Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

Ik heb een Asus N56VZ- S4215H en heb de geheugen geupgrade naar 8gb .
Het zijn deze modules.: Kingston HyperX - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - SO DIMM 204-pin - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9 - 1.5 V - niet-gebufferd
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=350020

HEt werkt nu wel goed alleen geeft de index score maar 7,6 terwijl hiervoor met de 6gb (standaard) 7,7 gaf.
Wat heeft het hiermee te maken?
betekent dan dat de nieuwe kingston geheugens langzamer zijn of iets anders?

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-01 14:10
Zijn je nieuwe geheugens ook zo ingesteld?
Dit kan je in je bios en m.b.v. CPU-z zien.

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niks veranderd want volgens mij kan ik ook niet via bios met de ram instellen.
dit zijn de waardes: http://postimg.org/image/j8st3jzdh/full/

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 09:55
Windows Index is de meest nutteloze benchmark ooit, geheugen snelheid maakt in de praktijk weinig uit.
Maar kijk eens of je RAM op 1600MHz werkt, misschien dat het "slechts" op 1333MHz staat.
7.6 is trouwens een nette score dus maak je er niet al te druk over.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:54

Dark

who tweaked the light?

Het draait op 1333ddr(665MHz) volgens dat plaatje, en op c9-9-9-24, terwijl het volgens xmp profiel op 7-7-7-20 zou kunnen...

helaas lijkt het erop dat je niet hoger kan komen dan de standaard 1333, of kan je ergens in bios XMP pakken?

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

De norm om een hogere score te halen word steeds verhoogt. Hierdoor haal je niet een jaar geleden de zelfde score dan als je dat nu doet.

Ik denk dat de test met je oude RAM een paar maanden oud is, en daarom zal je score ook hoger zijn.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Verwijderd

Topicstarter
OKey nog bedankt voor de info .
Het is bij deze laptop niet mogelijk de xmp in te stellen via de bios.

Maar ik kan er toch wel uitgaan dat de 8gb wel sneller gaat dan de vorige 6gb of niet.?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:54

Dark

who tweaked the light?

Als je die 2gb extra ook echt aanspreekt is dat zeker sneller dan wanneer er met de 6gb een stukje pagefile bij gepakt zou moeten worden op de disk.

denk dat je er practisch heel weinig van gaat merken.
Pagina: 1