Standby probleem laptop - MSI GX701

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
Hallo hallo,

Ik zit met een klein probleempje die ik maar niet kan oplossen met mijn MSI GX701 laptop.
Het is namelijk zo dat hij na het opstarten van Windows (7) in standby modus gaat of slaap modus.
Dit gebeurd soms na enkele seconden, soms na enkele minuten. Het scherm blijft zwart en ik moet hem geforceerd afsluiten.

Mijn eerste ingeving was dat de hardeschijf defect was, omdat Windows op den duur niet meer wou opstarten en er verschillende foutmeldingen van leesbaarheid naar voren kwamen.
Ik heb een nieuwe hardeschijf in de laptop geplaatst. Een simpele 250GB 5400RPM schijf. Hier heb ik Windows opnieuw op geïnstalleerd en deze start nu wel netjes op, maar het standby probleem blijft.

Ook heb ik de complete koeling eruit gehaald en schoongemaakt. Daarnaast staat mijn laptop ook op een Zalman laptop cooler.

Het geheugen heb ik in verschillende bankjes getest, een voor een op alle manieren (2x 2GB).

Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn wat ik over het hoofd mis? Waarom hij soms wel 20 minuten werkt en daarna of daarvoor maar 5 seconden?

Ook leuk om te weten, ik typ dit bericht in veilige modus, want daar blijft hij gewoon netjes uren achter elkaar draaien (20+).

Help :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
Ik heb trouwens in veilige modus ook alle instellingen met betrekking tot standby en slaapmodus uitgeschakeld. Zelfde geldt voor powermanagement opties.

Ondertussen ook maar een nieuwe desktop gaming pc besteld, maar zou de laptop graag willen blijven gebruiken. I'm at a loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:16

Eagle Creek

Breathing security

Hoe weet je dat hij in stand-by gaat?

Is dat een feitelijke constatering (gebaseerd op bewijzen dus) of een vermoeden?

[ Voor 53% gewijzigd door Eagle Creek op 18-04-2013 11:23 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 15:10
Eagle Creek schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:23:
Hoe weet je dat hij in stand-by gaat?

Is dat een feitelijke constatering (gebaseerd op bewijzen dus) of een vermoeden?
Dit is interessant, anders zou het bijvoorbeeld een videokaart driver probleem kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
Goede vraag inderdaad, het scherm wordt zwart en de koeling gaat zachter staan. Het deed mij direct denken aan standby/slaapmodus. Misschien een aanname die helemaal niet klopt. Ik heb de drivers verwijderd in safe mode en hij lijkt nu gewoon aan te blijven. Dit zou betekenen dat ik opzoek moet gaan naar de juiste drivers voor mijn 9600GT M voor deze laptop. De nieuwste van NVIDIA zelf werken dan namelijk niet goed, ook al kan je redelijk specifiek aangeven welke videokaart je hebt.

Edit:
Het is duidelijk mijn videokaart inderdaad. Na het installeren van wat oudere drivers gaat hij direct weer op zwart scherm na rebooten. Verwijderen van de drivers lost het probleem weer op.

Ik kan op internet niet echt een direct oplossing vinden voor mijn specifieke laptop. Dat wordt dus maar driver na driver proberen?

Edit2:
Ik heb maar Windows Vista geïnstalleerd en ga alles opnieuw proberen.

[ Voor 30% gewijzigd door Xedev op 18-04-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:16

Eagle Creek

Breathing security

Computers moet je een beetje "aanvoelen". Het is hetzelfde als dat veel gebruikers zeggen "de computer sluit opeens af", terwijl ze bedoelen dat hij uitvalt. Afsluiten en uitvallen zijn twee totaal verschillende dingen die ook een andere oorzaak hebben.

Afgaande van wat je nu beschrijft, zou ik ook zeggen dat het je videokaart(driver) is.
Dit zou betekenen dat ik opzoek moet gaan naar de juiste drivers voor mijn 9600GT M voor deze laptop. De nieuwste van NVIDIA zelf werken dan namelijk niet goed, ook al kan je redelijk specifiek aangeven welke videokaart je hebt.
Losse fabrikantdrivers op laptops installeren levert vaker wel dan geen problemen op, is mijn ervaring. Waarom haal je de drivers niet op van de site van de fabrikant -van de laptop- (MSI dus en niet nVidia)?

Succes :).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
Eagle Creek schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:26:
Computers moet je een beetje "aanvoelen". Het is hetzelfde als dat veel gebruikers zeggen "de computer sluit opeens af", terwijl ze bedoelen dat hij uitvalt. Afsluiten en uitvallen zijn twee totaal verschillende dingen die ook een andere oorzaak hebben.

Afgaande van wat je nu beschrijft, zou ik ook zeggen dat het je videokaart(driver) is.

[...]

Losse fabrikantdrivers op laptops installeren levert vaker wel dan geen problemen op, is mijn ervaring. Waarom haal je de drivers niet op van de site van de fabrikant -van de laptop- (MSI dus en niet nVidia)?

Succes :).
Ik heb op de website van MSI gezocht inderdaad. Helaas vind ik daar alleen drivers voor 32bit Vista en kon deze niet installeren. Ik heb via laptopvideo2go.com een oudere driver gedownload die ik ook alleen met een aangepaste INF file kon installeren het probleem opgelost!

Bedankt voor het sturen in de juiste richting! :)
Pagina: 1