Initieel benaderen Win8 netwerk share duurt lang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:09

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
In mijn netwerk heb ik een Win8 systeem opgenomen als NAS. Dat werkt op zich prima, echter kost het benaderen van de netwerk share soms erg veel tijd. Een minuut vertraging voor ik daadwerkelijk iets op de schijf kan doen is geen uitzondering, erg frustrerend. Als dat eenmaal draait gaat het prima, maar na een tijdje gebeurt het vrolijk opnieuw.

Mijn eerste idee was de spin-up time van de HDD's, dat kan even duren. Echter benader ik op dat moment de mSATA schijf. Die heeft helemaal geen spin-up time nodig. Om zeker te zijn heb ik in ieder geval ingesteld dat de schijven pas na 30 minuten spin-down mogen doen, ik heb het idee dat het totaal niet geholpen heeft.

Als ik tijdens het wachten remote desktop aanzwengel en op het Win8 systeem ga kijken, kan ik daar zonder problemen overal rondkijken en alles benaderen. Raaaaarrrrr!

Zijn er meer instellingen waar ik rekening mee moet houden als ik Win8 gebruik voor de netwerk share?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.