Toon posts:

Wiebelende gestripte slot processor

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een gestripte Athlon (case en standaard coldplate eraf gehaald), en nu wiebelt ie dus een beetje in zijn slot.
Nu schijnen daar speciale dopjes of klemmetjes voor te zijn.
Weet iemand waar deze dingetjes verkrijgbaar zijn?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Sorry, ik weet niet waar je die dingetjes kan halen, maar er is nog een andere oplossing (als je geen heatsink rechtstreeks op de core hebt tenminste en dus de heatplate nog gebruikt). Zaag het bovenste gedeelte van je case (die er nu af is) weg, maar laat de clipjes dus zitten, anders heeft het geen zin. Je kan de case nu terugzetten ... click! ... en de GFD er gewoon opzetten! Hij zit nu net zo stevig als toen je case er nog opzat. Mocht je geen heatplate meer gebruiken, damn, heb ik dit hele verhaal voor niets getypt, maar ja, das dan jammer (voor mij :)). Succes!

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik inderdaad geen heat/cold-plate meer, maar bedankt voor de moeite.

Verwijderd

Topicstarter
Is er nou echt niemand die het zelfde probleem heeft?

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
In de handleiding van de Arctic koeler werd geadviseerd om de kap eraf te laten. De cpu kan dan vastgezet worden met kleine ti-ribs, er zitten wel gaatjes in de kaart op het eind. Dan zit ie echt wel goed vast.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor je reply (ja de tweede al), ennuh k'zal het eens proberen.

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Hmm anders gebruik je elastiekjes ofzo :P
Of plakband

P.S Dit is niet serieus bedoeld :P

Verwijderd

Topicstarter
Weer iemand die leuk probeert te zijn.

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Nah, ik heb us nog wel de heatplate dr op zitten, maar ik vond hem dus ook niet zo stabiel, zelfs met heatplate. Ik heb gewoon houten spietjes gemaakt. Eerst de CPU in het slot stoppen en dan met spietjes klemmen tussen de 'steunarmpjes' van het moederbord. Werkt perfekt! Serieus genoeg? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zal dat ook wel eens proberen (ga dit weekend weer effe prutsen)

Verwijderd

Heb je niet iemand om 'm vast te houden?

(Dat was NIET serieus bedoeld, om alle serieuze reacties een beetje tegengewicht te geven.)

• ro__
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Kijk ook ff op deze thread, daar staat hoe ik het heb opgelost [met nog wel de heatplate erop]:
http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/001900.html

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Vooral als je naar LANpraties gaat is het echt belangrijk dat ie stevig zit... beetje schudden met de auto en je processor pleurt eruit ;)

Ik had dus snel een oplossing nodig en heb gewoon een stuk touw tussen die 2 steungevallen gespannen, zit nu echt muurvast, en wordt niet warmer of zo...
Maar ja, gaat bij jou dus niet wat touw zit klem tussen heat/cold-plate en athlon... Maar misschien als je het over je koler heen spant.

1 groot nadeel... Het ziet er echt lelijk en onprofessioneel uit, maar altijd nog beter dan elke keer als je je pc wilt vervoeren je processor eruit te rukken en op de andere plaats er weer in te hangen (hij blijft bij mij wel zitten als de kast stil staat, alleen met een licht stootje ging het al fout en m'n pc sloeg uit...

Verwijderd

Topicstarter
Heb het al opgelost, k'heb 2 houten dingetjes gemaakt, die gaan in de slot clips, en daar gaat de cpu dan in.

Verwijderd

He een is een Athlon, nee het is SuperGrover, whoeshhhhh, nee het is een Slotconvertor.

Gebruik die klemmen!!!!!!!!!!!!!

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

nee het is een Slotconvertor.
Gebruik die klemmen!!!!!!!!!!!!!
Uhm... D.A.R.R.Y.L. leg es uit... wat bedoel je precies met slotconvertor en over welke klemmen heb je het...

Kortom waar heb je het over??

Verwijderd

Slotcovertor is Slotket is converter voor Slot naar slot 370. Daarbij zitten twee klemmen die de converter in het slot1 bracket klemmen. De pcb van een converter is gelijk aan die van een athlon.

Dus.....................
Pagina: 1