-1's op een +2 post

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik had net weer eens een +2 post gescoort (jaj O-) ) , maar het viel me ook weer op dat ik flink veel -1's kreeg (12x al ondertussen), dus wat ik me afvroeg is hoe erg tegen dat soort puur meningsmodden word gedaan? Vroeger was er die bot die te streng was en te erg meeging met de "mening van de meerderheid",.maar dit is niet de eerste keer dat ik een +2 of zelfs een enkele keer een +3 heb geschreven en er -1's waren die ik ook niet heb zien verdwijnen... of blijven dat soort moderaties zelfs staan indien een gebruiker z'n modrechten worden afgenomen?

Maja, het maakt mij op zich niet zo erg uit natuurlijk want een grotere meerderheid mod meestal wel logisch, maar ik ben wel nieuwsgierig of er iets met dat soort moderaties daadwerkelijk word gedaan of dat ze gewoon worden getolereerd vanuit het beeld dat de meerderheid het wel uitbalanceerd? Want dat is bij +2's, +3's en -1's natuurlijk het geval, maar dat hoeft niet het geval te zijn bij +0's die anders een +1 zouden zijn geweest (want die vallen in het mismoderatie topic sowieso haast niet op omdat daar alleen extreme gevallen worden behandeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Moderaties verdwijnen inderdaad niet als moderatierechten worden uitgeschakeld, en bovendien worden mismodders over het algemeen eerst gewaarschuwd voordat hun rechten uitgaan. Daarnaast hebben mismods op een dergelijke post inderdaad ook niet onze eerste prioriteit, want ze hebben weinig impact. Dat betekent niet dat we ze altijd laten liggen, maar wel dat we andere zaken eerst doen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
In het mismoderatietopic worden alle zaken behandeld die aangekaart worden, toch? Ik heb zojuist geklaagd over een -1 die er al meer dan een dag stond (dus niet meer zou gaan veranderen) en dat was een paar minuten later al een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Natuurlijk, de totaalscore wordt gecorrigeerd waar nodig, maar niet altijd wordt er naar alle individuele moderaties gekeken. Dat is soms gewoon teveel werk.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Heel late reactie van me O:) Maar, is dat niet alleen korte termijns denken? Nu word er best veel tijd besteed aan het modereren van mismoderaties, terwijl als je 1x de modrechten van te sterke mening modders afneemt dan ben je er gewoon klaar mee voor immer and altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Veel modders, en zeker ook mismodders, modden maar incidenteel, tot enkele tientallen moderaties per maand. Mismodding in die groep is bijna niet aan te pakken omdat het stuk voor stuk maar hele kleine incidentjes zijn, terwijl het er ook nog eens heel veel zijn. De structurele mismodders komen we snel genoeg tegen en worden natuurlijk ook hard aangepakt. Het probleem is alle dat er continu nieuwe mismodders bijkomen, het is niet alsof we een keer alle mismodders kunnen aanspreken om er vervolgens vanaf te zijn. Er komen er continu nieuwe bij.

Pagina: 1