Onvoldoende bufferruimte TCP Stack

Pagina: 1
Acties:

• eddie4nl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11 21:17
Ik heb een probleem met mijn media-center/server. Wanneer deze een tijdje online is meestal na een dag dan duiken de volgende regels op in de logs van verschillende programma's

Apache
[proxy:error] [pid 1948:tid 1040] (OS 10055)Een bewerking op een socket kan niet worden uitgevoerd omdat het systeem onvoldoende bufferruimte heeft of omdat een wachtrij vol is. : AH00957: HTTP: attempt to connect to 172.16.1.251:8080 (172.16.1.251) failed
Sickbeard
apr-17 10:58:29 WARNING SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: URL error [Errno 10055] Een bewerking op een socket kan niet worden uitgevoerd omdat het systeem onvoldoende bufferruimte heeft of omdat een wachtrij vol is whi

Dit issue zover ik kan vinden is te herleiden naar onvoldoende outbound porten. Er is een volgende fix voorgesteld:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\MaxUserPort (verhogen)
en
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\TCPTimedWaitDelay (verlagen)

Maar helaas heeft dit geen effect mogelijk dat het langer duurt maar het probleem treed als nog op. Ten einden raad heb ik windows opnieuw geïnstalleerd om daarna opnieuw met het probleem geconfronteerd te worden.

Setup:
Windows 7 SP1 64Bit
VMWare workstation 9.0.2
*VM PFSense (Internet router)
*VM Ubuntu Bittorrent over openvpn (aka 1 tcp connection)
DVBLink
XBMC
Couchpotato
Sickbeard
SabNZBd

Ik zelf verdenk VMWare 9 of DVBLink. PFsense setup heeft altijd gewerkt.
Dus mijn vraag: Hoe zie ik welk programma outbound porten niet los laat? (tcp view laat geen 5000 open porten zien)
Elke andere suggestie is ook welkom.

[ Voor 8% gewijzigd door eddie4nl op 17-04-2013 14:51 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Met netstat zie je nog meer poorten. draai je vmwarenetwerk in nat mode of bridge modus

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• eddie4nl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11 21:17
leuk_he schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:52:
Met netstat zie je nog meer poorten. draai je vmwarenetwerk in nat mode of bridge modus
Netstat -a levert geen ander beeld op.
Alle vm's draaien in bridged mode

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://kb.vmware.com/self...playKC&externalId=1003292 : netstat -ab .. vraag me af of dat helpt.

Ik heb het ook wel eens gezien bij grote hoeveelheden udp verkeer (p2p verkeer) icm met een 32 bit applicatie op een 64 bit (XP) machine.

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 17-04-2013 16:50 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.