laptop wil niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-03 19:57
Hallo allemaal,

ik heb een studio xps 1640 laptop, onlangs kreeg ik ene bluescreen door de nodige tijdsdruk ivm school en het niet willen opstarten van windows 7 heb ik even snel de ssd geformateerd en nieuwe windows erop gegooid.

dit heeft een paar weken gewerkt en nu krijg ik weer ene bluescreen en bleek ram geheugen kapot te zijn (kan code niet terugvinden nu). dit heb ik vervangen door een setje die word aangegeven als compatible met deze laptop (van crucial).

nu probeer ik opnieuw windows te installeren krijg ik steeds de erorr code 0xc000021a.
How to troubleshoot a "STOP 0xC000021A" error
voglens de website van windows is dit ene probleem met de windows logon service, maar hoe kan ik dit nachecken of dit zo ehct zo is.

wat ik gebrobeerd heb :
  • andere versie van windows proberen te installeren (stuk of 3 verschillende)
  • dell hardware diagonistics gedraaid (geen fouten aangetroffen)
  • verschillende hardeschijven geprobeerd
  • ram geheugen omgewisseld
  • ssd geformateerd met nstf indeling en overnieuw proberen installeren
  • chkdsk gedaan in dos
  • bios gereset naar fabriek instellingen
ik wil nog scannen voor een eventueel virus, want dit werd ook aangegeven als ene mogelijkheid voor het niet starten. maar het probleem is dat het me niet luikt om een viruscanner binnen dos werkend te krijgen.

zou iemand mij willen helpen, want ik kom er echt niet meer uit en ben er al een paar dagen mee bezig.
en probleem is dat ik de laptop echt nodig heb voor school/werk.

alvast bedankt,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Krijg je de error code tijdens de installatie of er na? En welke Windows versie heb je allemaal geprobeerd? Test is met 1 geheugen module en maak de DVD-drive schoon met een schoonmaak disk. Als je een grote USB-stick hebt kan je Windows ook daar vanaf installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
Anoniem: 91626 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:04:
Krijg je de error code tijdens de installatie of er na? En welke Windows versie heb je allemaal geprobeerd? Test is met 1 geheugen module en maak de DVD-drive schoon met een schoonmaak disk. Als je een grote USB-stick hebt kan je Windows ook daar vanaf installeren.
ik heb windows 7 home gedaan x86 en x64 en windows ultimate x86 en x64 ik heb alles van usb sticks geinstalleerd, eerst een van kingston en daarna eentje die ik niet weet van welk merk.

de installatie gaat goed en dan start de computer opnieuw op en dan bij het ostarten om te configureren voor de eerste keer dan krijg ik tijdens het opstartscherm de bluescreen.

ps : bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Ik neem aan dat je niks in de BIOS hebt veranderd zoals de Sata configuratie, reset deze als dat kan? Mogelijk is er een BIOS update die je uit de brand helpt? Mogelijk injecteert de BIOS de Windows licence-key in je OS schakel dit uit als test. En weet je zeker dat de Windows ISO die je gebruikt niet geëdit is? En als je een externe DVD-drive hebt kan je dat ook nog proberen? Vreemd probleem in ieder geval! Je kan ook een poging wagen bij de Dell helpdesk, je weet maar nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
Anoniem: 91626 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:59:
Ik neem aan dat je niks in de BIOS hebt veranderd zoals de Sata configuratie, reset deze als dat kan? Mogelijk is er een BIOS update die je uit de brand helpt? Mogelijk injecteert de BIOS de Windows licence-key in je OS schakel dit uit als test. En weet je zeker dat de Windows ISO die je gebruikt niet geëdit is? En als je een externe DVD-drive hebt kan je dat ook nog proberen? Vreemd probleem in ieder geval! Je kan ook een poging wagen bij de Dell helpdesk, je weet maar nooit!
bedankt, ik krijg vanavond nog nieuwe (orginele) windows software daarmee probeer ik het nog en anders word het idd bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
ik heb helaas niet kunnen bellen met dell vandaag.
wat ik wel geprobeerd heb is in plaats mijn ssd te gebruiken een gewone hitachi hdd.
en ik heb ook geprobeerd om in plaats van windows 7 windows 8 enterprise 64bit te installeren .
met de ata instelling en met de ahci instelling.

verder heb ik nog ubuntu erop gezet en deze doet het wel gewoon. hierbij heb ik met avg naar virussen gescand maar die kon niks vinden en de hdd's gecheckt en deze hadden ook geen problemen.

echter krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding, ik weet nu echt niet meer wat ik kan doen :S .
iemand anders nog een nieuw idee ? zou er ene virus in de bios zitten ? of iets met drivers ? of een service pack ?

alvast bedankt
peter

edit :

nu geeft die tijdens het opstarten een 0xc0000001 error code en probeer nu een dumpfile te maken maar dat lukt niet dusver want mijn

[ Voor 12% gewijzigd door pwghost op 18-04-2013 21:40 ]

Pagina: 1