Toon posts:

Windows update altijd zo lang?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik kreeg vandaag tijdens het gamen problemen tijdens de loading screen. Als gevolg hiervan besloot ik om mijn videokaart drivers te updaten (HD 7850). Sinds voltooing van deze installatie heb ik een probleem: er zit een zwarte balk om mijn scherm heen waardoor mijn resolutie kleiner is. Toen ik de computer opnieuw opstartte, kreeg ik een melding over iets van .net framework 4 en dat ik deze moest downloaden. Ik dit proberen, maar de installtie mislukte. Nu ging ik naar Windows Update en zag ik daar 35 optionele updates en 1 belangrijke. Bij de optionele stonden onder andere iets met framework.

Ik besloot om ze allemaal te installeren. Echter duurt het nu al 40 minuten en is Windows Update nog steeds bezig met het installeren van update 1 (update voor Windows 7 voor x64-systemen). Ik probeerde de installatie te stoppen en Windows Update weg te klikken, maar dit bleek niet mogelijk want het programma bleef rechtsonderin mijn taakbalk staan. Als ik er dan weer op klikte was de installatie al weer bezig.

Is het normaal dat deze update zo lang duurt of heeft mijn computer het moeilijk omdat ik 36 updates heb gequeued? Iemand anders ervaring met gefaalde framework installatie?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:55

Perkouw

Moderator General Chat
Mensen ervaren wel vaker problemen met .net framework updates/installaties, moet je maar eens op googlen. Verder is het afhankelijk van je setup hoe lang dergelijke updates kunnen duren, wel een SSD of juist niet etc. 40 minuten vind ik persoonlijk wat lang, maar zou prima kunnen afhankelijk van je setup en de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Het installatieproces balkje 'glimt' nog wel elke paar seconden. Moet ik er maar vanuit gaan dat alles goed gaat? Wanneer moet ik me toch echt zorgen gaan maken om de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop niet voor je dat je alle taal pakketten aan het downloaden bent die standaard onder optioneel staan voor Win7 Ultimate. Want die zijn nogal groot natuurlijk en overbodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:38:
Ik hoop niet voor je dat je alle taal pakketten aan het downloaden bent die standaard onder optioneel staan voor Win7 Ultimate. Want die zijn nogal groot natuurlijk en overbodig!
Ik geloof het niet. De update die nu bezig is (update 1) heet 'update voor Windows 7 voor x64-systemen'. Volgens mij stond deze onder optionele updates en stonden er aardig veel van gelijknamige updates. Beetje raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:06
Wat soms wel lijkt te helpen/helpt is de computer opnieuw opstarten. Het enigste wat dat ding dan nog te doen heeft is namelijk updates installeren. Dan moet die alleen al wel klaar zijn met downloaden van de updates, maar aangezien die al aan het installeren is zal dat wel :)

[ Voor 30% gewijzigd door Caelorum op 17-04-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Caelorum schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:43:
Wat soms wel lijkt te helpen/helpt is de computer opnieuw opstarten. Het enigste wat dat ding dan nog te doen heeft is namelijk updates installeren. Dan moet die alleen al wel klaar zijn met downloaden van de updates, maar aangezien die al aan het installeren is zal dat wel :)
Al geprobeerd, sloot gewoon af maar zag wel later dat de update was onderbroken. Probeer het nu opnieuw, bij update 9 die ook alweer bijna een uur bezig is. Weet nu niet of dit nou dezelfde is, in een andere volgorde, of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nog steeds met update 9 bezig. Al anderhalf uur. Is dit echt normaal?

Ik heb een SSD en de Best Buy 1200 euro editie van afgelopen zomer. Ik moet er wel bijzeggen dat bij die optionele updates veel soortgelijke 'Update voor Windows 7 voor x64-systemen' stonden, misschien dat hij ze allemaal tegelijk doet en dan in 1x verder gaat van 9 naar 20 bijvoorbeeld?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Moet je even de KB updatenummers opzoeken, kijken of er wat over te zeggen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soldaatje schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:50:
Moet je even de KB updatenummers opzoeken, kijken of er wat over te zeggen is.
Heb ik gedaan. KB2761217

Ik zag dat hij bij andere gebruikers een foutmelding gaf. Bij mij duurde de installatie ervan echter eindeloos maar kreeg ik geen foutmelding. Echter blijkt dit een update te zijn voor een font ofzo, wat me dus niet heel veel boeit.

Ik heb toen maar handmatig alleen de framework updates geinstalleerd. De eerste keer bleek de installatie onsuccesvol, de tweede keer wel met succes. Toen probeerde ik vervolgens de laatste update van framework (4.5) te downloaden via de Microsoft website, aangezien het probleem met de zwarte balken zich nog steeds voordoet. Tijdens installatie hiervan kreeg ik de bluescreen met:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Wat moet ik doen om dit probleem te verhelpen? Hoe kan ik nog steeds die zwarte balken hebben als ik die Framework update via Windows Update heb geinstalleerd? In Windows Update staan veel optionele updates met de naam 'Update voor Windows 7 voor x64-systemen', echter is dit ook waar het de vorige keer fout ging met die eindeloze installatie. Is het belangrijk dat ik deze optionele updates installeer? Waarom kan ik dit met die font niet installeren?

Nog even erbij melden, dit probleem met de zwarte balken is gekomen nadat ik mijn videokaart drivers updatete.

Wat moet ik doen :(

p.s. nu staat er weer een framework update bij Windows Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:02:
[...]

Nog even erbij melden, dit probleem met de zwarte balken is gekomen nadat ik mijn videokaart drivers updatete.
http://www.ryukent.com/20...-underscan-with-amd-card/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een andere vraag, ik krijg nu voor de tweede keer in een week tijd een Blue Screen of Death tijdens normaal pcgebruik. Na het opstarten van de pc krijg ik dus die Windows applicatie die naar oplossingen gaat zoeken, maar dat verdwijnt gewoon in het niets zonder resultaten. Ik wil er graag achter komen hoe ik de Blue Screens op moet lossen, wat moet ik doen?

Ik heb blijkbaar geen toegang tot de logs in Minidump. Echter ben ik de enige die deze computer gebruikt en heb ik hem in elkaar laten zetten door een webwinkel. Wat nu?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Alle hardware testen.

HDD uitlezen met CrystalDiskInfo. Geheugen testen met Memtest. Rondje Burn-In Test en LinX is ook aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen waarom ik die BSOD file niet open kan maken? Ik heb niet de privileges terwijl ik de enige ben op deze computer
Pagina: 1