windows 8 pro wel toegang tot linux server, zonder pro niet

Pagina: 1
Acties:

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-11 21:17
Ik probeer een aantal verschillende systemen een netwerk shared drive te benaderen op een Linux server.
Door een netwerkdrive te koppelen naar \\10.0.0.10 daarna kan ik onder pro de directory kiezen. Maar onder "normale" windows 8 wordt er gevraagd naar een netwerkwachtwoord met bijhorende scherm.
Er is geen wachtwoord, en leeglaten werkt niet.

De instellingen zijn verder het zelfde ingesteld. Is dit een verschil tussen de versies? Waar zou ik kunnen beginnen om dit op te lossen.

De windows 8 computers zien elkaar wel. Er is geen homegroup ingesteld.

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-10 21:41
Voor zover ik weet zitten er geen verschillen tussen de verschillende versies van Windows 8 in het filesharing gedeelte. Weet je zeker dat de instellingen op beide computers hetzelfde zijn? Heb je al geprobeerd hoe het werkt als je je Share wel een wachtwoord geeft, zodat je wat hebt om in te vullen bij de niet-pro?

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Hebben beide Windows 8 machines dezelfde gebruikersnamen (en evt. wachtwoorden)? Als Windows namelijk kan aanmelden met de inloggegevens van de huidige gebruiker dan zal dit automatisch gebeuren. Kan dit niet, dan krijg je de wachtwoordprompt.

Tenminste, dat is wat ik me weet te herinneren van de laatste keer dat ik hier mee bezig ben geweest :)