versnelling uitlezen? cruise control inbouwen (hack?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
is het mogelijk je versnelling uit te lezen digitaal ?

ik zit te denken om cruise control in te bouwen, zijn er mensen die ervaring hebben/tips ?
volgens cruise control handleiding

misschien via een hack dat ik "semi" automatisch navigatie + snelheids limiet kan instellen.. omdat je via ODB2 wellicht je snelheid kan uitlezen, en met tablet/ardino of raspberry meuk toch digi/analoog aan kan sturen kan je via een touch interface dus een nieuwe snelheid voorstellen. (en dus instellen)

Wat ik niet zou willen is dat de auto voor mij "denkt" en dus snelheid verhoogt/verlaagd wat teveel kans is op ongelukken. teminste dan moet ik met afstandsmeters etc gaan werken .. mee laten we dat maar niet doen..

Vraag me af wat de ervaring is met die auto's die automatisch remmen als je gaat bumperkleven en dus te dicht op de auto voor je gaat rijden .. volgens mij hadden Citroentjes dat toch ???

[ Voor 10% gewijzigd door vso op 17-04-2013 00:58 . Reden: nieuwsgierig naar automatisch remmen bij kans op ongeluk/bumperkleven ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

En wat voor auto heb je zelf?

Al eens naar www.johngold.nl gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik betwijfel of je zomaar zelf in elkaar gekluste hardware in je auto mag bouwen die invloed heeft op je gas- en (evt) remsysteem :X Zou je dat niet eerst eens uitzoeken? :o

Verder ben ik het eens met GoldenSample: neem gewoon een mooi John Gold systeempje, daar kun je vaak een paar snelheden voor programmeren, zodat je bij een veranderende maximumsnelheid zelf de betreffende knop kunt indrukken (naast natuurlijk je huidige snelheid vastzetten en versnellen/vertragen, zoals met andere systemen).

[ Voor 48% gewijzigd door Grrrrrene op 17-04-2013 06:28 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Grrrrrene schreef op woensdag 17 april 2013 @ 06:26:
Ik betwijfel of je zomaar zelf in elkaar gekluste hardware in je auto mag bouwen die invloed heeft op je gas- en (evt) remsysteem :X Zou je dat niet eerst eens uitzoeken? :o

Verder ben ik het eens met GoldenSample: neem gewoon een mooi John Gold systeempje, daar kun je vaak een paar snelheden voor programmeren, zodat je bij een veranderende maximumsnelheid zelf de betreffende knop kunt indrukken (naast natuurlijk je huidige snelheid vastzetten en versnellen/vertragen, zoals met andere systemen).
neuh zoals ik eerder aangaf wil ik de inplaats van up/down bijstellen gewoon van 130 naar 100 kunnen wijzigen.. dit automagisch zou leuk zijn maar je vergroot de kans op ongelukken. een preset value op touch screen scheelt 40x op toetsje rammen .. en waarom zou dat niet mogen ? IMHO zelfs veiliger.

zal eens verder kijken naar die link, waarom zelfbouwen als iets voor redelijke prijs bestaat :) voor 50,- verschil ga ik niet zelfbouwen..

versnelling uitlezen ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:38

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als dat het enige is: werkt dat toetsje niet zo dat als je hem ingedrukt houdt dat ie dan met 10km stapjes omhoog springt? Zo werkte het in mijn Audi A1 in elk geval wel.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Onthoud dat de verzekering in geval van ongeluk bij zelfgemaakte hardware heel erg nauwgezet gaat kijken om alles behalve te gaan uitbetalen.

Daarnaast is het maar de vraag of de E-gas bewaking dit leuk gaat vinden. Als die een ECU reset geeft is het ECU vervangen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1