Uitbreiding van mijn kennis (MCTS bv?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willempipi
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09-2024
Beste Tweakers,

Als .NET Software Developer gaat mijn carriere tegenwoordig prima, werk voor een leuk bedrijf wat flink aan het uitbreiden is. Nou staat ons bedrijf op het punt om uit te breiden naar het buitenland waardoor we eens moeten gaan kijken naar de manier hoe we developen.

Nou komt hier mijn persoonlijke barriere, natuurlijk kan ik prima uit de voeten met TFS en zal het code technisch gezien geen probleem zijn om onze software hiervoor uit te breiden. Maar, de manier van developen zoals we dat nu doen kan helaas niet doorgaan, zeker als we ook nog een development team gaan krijgen in het buitenland.

Nou heb ik nog zeer weinig gedaan met dat onderwerp, heb nog nooit in grote development teams gewerkt, en vraag ik me af of er bijvoorbeeld opleidingen of certificaten voor te halen zijn. Ik heb eerder bijvoorbeeld een paar MCTS certificaten gehaald(is dat nog up to date?) en vroeg me af in welke richting ik moet gaan kijken als ik mijn kennis wil gaan uitbreiden in dit onderwerp.

[ Voor 1% gewijzigd door Ginz op 06-03-2018 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Wat heeft certificering te maken met jullie ontwikkelproces?
Geef eens aan hoe jullie precies werken, en waarom dat dus niet door kan gaan.
Misschien kan ik dan wat nuttige tips geven.

Ik werk voor een bedrijf dat een satellietbedrijf heeft in Roemenië, waarbij we ook mixed teams hebben, en al onze testers zitten daar.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
MCTS (voor ontwikkelen) zijn nog wel geldig maar worden niet meer geupdate de nieuwe vorm is MCSD. http://www.microsoft.com/...ion.aspx#fbid=kV8A98G2968

Maar dit heeft allemaal meer te maken met het ontwikkelen zelf en niet met de dingen erom heen. Ik weet niet hoe jullie het op dit moment doen en daardoor is het moeilijk om advies te geven. Maar als ik zoiets moet roepen zul je voor zulke training toch naar een methodiek gaan kijken zoals SCRUM ofzo. Maar ook daarmee pak je niet alles. Als er echt nog totaal geen ervaring is dan word het ook met een certificaat in scrum toch vallen en opstaan tot je een feeling hebt wat het beste voor jullie werkt.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willempipi
.

[ Voor 99% gewijzigd door willempipi op 24-07-2023 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
Als ik je vraag goed begrijpt valt deze in een aantal delen uiteen:

1- Hoe kan ik het beste samenwerken met teams in het buitenland?
2- Wat is de "aanbevolen" manier om software op te leveren?
3- Hoe kan ik mijn ontwikkelproces meer stroomlijnen?

De antwoorden daarop zijn net zo gevarieerd als je vragen, maar ik ga proberen een antwoord te geven.

@1: Communicatie. Wat van belang is, is dat beide teams weten wat ze aan elkaar hebben en hoe er binnen het bedrijf gewerkt wordt. Wat in mijn ervaring goed werkt:
- Periodiek elkaar opzoeken, zodat de teamband er is.
- Statusmeetings (via Lync, WebEx, etc)
- Duidelijke rolverdeling zodat het externe team ook eigen verantwoordelijkheden heeft. Wel regelmatig code reviews uitvoeren (ivm kwaliteitscontrole)

@2: Dat hangt af van de software die je ontwikkelt. Voor "shrink wrapped"-software is dat meestal het bouwen van een installer en het leveren van schijfjes. Voor online software, zoals websites en -services, kun je prima volstaan met een "maintenance window" waarbinnen de site mogelijk onbeschikbaar is. Met "xcopy deployment" (wat je nu al doet) kun je dan prima een nieuwe versie installeren.

Modernere technieken zijn MSDeploy, Web Deploy, of het bouwen van packages die je op een infrastructuur als Azure, SharePoint* of Apprenda zet. Het onderliggende platform regelt dan alle deploymentgerelateerde zaken.

Zorg hoe dan ook dat je een staging/acceptatie-omgeving hebt waarop je test, voordat dingen in productie gaan!

@3: Er zijn verschillende methodologieën die je kunt hanteren tijdens een ontwikkeltraject. Met een methodologie heb je een leidraad aan de hand waarvan je software ontwikkelt, zodat iedereen weet waar hij aan toe is. Software als TFS kan je hierbij ondersteunen.

Grofweg gezegd zijn er drie "leidende" methodologieën (al zijn er meer): waterfall, agile en scrum (een implementatie van agile). Iedere methodologie heeft z'n voor- en nadelen, het is voor mij moeilijk oordelen wat in jouw scenario het beste zou werken.

Wat hoe dan ook van belang is, is dat iedereen in je team (en het buitenlandse team) zich bewust is van de gebruikte methodologie en processen en zich hieraan houdt. Als het onsite team vrolijk scrumt, maar het offsite team maar gaat lopen cowboy coden, is het eindresultaat naar alle waarschijnlijkheid suboptimaal.

* Ik rant regelmatig op SharePoint, maar ben wel van mening dat het deploymentmechanisme goed werkt

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-07 14:20

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Wat hierboven gesteld wordt klopt niet helemaal. MCTS is niet passé, het is een certificaat voor één enkel onderdeel en is vaak te behalen door één enkel examen. Met een paar gerichtte examens kun je MCPD worden met als uiteindelijke doel MCSD.

Ik zou -in het geval je web developer bent- de volgende examens gaan doen, waarna je MCPD Web developer bent:
70-515: TS: Web Applications Development with Microsoft .NET Framework 4 (MCTS certificaat)
70-513: TS: Windows Communication Foundation Development with Microsoft .NET Framework 4 (MCTS certificaat)
70-516: TS: Accessing Data with Microsoft .NET Framework 4 (MCTS certificaat)
70-519: PRO: Designing and Developing Web Applications Using Microsoft .NET Framework 4

Mocht je daarna MCSD willen kun je dat met de volgende examens doen:
70-480: Programming in HTML5 with JavaScript and CSS3
70-492: Upgrade your MCPD: Web Developer 4 to MCSD: Web Applications

Overigens staat 70-492 al heel lang op 'Not available', wat erg jammer is, want het scheelt behoorlijk wat examens om het via het upgrade pad te halen.

Overigens helpen deze certificeringen je geen steek verder met het in een team werken. Zeker niet met een team dat geografisch gesplitst is. Lees je eens in op het onderwerp 'het nieuwe werken'. Ondanks dat jullie dat wellicht niet gaan doen, er is inmiddels wel heel veel tooling voor beschikbaar die ook bruikbaar zijn voor een team dat niet fysiek bij elkaar in de buurt zit.

[ Voor 15% gewijzigd door sopsop op 18-04-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 18:46

edeboeck

mie noow noooothing ...

@sopsop: Waarom eerst de MCSD-omweg via MCPD als web devver i.p.v. recht naar MSCD als web devver? 3 examens en klaar is Kees (voor zover MCSD natuurlijk het antwoord is op de vragen van de TS... persoonlijk denk ik van niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willempipi
.

[ Voor 102% gewijzigd door willempipi op 24-07-2023 23:19 ]

Pagina: 1