Inloggen uwv.nl > kan gmail niet inlezen in Outlouk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-07 15:27

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Ik weet niet helemaal zeker of ik hier in het juiste forum zit, maar lijkt beveiligingsgerelateerd.

Nu heb ik toch een heel raar probleem wat nu al een aantal keren is voorgekomen.

Mijn vrouw zit in de WW. Nu heeft ze al 2 keer meegemaakt dat nadat ze met haar digiD inlogt op UWV.nl ineens haar Gmail in Outlook niet meer geladen wordt.

1e keer: Zij logt in bij UWV en constateert erna dat haar e-mail account niet meer werkt in Outlook (terwijl andere Gmail account wel werken). Ik heb toen ingelogd op haar account via de webbrowser en kreeg meteen melding van suspicious activity. Meteen haar wachtwoord gewijzigd en gekeken waar het vandaan kwam. In het activiteitenlogboek kwam echter alleen ons eigen IP adres naar voren. Oorzaak onbekend.

2e keer: Zij logt in bij UWV en constateert weer hetzelfde probleem met Outlook. Ik heb dit nu ook met Thunderbird getest en inderdaad een mail-client krijgt geen verbinding via IMAP met haar account. Wederom konden we wel gewoon inloggen via de browser, en nu kreeg ik ook geen melding dat er iets raars aan de hand was.

Ik heb zelf eens gekeken op de site van het UWV (mijn UWV), maar daar merk ik weinig raars behalve een google.js regel 66 (was net 83) die elke keer stopt.

Tips, tricks hoe dit te debuggen zijn zeer welkom. Of zou dit eerder een lek betekenen bij het UWV / DigiD zelf??

DigiD ook ingelogt net, daar is in ieder geval haar @gmail adres niet ingevult.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-07 15:27

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Lijkt me niet. De eerste keer was vorige week en daarnaast is de webinterface wel gewoon bereikbaar.

Trouwens dat heb ik er nog niet bij gezet. Vorige week na het resetten van het wachtwoord kon ik de eerste 10-30 minuten nog steeds geen mail inladen in Outlook. Vandaag weer idem. Hele tijd melding dat de logingegevens fout waren en na die tijd werkt het wel weer. Het lijkt er een beetje op alsof er een brute force ofzo op haar mail-account losgelaten wordt via IMAP en er dan een blokkade voor 10-30 minuten wordt ingesteld.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel