Toon posts:

Een Sata-HDD-duplicatiesysteem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai!

Ik ben op zoek naar een systeem waarmee ik een zelf te selecteren groep bestanden (zeg 2,5 terabyte aan data dagelijks) naar een tiental harde schijven kan schrijven, om deze harde schijven vervolgens af te kunnen koppelen met back-up doeleinden.

Elke dag moeten hier tien nieuwe harddisks aan gekoppeld worden, waarbij dus weer 1 bronschijf naar tien nieuwe schijven overloopt.

Het systeem heeft de volgende eisen:

- het moet snel de 2,5tb kunnen kopiëren (dus niet met 25mb/s via USB zoals nu en dat dan steeds met die snelheid naar één schijf)
- het moet het naar meerdere schrijven tegelijkertijd kunnen schrijven
- het moet hotswappable zijn
- het moet werken met minimaal 3tb schijven
- geld is echt weinig boeiend op zich, maar houd het binnen proporties :D

Heeft iemand enig idee of dit bestaat en hoe ik dit kan vormgeven? Als ook welke software hier evt. voor geschikt is? :?

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:38
Ik weet in elk geval dat er dedicated systemen voor zijn, bijvoorbeeld zoiets als dit.
Voorbeeld kan max 4 harddisks aan, maar er is vast ook iets met meer(edit: dit bijvoorbeeld).
Overigens heb ik geen enkele ervaring met dit apparaat/deze leverancier...

[ Voor 27% gewijzigd door Schumaster op 17-04-2013 16:17 ]

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 12:01
Verwijderd

[ Voor 89% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:42 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Pc met veel pci-e sloten, elke pci-e slot vullen met sata controller.
Dan een hotswap kopen die je in je 5 1/4 slot kunt duwen(een grote kast kopen).
Dan zo min mogelijk hd's aansluiten op elke controller, en kopieren.

Dan kun je nog via e-sata of usb de rest van de hd's vullen.
Of 2 pc's kopen en hetzelfde doen.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:25
DD kan kopieren naar meerdere targets. Zie uitleg hier

Die kant en klare dingen zijn mooi, maar een simpel moederboardje + controller en een mooie case met hotswap bays voor de hardeschivjen heb je voor de helft van het geld denk ik. Dan kan je met een standaard scriptje zo beginnen met kopieren. Alleen geen idee wat daar de performance van is naast die kant en klare oplossing.

• alie19875
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:19
Wij gebruiken een Startech SATDock (http://eu.startech.com/HD...ock-eSATA-USB~SATDOCK22RE) aangesloten op een eSATA controller. Je hebt ze ook in een 4 bay versie als ik het goed heb.
Met 1 knop maakt het een kopie van de bron naar je doel schijf, dus geen software nodig en doet het op block nivo dus zelf encrypted HD's gaat werken (hebben we ook gecontroleerd met PGP encrypted disk).

Oh je hebt geen PC nodig als je alleen maar van disk naar disk wilt kopieeren.

" ....The SATDOCK22RE USB and eSATA Standalone Duplicator Dock lets you duplicate/clone an existing hard drive without the use of a host computer system, or can be connected to a computer system for use as an external hard drive dock"

[ Voor 26% gewijzigd door alie19875 op 17-04-2013 16:56 ]

• Uncle Mel
Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:42 ]

• alie19875
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:19
Ik heb geen idee, wij gebruiken het meer als een cloning tool wanneer S.M.A.R.T aangeeft dat de HD niet meer top is dan clonen wij het 1 op 1 naar een andere HD. Meestal zijn het laptop HD's van 500GB en die zijn in minder dan 2 uur klaar (in 95% encrypten met PGP), maar meestal is het aanzetten en niet meer naar kijken.

Ik zou anders de fabrikant mailen en je vraag daar neerzetten, mijn ervaring is gewoon goed en mijn eis toen was encrypted HD's clonen en dit was mijn oplossing en hopelijk ook iets voor jouw.
Heb helaas geen grotere HD's dan 500GB hier anders had ik het wel voor je getest, tijdens het clonen heb je een indicator van 25 > 50 > 75 naar 100% de tijd moet je dus zelf in de gaten houden het is wel gewoon hotswap en 1 knop (clone) oplossing dus incremental zit er niet in.

• Uncle Mel
Verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing waar we op dit moment naar kijken is de volgende:

http://www.aleratec.com/350109.html

We vragen ons dus af of we hierin 10 sata schijven kunnen proppen, even op één knop klikken en dit apparaat kopieert de bovenste schijf door naar de 10 onderste (simultaan)?

En zijn er zelfbouwmethodes om dit te doen in combinatie met bepaalde software, of is bovenstaande oplossing eigenlijk wel aardig goed?

Ook overwogen we de volgende oplossing:

http://www.dataduplicator..._harddisk_duplicator.html

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2013 11:53 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:06

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je zult altijd tegen de grens aanlopen van je sata schijven dus (Sata300=80MBs), zo van die hdd kopieer stations is volgens mij het simpelste.

Voor 3TB ben je ongeveer 10u bezig :| (3000/288=10.42)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1