Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Twjifel tussen verschillende PC-sets

Pagina: 1
Acties:

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Ik heb mijn LG FA163 stereo set verkocht, aangezien ik graag een 2.1 zet wil, waarbij ik dus ook speakers op mijn bureau heb. Nu twijfel ik tussen een aantal verschillende (PC)-setjes, waarvan ik uiteraard weet dat het niet de hoogste kwaliteit is. Ik twijfel tussen:

Trust Tytan 2.1
Trust GXT 38
Logitech Z523

Ik heb zelf écht niet zo veel verstand van audio-sets, daarom plaats ik dit bericht. Ik ben wel iemand die houd van een beetje bass in de muziek, misschien dat dat nog kan helpen een set aan te bevelen. Mijn LG speakers waren 2x 80 Watt, waar wel redelijk veel bass inzat, maar zodra je ook maar een beetje in een ander stuk van de kamer ging zitten viel het geluid compleet weg (al snel buiten bereik van de speakers zeg maar).

Ook is mij het verschil tussen de Tytan 2.1 en de GXT 38 niet helemaal duidelijk.

Alle adviezen zijn welkom! iig alvast bedankt

Verwijderd

PC-setjes zijn vaak nearfield luidsprekers, bij de trust en de andere luidsprekers heb je dan al snel meer kans op dat het geluid een stuk minder wordt als je ergens anders gaat zitten. Misschien kan je beter kijken naar een paar actieve luidsprekers als de ELAC AM150. Voor zowel dichtbij als er wat verder vanaf heel goed!

http://elac.com/en/products/Active/AM_150/

Hobo Hifi verkoopt deze bijvoorbeeld.

Verwijderd

Het Logitech setje ziet er niet uit maar dat is een persoonlijke mening. Over de kwaliteit onderling kunnen alleen gebruikers die alle sets gehoord hebben iets zeggen. Wel word vaker de 'compressie speaker techniek' gebruikt heden ten dage die een redelijk goed ruimtelijk geluid geven. Hiermee bedoel ik speakers die het volledige spectrum kunnen weergeven en een stuk helderder klinken als vroegah! Als je de bass niet hoort kan je hem iets harder zetten dit is natuurlijk geen speaker van 1000€. De twee Trust setjes lijken erg veel op elkaar, op de foto is alleen kleur verschil te zien mogelijk kan je via de specs ( de Titan heeft 120 Watt RMS en de GXT maar 60) wat meer info over de verschillen vinden? Verder zie ik niet veel bijzondere 2.1 sets onder de 120€ behalve deze pricewatch: Edifier Prisma E3350 (Wit)

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1317628505.png

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:33:
PC-setjes zijn vaak nearfield luidsprekers, bij de trust en de andere luidsprekers heb je dan al snel meer kans op dat het geluid een stuk minder wordt als je ergens anders gaat zitten. Misschien kan je beter kijken naar een paar actieve luidsprekers als de ELAC AM150. Voor zowel dichtbij als er wat verder vanaf heel goed!

http://elac.com/en/products/Active/AM_150/

Hobo Hifi verkoopt deze bijvoorbeeld.
Beetje vreemd advies.... een set van €600 aanprijzen terwijl de TS allemaal setjes onder de €100 aankaart ;)

• flashingst
Ik denk dat ik toch voor de Trust Tytan ga, heb er heel veel positieve ervaringen over gelezen. Hoewel mijn aandacht nu ook getrokken wordt naar de Bose Companion 2 PC speakers voor €99,-. Maar het nadeel daarvan is dat er geen aparte woofer bijzit...

• flashingst
Ik sta nu werkelijk voor een raadsel. Ik heb verleden zaterdag (27-04) de Trust Tytan 2.1 speakers gekocht bij een Dixons filiaal (afgehaald dus). Toen ik thuis kwam werkte hij goed, maar slechts voor even. Het geluid valt continu weg, het lampje op de subwoofer gaat dan ook gewoon uit! Net of de stroom er helemaal van wegvalt. Als ik dan met de volumeknop draai dan gaat hij na een tijdje weer vanzelf aan. Dit gebeurd het meest als de speakers op laag volume staan.

Als ik mijn PC uit de slaapstand haal dan heb ik ook NOOIT meteen geluid maar moet ik eerst een tiental seconden wachten voordat er geluid uitkomt.

Maar goed, ik terug naar de Dixons en verhaal verteld, kreeg direct een nieuwe set mee. Nu heb ik weer precies hetzelfde probleem! Ik ben echt ten einde raad en het lijkt me sterk dat er 2 dezelfde speakersets kapot in de winkel zijn verkocht.

Nu heb ik de set aangesloten op een stopcontact (DIRECT aan het lichtnet, dus in de muur) en dan treed het veel minder vaak op, eigenlijk helemaal niet.

Ik zou graag advies hebben over wat ik hiermee aanmoet... Ben ten einde raad!

Verwijderd

Nu heb ik de set aangesloten op een stopcontact en dan treed het eigenlijk helemaal niet op
> vervang stekkerdoos :)

• flashingst
Helaas, nu doet hij het ook op een vast stopcontact, of hij gaat soms zelfs helemaal niet aan....
Pagina: 1