Allereerst even de brief:
Het geld is het probleem niet maar dit is voor mij een principe kwestie (waarom moet het zo omslachtig gemaakt worden...)
Is bovenstaande genoeg reden om het automatisch incasso van het abonnement te laten blokkeren? Ze kunnen toch moeilijk van mij verlangen dat ik €11,- ga betalen alleen om mijn abonnement op te zeggen?Betreft: Beëindigen Altijd Voordeel abonnement
Geachte mevrouw, mijnheer,
Op 11 april j.l. heb ik telefonisch contact gehad met uw klantenservice. In dit gesprek heb ik aangegeven dat ik het Altijd Voordeel abonnement, dat ik op mijn persoonlijke OV chipkaart had staan, wou beëindigen (wegens het aanschaffen van een maandtrajectabonnement). Dit zou vanaf 23 mei 2013 dan ook mogelijk zijn.
Nu is het zo dat mijn OV chipkaart enkele weken terug defect is geraakt. Deze heb ik volledig volgens de procedure met een formulier naar Klantenservice OV Chipkaart gestuurd. Deze is helaas nooit bij hen aangekomen (inmiddels zijn er a drie weken verstreken). Echter, om mij Altijd Voordeel abonnement te beëindigen moet ik daarvoor de bestelling (de beëindiging) ophalen bij een NS automaat. Nu vind ik dit persoonlijk sowieso al een redelijk omslachtige manier, maar goed.
Voor het vervangen van mijn OV chipkaart, bij diefstal of verlies, wordt er €11,- in rekening gebracht. Dit omdat er, volledig buiten mijn schuld om, een poststuk onderweg naar of bij jullie is zoekgeraakt. Nu is het aanschaffen van een nieuwe persoonlijke OV chipkaart €7,50-. Dit is €3,50- goedkoper dat het aanvragen van een vervangende OV chipkaart (???). Nu was ik in ieder geval al niet voornemens een vervangende kaart aan te vragen aangezien ik het er niet mee eens ben dat ik überhaupt moet betalen van een vervangende kaart. Maar om van het Altijd Voordeel abonnement af te komen MOET ik een vervangende OV chipkaart aanvragen om daarmee het abonnement te beëindigen en vervolgens niet meer te gebruiken (ik heb dus al een maandtrajectabonnement voor het reizen met de trein en een anonieme OV chipkaart voor het reizen met het overige openbaar vervoer). Stom gezegd betaal ik dus €11,- beëindigingskosten.
Het geld is het probleem niet maar dit is voor mij een principe kwestie (waarom moet het zo omslachtig gemaakt worden...)
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl