Beste lezers,
Ik wil een HTPC gaan neerzetten in de huiskamer, de bedoeling is XBMC draaien, onder windows. De bestanden staan op het netwerk. En zou graag jullie advies horen betreffende het volgende:
Ik heb volgens mij 2 (3?) keuzes:
De laptop is uiteraard de goedkoopste optie. Sata HDD erin en gaan met die banaan.
Echter de HTPC moet ik zelf in elkaar zetten en dat is toch ook wel weer leuk. (Tijd geleden dat ik het heb gedaan).
Wat zouden jullie doen in dit geval?
Ik wil een HTPC gaan neerzetten in de huiskamer, de bedoeling is XBMC draaien, onder windows. De bestanden staan op het netwerk. En zou graag jullie advies horen betreffende het volgende:
Ik heb volgens mij 2 (3?) keuzes:
- Ik heb nog een oude laptop (core 2 duo E5500, nVidia 9650m GT, 4gb mem). Hiervan moet de harddisk wel vervangen worden deze is aan het overlijden. Ik keek hier tot ongeveer 6 maanden terug altijd series op. 720p /1080p.
- Een nieuwe HTPC bouwen.
- Media player / Raspberry PI. Deze keuze heb ik voor mezelf al afgeschreven vanwege de ondersteuning van (nieuwe) bestandsformaten. Verder heb ik het liefst een "gewone" pc zodat ik er ook nog andere software op kan draaien in dien gewenst. Raspberry valt af omdat ik de ui te traag vind.
De laptop is uiteraard de goedkoopste optie. Sata HDD erin en gaan met die banaan.
Echter de HTPC moet ik zelf in elkaar zetten en dat is toch ook wel weer leuk. (Tijd geleden dat ik het heb gedaan).
Wat zouden jullie doen in dit geval?
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E