Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512584

Topicstarter
Vandaag onderdelen binnengekregen en zelf aan de slag gegaan om een pc in elkaar te zetten. Na de CPU, het geheugen en de voeding in de kast geplaatst en bedrading aangesloten te hebben de pc aangezet. Bij het opstarten klinken vijf biepjes en blijft het beeld uit. Al gezocht op internet naar soortgelijke problemen en daar wordt probleem met VGA genoemd, maar ik gebruik op dit moment de onboard VGA. Iemand een mogelijke oplossing? De onderdelen in mijn pc op dit moment:

- Corsair CX430 Bronze 430W ATX23
- D3 8GB 1333-999 BlDrag K2 GEI
- Asrock FM2A75 PRO4-M
- AMD Ath II X4 740 3200 FM2 BOX
- CoolerMasster K280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Vervang alle onderdelen om uit te sluiten welke het probleem vormt.

En idd wat thibai hieronder zegt, zorg ervoor dat je alle juiste onderdelen hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door TERW_DAN op 17-04-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Volgens mij heeft je cpu geen ingebouwde gpu.

Dan vraag ik me af welke onboard vga jij gebruikt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
thibai schreef op woensdag 17 april 2013 @ 23:00:
Volgens mij heeft je cpu geen ingebouwde gpu.

Dan vraag ik me af welke onboard vga jij gebruikt? :)
Hier sluit ik mij bij aan.
Je mobo heeft geen onboard gpu, je CPU zal de gpu moeten hebben.

De Athlon II X4 740 heeft geen ingebouwde gpu.
De 5 beepjes komen overeen met missende gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is dat waarschijnlijk dan ook de oorzaak van het niet starten van de bios en de piepjes? Dat de pc geen grafisch vermogen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
ja, want zonder gpu kan je ook geen beeld hebben en dus ook geen bios scherm.
Je bios stopt gewoon vanwege het ontbreken van de gpu.

Als je nog een losse kaart hebt kan je die gebruiken, anders word het een andere cpu in de A serie.

[ Voor 27% gewijzigd door SpiriTNL op 17-04-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
http://www.asrock.com/mb/AMD/FM2A75%20Pro4-M/?cat=CPU

Bij de gekozen CPU staat een rood sterretje. De tekst in het gele vak verklaard waarom je de piepjes krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, dan weet ik wat ik moet doen om t te fixen :) bedankt allemaal voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd14v
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-06 10:55
even een vraagje tussendoor. weet iemand wat er gebeurd als je te veel ram op een motherboard zet? is dat erg? en, bestaan er ook cpu onboard moederborden waar meer dan 4 gb ram op kan. zo ja, stuur mij even een link.
gr sjoerd

Boter Kaas en Eieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Het limiet op ram geheugen wordt bepaald door de cpu en niet het moederbord.
Cpu's limiteren dit aantal en kunnen enkel ram adresseren tot de toegewezen hoeveelheid.
Als je extra geheugen toevoegt zal de pc (volgens mij) gewoon blijven werken met het geheugen dat de cpu maximaal kan adresseren.

Anderzijds is het niet aangeraden om dit te doen en zeker de gok niet waard, er bestaan moederborden met onboard cpu die ver boven 4GB kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd14v
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-06 10:55
beste thibai, ik wil ff zeggen dat ik vandaag ben gaan zoeken naar een onboard cpu met meer dan 4 gb ram mogelijk en ik heb er 1 met 16 gb gevonden (ASRock E350M1 (als ik het goed heb)), want ik wil een homeservertje maken met een samsung 840 series 120gb ssd en 16 gb hyperx van kingston.

Boter Kaas en Eieren

Pagina: 1