Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop voor videobewerking; Asus of Dell??

Pagina: 1
Acties:

• ronalddrum
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-02-2021
ik ben op zoek naar een laptop om vooral video te bewerken.
heb veel gegoogeld, en zit nu te twijfelen tussen de volgende twee;

pricewatch: Asus N76VZ-V4G-T1240H en

http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

wie kan mij een goed advies hierover geven??
wil er sowieso een ssd ingooien.

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-11 10:26
Ik zou voor de Asus gaan,

Ik heb zelf eentje uit de N56 serie en de bouwkwaliteit hiervan is toch echt wel goed te noemen. Ik vind dat Dell laptops de laatste tijd nogal gammel in elkaar zitten (vaak door gebruik van goedkoop plastiek en andere materialen). We hebben tevens ook relatief veel problemen gehad met onze laatste 2 Dell's. Heb een beetje het gevoel dat de kwaliteit waarvoor Dell vroeger stond nu eigenlijk bijna nietbestaand is.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-11 00:31
Ik zou persoonlijk ook voor de Asus gaan, ik heb zelf bijna precies dezelfde. Ben er zeer tevreden mee. Tevens ziet hij er geweldig uit vind ik. En je hebt ook nog topprestaties met een goede cpu en gpu.

No one is listening until you fart

Verwijderd

Uit die selectie, ga voor de dell. Dat scheelt je €400. De prijs van het geïnkte model N76 is veel te hoog.

pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1241H daartegen is wel een goede deal.

• ronalddrum
dank voor jullie reakties!
@ darkstone; is die Asus die jij bedoeld wel voldoende voor videobewerking?
ik dacht dat 7200 rpm schijf, en die 2 GB geheugen wel belangrijk is voor mijn doel?
en kan ik daar ook nog wel ssd bijzetten?

Verwijderd

16GB RAM: pricewatch: Corsair CMSO16GX3M2A1333C9
100x zo snelle opslag: pricewatch: Samsung 840 series Pro 256GB

Daar steek je je geld veel beter in dan aan een 2e harde schijf. Sowieso lijkt het alsof asus €250 marge op die 2e harde schijf heeft zitten...

Edit: over het algemeen is de samsung 840 (non pro) een betere investering.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2013 23:15 ]

• ronalddrum
thanx voor je snelle reaktie Darkstone!
nog even een vraagje, ben er allemaal niet zo erg in thuis namelijk;
ben ik dan die 1TB harde schijf kwijt met die ssd?
of kan ik die op een andere plek plaatsen?

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

In de N76 zitten 2 hdd docks. 1tje is al bezet mey de 1tb hdd, dus de ssd kun je in de andere doen.

• ronalddrum
oke bedankt Darkstone; ik ga er mee aan de slag!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De Dell heeft maar 100mbit ethernet. Als je ooit nog dingen vanaf interne schijf naar een netwerkopslag wilt verplaatsen moet je op zoek gaan naar een andere netwerkoplossing. ;)

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-09 20:02
ASUS zou ik nemen je kan altijd 1 HDD veranderen naar SSD scheelt erg veel en is erg goed voor video bewerkingen maar je moet wel zeker 256 GB SSD nemen en je OS daar opzetten is standaard ding wat je moet doen.

M.V.G Dude

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Neem de Dell, veel goedkoper met de kortingsbonnen. Je kan hem ook zelf makkelijk uitbreiden en de gpu is ook prima, net als de bouwkwaliteit.

Verwijderd

De Asus is wel bijna op alle punten net wat beter.

Als je erg zuinig wilt zijn is de Dell een betere keus , wil je net wat meer kwaliteit op meerdere punten dan ga je voor de Asus.

Zonder kortingsbonnen , epp en allerlei andere kortingen zijn de Dells eigenlijk gewoon erg matige laptops voor die prijs.

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:44
Die dell is gewoon 3,27kg zwaar en Darkstone die raad bijna altijd Dell aan terwijl het niet eens zo goed spul is en je maar 1 jaar garantie krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door Fjerpje op 17-04-2013 16:14 ]

Verwijderd

Dat komt alleen omdat die achterlijk goedkoop te krijgen is , niemand zal beweren dat het top kwaliteit is.

De Asus ziet er misschien lichter uit , maar dat is ook gewoon een lomp zwaar ding hoor.

Verwijderd

Fjerpje schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:13:
Die dell is gewoon 3,27kg zwaar en Darkstone die raad bijna altijd Dell aan terwijl het niet eens zo goed spul is en je maar 1 jaar garantie krijgt.
Ik raad uit die selectie de dell aan, dat lijkt mij logisch, want het scheelt €400 ;) . De N76 die ik noem is wel een betere deal dan de inspiron.

En de N76 is logger en zwaarder.

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-11 10:26
Sleur nu al bijna dagelijks de mijne mee in mijn rugzak en het is nu niet dat ik daar echt last van heb..

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Fjerpje schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:13:
kuch, asus is zwaarder...
dell is niks mis mee prijs / kwaliteit is gewoon erg goed van bepaalde series
1 jaar garantie ? hoe kom je daarbij ??
je krijgt gewoon 2 jaar garantie.. 1e jaar strekt de service alleen verder

verander een positief iets niet in een negatief iets..

1e jaar krijg je extra service (of ze komen bij je thuis, of ze zorgen dat hij opgehaald word e.d.)
2e jaar is gewoon garantie zoals in de winkel (zelf zorgen dat hij daar komt e.d. )

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Pagina: 1