Hallo Tweakers,
Al een tijd heb ik een videokaart die mij tot nu toe nog steeds bevalt, al klinkt hij als een straaljager (typisch Hawk), maar nu zie ik toch een temperatuur voorbij komen wat aardig dicht in de buurt komt van het kookpunt van water, 94 graden. Het gaat hier om de temperatuur van het geheugen, niet de GPU zelf.
GPU load: 100% (Mechwarrior Online)
GPU temperatuur: rond de 70 graden (prima lijkt me)
geheugen temperatuur: 94 graden (problematisch?)
Nu weet ik dat videokaarten meer warmte kunnen hebben dan CPU's. Ook heb ik een vrij aggressief fanprofiel aangemaakt, waardoor de gpu-temperatuur niet voorbij de 75 graden komt, maar het geheugen baart me zorgen. Hebben jullie tips?
Ik zat zelf te denken aan:

Al een tijd heb ik een videokaart die mij tot nu toe nog steeds bevalt, al klinkt hij als een straaljager (typisch Hawk), maar nu zie ik toch een temperatuur voorbij komen wat aardig dicht in de buurt komt van het kookpunt van water, 94 graden. Het gaat hier om de temperatuur van het geheugen, niet de GPU zelf.
GPU load: 100% (Mechwarrior Online)
GPU temperatuur: rond de 70 graden (prima lijkt me)
geheugen temperatuur: 94 graden (problematisch?)
Nu weet ik dat videokaarten meer warmte kunnen hebben dan CPU's. Ook heb ik een vrij aggressief fanprofiel aangemaakt, waardoor de gpu-temperatuur niet voorbij de 75 graden komt, maar het geheugen baart me zorgen. Hebben jullie tips?
Ik zat zelf te denken aan:
- Agressiever fanprofiel (niet mijn voorkeur)
- Repaste?
- Betere airflow kast? Vooraan de kast blazen 2 120mm Scyte fans,geen afvoer bij videokaart, wel voeding en 90mm exhaust fan bij CPU, bij de afbeelding zie je ter hoogte van de videokaart een 120mm exhaustfan, niet geplaatst, alsnog een idee om dit te doen? HDD-cage is al weg, ten behoeve van de airflow.

Speelt graag