Ik ben op zoek naar een abonnement voor mijn zoontje. Hij wordt 12. Hij krijgt een smartphone en mag van mij alle data gebruiken die hij wilt via WIFI. Maar ik wil niet dat hij dat via het mobiele netwerk gebruikt. En ja, ik weet dat je dat op je telefoon uit kan zetten maar dat kan je ook weer aanzetten. Dus ik wil een provider selecteren die het gebruik van mobiele data via hun netwerk gewoon uit kan zetten. Dan kan ik nooit voor verassingen komen te staan. BEN zegt dat dat niet mogelijk is. Ik geloof dat niet. Weet iemand welke providers wel mobiel datagebruik kunnen uitschakelen?
Bij alle providers?
Uit eigen ervaring weet ik dat het kan bij KPN, Vodafone en T-Mobile.
Uit eigen ervaring weet ik dat het kan bij KPN, Vodafone en T-Mobile.
[ Voor 67% gewijzigd door Trommelrem op 16-04-2013 21:56 ]
Wat zeggen de klantenservices of websites?
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
En eventueel de netwerkgegevens uit de telefoon wissen? Zolang de telefoon niet weet met welk netwerk hij verbinding moet maken kun je ook niet gebruik maken van eventuele mobiele data.
Mocht het via de provider niet lukken.
Op een geroot toestel kan je een firewall installeren waarmee je alles kan blokken op 3G maar niet op WIFI. De firewall kan je vervolgens beveiligen met een wachtwoord zodat het niet weer aan te zetten is. Ik gebruik hier zelf Avast voor.
Nadeel is natuurlijk wel dat je een geroot toestel moet hebben om dit te doen. Misschien zijn er ook wel programma's die het zonder root kunnen, dat weet ik verder niet.
Op een geroot toestel kan je een firewall installeren waarmee je alles kan blokken op 3G maar niet op WIFI. De firewall kan je vervolgens beveiligen met een wachtwoord zodat het niet weer aan te zetten is. Ik gebruik hier zelf Avast voor.
Nadeel is natuurlijk wel dat je een geroot toestel moet hebben om dit te doen. Misschien zijn er ook wel programma's die het zonder root kunnen, dat weet ik verder niet.
Dit is inderdaad het meest voor de hand liggende om eerst na te gaan voordat je aan andere oplossingen moet denken.PinokkioTV schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:56:
Wat zeggen de klantenservices of websites?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Bij Simyo gaat dit op de allermakkelijkste manier (hoef je klantenservice niet voor te bellen)
Gewoon het vinkje bij mobiel internet uitzetten (op de persoonlijke website bij Simyo) en alle toegang tot het mobiele data netwerk is geblokkeerd.
Gewoon het vinkje bij mobiel internet uitzetten (op de persoonlijke website bij Simyo) en alle toegang tot het mobiele data netwerk is geblokkeerd.
Bedankt voor jullie reacties. De suggestie 'wat zeggen de telecomproviders' is natuurlijk prachtig. Maar om ze nou allemaal af te bellen. Zo'n forum is nu juist zo makkelijk. Kassa Radar geeft aan dat het aanvragen bij de provider om mobiel datagebruik reeds op het netwerk uit te zetten een oplossing is. Maar provider BEN geeft dus aan dat het niet mogelijk is en de klantenservice van BEN geeft meteen ook aan dat het bij geen enkele provider mogelijk is. Op het web kan ik vooral vinden dat je het op je toestel uit kan zetten. Dat snap ik en inderdaad is dat iig voor mijn toestel SG s2 natuurlijk wel mogelijk maar kan ik het aan zetten niet beveiligen met een wachtwoord. Dus mijn zoontje kan het zo weer aan zetten (en dan betaal je 1 euro per MB!).
Bovendien heeft mijn collega die data altijd uit heeft staan en altijd WIFI gebruikt van T-Mobile opeens een rekening van 200 euro voor mobiel datagebruik. Zijn dataapp geeft aan geen mobiel dataverkeer maar daar heeft T_Mobiel geen boodschap aan. Om dit soort zaken voor te zijn wil ik gewoon dat het netwerk reeds al mobiele data uitschakeld. Dan kunnen er nooit verassingen komen. Ik wilde graag een BEN abo (2,99 voor 120 min/sms) en zonder data (WIFI punten genoeg toch) maar dat schijnt dus niet te kunnen. In dat geval mocht er per ongeluk toch data binnen komen is dat dus 1 euro per MB. En zoals Murphy dan stelt. Dat zal echt wel een keer gebeuren.
Bovendien heeft mijn collega die data altijd uit heeft staan en altijd WIFI gebruikt van T-Mobile opeens een rekening van 200 euro voor mobiel datagebruik. Zijn dataapp geeft aan geen mobiel dataverkeer maar daar heeft T_Mobiel geen boodschap aan. Om dit soort zaken voor te zijn wil ik gewoon dat het netwerk reeds al mobiele data uitschakeld. Dan kunnen er nooit verassingen komen. Ik wilde graag een BEN abo (2,99 voor 120 min/sms) en zonder data (WIFI punten genoeg toch) maar dat schijnt dus niet te kunnen. In dat geval mocht er per ongeluk toch data binnen komen is dat dus 1 euro per MB. En zoals Murphy dan stelt. Dat zal echt wel een keer gebeuren.
