Beste,
Als ik de volgende regels ga uitvoeren op mijn public folders dan krijg ik een foutmelding. Ik zet dit in een PS1 file en voer deze uit:
Dit is de foutmelding die ik krijg. Ik krijg deze melding ook wanneer ik de eerste regel appart uitvoer. De rest gaat namelijk wel goed(als de gebruikers niet bestaan).
Met google krijg ik niet veel over deze foutmelding. Ik had gelezen dat het te maken kon hebben met rechten probleem. Echter run ik deze script als domain admin.
Iemand ideeen ?
Als ik de volgende regels ga uitvoeren op mijn public folders dan krijg ik een foutmelding. Ik zet dit in een PS1 file en voer deze uit:
code:
1
2
3
4
| get-publicfolder "\testtest" -recurse | Get-PublicFolderClientPermission | Where-Object {$_.User.ToString().Contains("Administrator") -eq $false } | Remove-PublicFolderClientPermission -confirm:$false Get-PublicFolder "\testtest" -Recurse | Add-PublicFolderClientPermission -User Groep_die_acces_krijgt -AccessRights Owner -confirm:$false Get-PublicFolder "\testtest" -Recurse | Add-PublicFolderClientPermission -User Default -AccessRights CreateItems -confirm:$false Get-PublicFolder "\testtest" -Recurse | Add-PublicFolderClientPermission -User Anonymous -AccessRights CreateItems -confirm:$false |
Dit is de foutmelding die ik krijg. Ik krijg deze melding ook wanneer ik de eerste regel appart uitvoer. De rest gaat namelijk wel goed(als de gebruikers niet bestaan).
code:
1
2
3
4
5
6
| WARNING: An unexpected error has occurred and debug information is being generated: Object reference not set to an instance of an object. Remove-PublicFolderClientPermission : Object reference not set to an instance of an object. At line:1 char:191 + get-publicfolder "\testtest" -recurse | Get-PublicFolderClientPermission | Where-Object {$_.User.ToString().Contains("Administrator") -eq $false } | Remove-PublicFolderClientPermission <<<< -confirm:$false + CategoryInfo : NotSpecified: (:) [Remove-PublicFolderClientPermission], NullReferenceException + FullyQualifiedErrorId : System.NullReferenceException,Microsoft.Exchange.Management.MapiTasks.RemovePublicFolderClientPermission |
Met google krijg ik niet veel over deze foutmelding. Ik had gelezen dat het te maken kon hebben met rechten probleem. Echter run ik deze script als domain admin.
Iemand ideeen ?
[ Voor 4% gewijzigd door Killertjuh op 17-04-2013 09:11 ]