5.1 Stereo en 2.0 hs, hs krijgt alleen front left en right.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZixXer
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-04 22:53
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem: ik heb net en Edifier S550 gekocht en nu wil ik deze gebruiken met de 5.1 setup waar hij voor gemaakt is, samen met mijn headset een 2.0 gebruiken.

De huidige situatie is dat de 5.1 set perfect werkt en de headset krijgt alleen de front right en left binnen. Nu zou ik graag op mijn headset stereo willen ontvangen en 5.1 op mijn speakers.

films gebruiken namelijk vooral de centrale speaker voor gesprekken, dit komt dus helemaal niet door op mijn headset en als ik mijn stereo uit zet wil ik natuurlijk ook gewoon de gesprekken kunnen volgen.

Ik heb een windows 7 computer met een realtek onboard sound card.
mijn headset g330 ondersteund analoog en usb.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-07 02:53
Vind de optie speaker fill voor realtek chipsets in windows 7 (gebruik ook google/youtube) deze maakt van je stereo headphones een virtuele 5.1 ruimte. Dan hoor je alle plaatsing van de geluiden en ook de stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 20:08

Mikayu

.srt

Dat gaat het probleem niet oplossen

Je kan beter de headset in de daarvoor bedoelde uitgang van de speakerset zetten. Die zal alles naar stereo mixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZixXer
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-04 22:53
Dit lost idd niet het probleem op, wel krijg ik het voor elkaar om stereo op mijn headset af te spelen via realtek, maar dit is een apart kanaal en daar worden mijn video's niet op afgespeeld gelijktijdig met mijn stereo set.
Tot nu toe krijg ik het dus voor elkaar om tegelijk af te laten spelen maar alleen de front kanalen naar mijn headset, of alle twee de aparaten werkend in realtek maar niet tegelijk.
Ik heb geprobeerd met usb, zonder usb en voor in mijn pc het koptelefoon kanaal of achter in de blauwe ingang. Bij de blauwe ingang achter krijg ik ze tegelijk maar alleen de front op hs.

Als iemand nog ideeën heeft hoor ik ze graag!