Neem er dan in godsnaam ook een goedkoop data-abonnement bij, of ben je principieel tegen het hebben van een data-abo voor je zoon?Anoniem: 512438 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:39:
(en dan betaal je 1 euro per MB!).
Ik vind dit om eerlijk te zijn een beetje een achterhaald idee.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Bij Vodafone sms je "internet gebruik uit" naar 4000 en wordt mobiel internet vanuit het netwerk geblokkeerd. Ook al staat de APN goed en het vinkje voor pakketgegevens aan, dan nog is het niet mogelijk om te internetten. 
...uiteraard kan er ook weer een sms worden gestuurd naar hetzelfde 4000 om internet gebruik weer aan te zetten. APN instellingen wissen is ook een mogelijkheid, maar voor zover ik weet is het geen waterdicht systeem.
...uiteraard kan er ook weer een sms worden gestuurd naar hetzelfde 4000 om internet gebruik weer aan te zetten. APN instellingen wissen is ook een mogelijkheid, maar voor zover ik weet is het geen waterdicht systeem.
Anoniem: 224360
Probleem ligt hier eerder bij de zoon die zich niet aan de regels houdt als er iets mis gaat lijkt mij. Dat is dan ook de simpelste oplossing. Bij misbruik telefoon weg....Succes ermee.

Quote van de BEN website: http://www.ben.nl/pagina/mobielinternet
Welke zoektochtGeen internet
Zonder internetbundel is het toch mogelijk om gebruik te maken van internet. Je betaalt dan per MB aan internet dat je verbruikt. Wil je echt geen gebruik maken van internet kies dan ‘Geen internetbundel’ en pas de instellingen op je mobiele telefoon aan (www.ben.nl/help). Door de instellingen op je mobiele telefoon aan te passen ben je zeker dat je niet onverwacht gebruik maakt van internet
BEN: zojuist de link gegeven
Vodafone, oplossing staat hierboven
Telfort, internet moest bewust worden afgesloten
etc.
Dat blijkt ja, in de tijd van je post maken had je met wat inzet het antwoord al gevonden.Anoniem: 512438 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:39:
Zo'n forum is nu juist zo makkelijk.
[ Voor 34% gewijzigd door Fietsbel op 17-04-2013 17:29 ]
39
Bedankt voor jullie reacties. Maar nogmaals.
Natuurlijk kan ik via BEN een abonnement afsluiten ZONDER internetbundel. Echter kan ik dan wel internet gebruiken. Dat is dan buiten de bundel en kost 1 euro per MB. Ik wil dat BEN afsluit dat ik sowieso mobiel internet kan gebruiken. En dat schijnt BEN dus niet te kunnen. De link van fietsbel is niets mis mee maar geeft geen antwoord op de vraag. Internet uitzetten op mijn mobiel is een optie maar dat kan weer aangezet worden. En juist in die situatie wil ik veilig zitten namelijk dat BEN ervoor zorgt dat ik alleen kan bellen en SMSen via hun netwerk maar geen mobiel data krijgt. Vodafone kan dat dus wel, telfort ook. BEN niet blijkbaar.
Natuurlijk kan ik via BEN een abonnement afsluiten ZONDER internetbundel. Echter kan ik dan wel internet gebruiken. Dat is dan buiten de bundel en kost 1 euro per MB. Ik wil dat BEN afsluit dat ik sowieso mobiel internet kan gebruiken. En dat schijnt BEN dus niet te kunnen. De link van fietsbel is niets mis mee maar geeft geen antwoord op de vraag. Internet uitzetten op mijn mobiel is een optie maar dat kan weer aangezet worden. En juist in die situatie wil ik veilig zitten namelijk dat BEN ervoor zorgt dat ik alleen kan bellen en SMSen via hun netwerk maar geen mobiel data krijgt. Vodafone kan dat dus wel, telfort ook. BEN niet blijkbaar.
Als je perse Ben wilt, zul je ze even moeten contacteren...
Zoals hierboven gemeld kan het bij Simyo inderdaad via de website zelf.
Zoals hierboven gemeld kan het bij Simyo inderdaad via de website zelf.
het is wel degelijk een antwoord op je vraag, je vraagt welke providers waarbij je internet kan uitzetten, bij BEN kun je dit dus alleen doen door het op je telefoon aan te passen. In JOUW geval is BEN dus niet de aangewezen provider omdat je dit op je GSM moet aanpassen. Dan kun je wel willen dat BEN toch in hun systeem dingen gaat aanpassen, maar als ze dit niet aanbieden houd het al snel op.Anoniem: 512438 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:49:
Bedankt voor jullie reacties. Maar nogmaals.
Oplossing:
1) de gebruiker leren dat deze het niet moet aanpassen
2) internet abo afsluiten
3) een andere provider
[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 17-04-2013 18:05 ]
39
Ik vond de suggestie van de firewall ook wel aardig ... Dat kan op je S2 en bij Ben.
Overigens is een gepast vooruitzicht om de telefoon kwijt te raken bij ongepast gedrag, een uitstekende motivatie weet ik als opvoeder ...
Overigens is een gepast vooruitzicht om de telefoon kwijt te raken bij ongepast gedrag, een uitstekende motivatie weet ik als opvoeder ...
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Pagina: 1