Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

ik heb in 2011 een tweejarig contract afgesloten bij Vodafone en kreeg hierbij een Samsung Galaxy SII (in de titel staat per ongeluk 3). Ik betaalde het eerste jaar 20 euro per maand vast en het tweede 40 euro per maand.

Omdat ik wegens bezuinigingen al maanden moet besparen wil ik natuurlijk van dit abonnement af en dat kan per juni. Ook heb ik deze smartphone gekocht omdat je er foto's mee kon maken en dat vond ik erg handig. Ik internet er niet op, download geen apps, bel niet veel, sms niet veel maar maak dus wel veel foto's ermee. Een beetje spijt van deze beslissing om een abonnement te halen heb ik ook wel.

Nu het volgende; ik heb gezien dat die smartphones veel geld opleveren op Marktplaats. De mijne ga ik er dan ook op plaatsen. Hij heeft geen beschadigingen dus ik verwacht wel dat het wat oplevert.

- Alleen, verlies ik mijn telefoonnummer nu? Ik wil namelijk een klaptelefoontje kopen en een prepaidkaartjes aanschaffen af en toe. Maar wel mijn nummer houden als het kan.

- En er zit een SIMkaart in, als ik die eruit haal, zijn dan ook al mijn gegevens van mijn telefoon weg?
- Heel belangrijk voor mij is de volgende vraag: ik heb een Whatsapp-gesprek van wel anderhalf jaar. Dit zou ik graag in zijn geheel willen mailen naar mezelf.

Ook heb ik nog een andere vraag, die niet gericht is op dit onderwerp. Als ik op Facebook een gesprek, ook weer van wel 2 jaar (dus duizenden berichten) wil mailen naar mezelf, kan dit? Het lukt me maar niet.

Maar, dat laatste is niet zo belangrijk.

Kan iemand me verder helpen?

Alvast bedankt!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

De simkaart is je abbo, de telefoon heeft hier niets mee te maken.

Dus je kunt gewoon je telefoon verkopen en dan behoudt je je nummer.

[ Voor 30% gewijzigd door Christiano007 op 17-04-2013 21:52 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel! Omdat er wel eens de vraag komt of je dingen wil opslaan in je telefoon of SIM, vandaar.. Maar kaartje eruit, dan is de smartphone leeg dus. Thanks.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wat je normaal doet:

Simkaart eruit. Je nummer houd je.
Ga in de settings van de telefoon naar "factory reset". De telefoon wist dan alle persoonlijke gegevens en hij is nu weer in "nieuwstaat".

Over die gesprekken: geen idee hoe je dat doet. Staat er zoveel belangrijks op Whatsapp of Facebook?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:49:

- Heel belangrijk voor mij is de volgende vraag: ik heb een Whatsapp-gesprek van wel anderhalf jaar. Dit zou ik graag in zijn geheel willen mailen naar mezelf.
http://www.whatsapp.com/faq/en/android/20902622

Verwijderd

Hallo,

Om je vragen even in de juiste volgorde te beantwoorden:

Ik raad je aan hem op de V&A hier te verkopen. Minder gerotzooi dan op marktplaats, mensen weten er meer vanaf en je hebt over het algemeen een stuk prettiger contact.

Nee, je haalt je simkaart eruit. Daar zit je nummer aan vast.
Je raakt je nummer niet per definitie kwijt. Je kan bij elke aanbieder nummerbehoud aanvragen, zodat je je oude nummer meeneemt. Het handigste is natuurlijk gewoon aan het einde van je contract het bij je huidige provider om te zetten naar PrePaid.

Nee, je gegevens zijn dan niet weg. Ga naar Instellingen, kies Backup maken en resetten en kies fabrieksinstellingen resetten. Dan gaat alles eraf en is je toestel leeg.

Voor de whatsapp vraag: Ga naar Whatsapp (hoofdscherm), druk op je Menu toets, kies Instellingen. Ga naar Gespreksinstellingen, en kies daar voor Gesprek Mailen.

Voor facebook is die optie er niet voor zover ik weet, maar dat blijft gelukkig ook gewoon in je facebook staan dus je kan hem altijd op facebook.nl teruglezen.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
aha... factory reset, oké.
Maar zit mijn nummer niet specifiek vast aan dit abonnement? Ik kreeg dit telefoonnummer bij dit abonnement.

Ja, het is heel belangrijk. Het heeft te maken met een rechtszaak, het is dus bewijs. Maar ik wil mijn smartphone verkopen maar voor die tijd (eind juni) toch wel die berichten op papier of op mijn pc hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel, Intelligo !

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga iig bij Vodafone nummerbehoud aanvragen en dan vragen naar Prepaid. Ik neem aan dat ik bij hen in de winkel ook zo'n klaptelefoontje kopen kan. Maar dat zoek ik wel even uit.

thanks

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:57:
Ik ga iig bij Vodafone nummerbehoud aanvragen en dan vragen naar Prepaid. Ik neem aan dat ik bij hen in de winkel ook zo'n klaptelefoontje kopen kan. Maar dat zoek ik wel even uit.

thanks
Jup, dat moet zeker lukken.

Als je graag foto's maakt met je telefoon is het trouwens wel aan te raden dat even aan te geven bij de aankoop van je nieuwe telefoon. Die goedkope klaptelefoontjes hebben over het algemeen bedroevend slechte camera's, als je die foto's op je computer gaat bekijken wordt je er niet echt enthousiast van vrees ik.
Pagina: 1