svchost.exe (NetworkService) -> Dnscache hoog CPU gebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Beste Tweakers,

Hopenlijk vind ik hier mijn antwoord. Ik heb sinds een dag problemen met mijn Windows 7 installatie. Het svchost.exe (NetworkService) process gebruikt continue 13% CPU . Als ik mij verdiep hierin middels Resource Monitor, dan blijkt dat de service Dnscache dit veroorzaakt, de andere network services zijn gewoon rustig. Terwijl ik dit type zie ik ook de LanmanWorkstation service 13% CPU doen, wat het totaal op 27% CPU nu zet.

Ik begrijp niet waar dit probleem weg komt en waarom dit gebeurd. Op het internet heb ik gelezen dat ik de service Dnschache kan stoppen. Maar dat lost eigenlijk mijn probleem niet op.

Ik heb al een restorepoint terug gezet van voor de laatste wijzigingen (1 dag terug, toen er nog niets aan de hand was). Hierbij werd een backup programma van Synology verwijderd en Skype update terug gedraaid. Ook heb ik een volledige virus scan gedraaid, deze geeft geen problemen.

De dag van het restorepoint heb ik ook een Windows 7 RTM concurrent remote desktop patch uitgevoerd, om remote desktop op mijn Windows 7 Home Premium mogelijk te maken.

Ik weet niet of deze patch na het restoren van Windows 7 nog steeds actief is. Remote Desktop werkt in ieder geval niet.

Deze services kunnen gestopt worden, maar ze zullen er vast niets in zitten. Hopenlijk weet een van jullie een oplossing voor mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Die patch die je geïnstalleerd heb is dat een officiële MS patch of iets anders?

Zeker bij iets anders zou ik even kijken of je geen malware gescoord hebt. Hitman Pro even downloaden en laten scannen.

Verder zou een hoog verbruik van de DNS service nog kunnen doen denken aan een DNS amplification aanval.