft om de audio van een delay te voorzien (mits het geluid dus voorloopt op het beeld, andersom is lastiger op te lossen). Je zou kunnen proberen de Audio Out van de TV aan te sluiten op de HTS8140, bij sommige TV's is die synched met het beeld. Durf niet te zeggen hoe dat bij een 9603 is, gebruik die uitgang namelijk niet.

Ik snap alleen niet hoe de manier van aansluiten kan werken. Van de DVR naar de TV is geen probleem en logisch dat het werkt. Maar met HDMI van de TV naar de soundbar is apart. Het zou kunnen werken als beide apparaten HDMI 1.4 met HDMI ARC hebben maar dat heeft de TV sowieso al niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 462299

Topicstarter
Ik zal de situatie vanavond nog eens goed bekijken. Je hebt inderdaad gelijk dat het helemaal niet kan dat er alleen een HDMI tussen tv en soundbar zit. Hier kom ik nog even op terug en ik zal eens kijken of andere uitgangen van de tv gebruiken helpt. Heb twee lades volgepropt met kabels dus hier moet vast wel wat geschikts tussen zitten :P

Thnx voor de feedback.