Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nooit aangemeld roaming profile automatisch laten syncen

Pagina: 1
Acties:

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 15:46
Ik hoop dat ik hier juist zit maar ik heb een vraag waarvan google mij blijkbaar niet meteen kan helpen.

Binnen een AD domein en gebruik van roaming profiles: als een user inlogt op een client gaat deze het roaming profile syncen. Maar ook alle roaming profiles die aanwezig zijn op de computer worden gesynct.

Concreet wat ik wil is dat er een bestaand roaming profile x naar alle of bepaalde clients gestuurd word zonder dat iemand daar eerst mee moet aanmelden.

Dit zodat ook al heeft een client computer geen contact met het ad domein men toch met de credentials van profiel x kan aanmelden. (voor doeleinden van support)

hopenlijk is het duidelijk wat ik bedoel :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gaat niet werken. Ik begrijp dat het de bedoeling is om middels "cached credentials" een support afdeling proberen te laten aanloggen op een client. Dat werkt alleen als er ook daadwerkelijk een keer aangelogged is met het betreffende account op die client.

Een profile (al dan niet roaming) heeft daar weinig mee van doen. De security hashes worden in de "security hive" van het register opgeslagen, en niet in een userprofile.

Cached and Stored Credentials Technical Overview.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 15:46
Dat verklaard waarom google niet kon helpen. Maar men gaat kijken om direct access te implementeren. Dan is dit probleem van de baan (nu gebruiken we vpn verbindingen)

Blijkbaar ondersteund direct access op server 2012 nu ook ipv4 ipv enkel ipv6 (de reden waarom het tot nu toe niet intressant was)