Specs:
Xeon E31230V2
32 GB kingston 1333MHZ ram
MSI H77MA-G43
Videokaart
Samsung SSD 128 GB als system DISK
2x raid1 1TB Seagates HDD
1x Samsung 1TB HDD
Server 2008 R2
Page file op de SAMSUNG HDD
Als ik remote desktop (1GB lan) naar de machine is de performance ok-ish. Word + Excel starten snel op alleen scrollen van grote files en Firefox is niet super.
Na verloop van tijd wordt de server trager en duurt het dus 5 seconde voordat Applicaties starten. Memory is laag (6GB) en CPU staat ook vrijwel stil (7% ongeveer).
Waar kan dit aan liggen?
Ik ga vandaag even een Memtest doen en de temperaturen controleren. Een andere suspect is de onboard raid controller die ruzie maakt met mijn SSD. Mogelijk dat ik een rocketraid kaartje ga inzetten om de raid over te nemen.
Wat zouden jullie suggesties zijn om verder te onderzoeken?
Xeon E31230V2
32 GB kingston 1333MHZ ram
MSI H77MA-G43
Videokaart
Samsung SSD 128 GB als system DISK
2x raid1 1TB Seagates HDD
1x Samsung 1TB HDD
Server 2008 R2
Page file op de SAMSUNG HDD
Als ik remote desktop (1GB lan) naar de machine is de performance ok-ish. Word + Excel starten snel op alleen scrollen van grote files en Firefox is niet super.
Na verloop van tijd wordt de server trager en duurt het dus 5 seconde voordat Applicaties starten. Memory is laag (6GB) en CPU staat ook vrijwel stil (7% ongeveer).
Waar kan dit aan liggen?
Ik ga vandaag even een Memtest doen en de temperaturen controleren. Een andere suspect is de onboard raid controller die ruzie maakt met mijn SSD. Mogelijk dat ik een rocketraid kaartje ga inzetten om de raid over te nemen.
Wat zouden jullie suggesties zijn om verder te onderzoeken?