Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleine lader voor Thinkpad X1 Carbon

Pagina: 1
Acties:

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-11 14:26
Eind vorig jaar heb ik mijn droom laptop gekocht. Een thinkpad X1 carbon van Lenovo. Een ideale super lichte maar toch krachtige laptop. Maar 1 nadeel, een oplader die nagenoeg net zo zwaar is als de laptop zelf.

Ik snap wel, die oplader is 90 watt, en dat heb je natuurlijk nodig om de batterij redelijk snel op te laden. Maar on the road (waar deze super mobiele laptop voor is gemaakt) is dit niet fijn.

Mijn vader heeft een vrij recente EEE netbook, en die heeft een oplader van het formaat van een telefoonlader. Lekker portable, maar uiteraard maar ergens in de buurt van 30 watt. (Stond er niet exact op maar af te leiden uit voltage icm amperage)

Ik ben op zoek naar een leuke reislader voor de laptop, die lekker portable is en goed in mijn tas past. Ik wel best inboeten op oplaad tijd, want het gaat maar als redmiddel op locatie, omdat de accu makkelijk 4 uurtjes gebruik trekt.

Ik heb al redelijk wat rond gezocht. Lenovo heeft zelf ook een "ultraslim" lader, maar dat ding ziet er absoluut niet handig uit, weer met stroomkabel, tussenblok en kabel naar laptop. Terwijl ik gewoon iets zoek in de richting van die EEE netbook lader.

Onhandig uitziende ultraslim lader van lenovo:
Afbeeldingslocatie: http://blog.lenovo.com/images/legacy/files/2011/01/uslim_w_bag_659x330.jpg

Zoiets als ik wil:
Afbeeldingslocatie: http://www.gearzap.com/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/n/e/netbook-power-adapter-uk-2_1_1_2.jpg

(uiteraard dan met nederlandse stekker)

Heeft iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden. Belangrijk is dan ook dat de aansluiting voor de thinkpad geschikt is, dat is een specifieke rechthoekige aansluiting.

Opleiding Brandveiligheid

Verwijderd

Emielio schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:58:
Ik heb al redelijk wat rond gezocht. Lenovo heeft zelf ook een "ultraslim" lader, maar dat ding ziet er absoluut niet handig uit, weer met stroomkabel, tussenblok en kabel naar laptop. Terwijl ik gewoon iets zoek in de richting van die EEE netbook lader.
Dan trek je kabel uit het blok, en stop je er een variant van 10 centimeter tussen? Problem solved?

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 17:02

Liveshort

Certified Crazy Person

Dit is iets wat simpelweg onmogelijk is. In zo'n blok zit een transformator die de netspanning van 230V omlaag werkt naar de juiste spanning voor de voeding van je laptop. Hoe meer vermogen je nodig hebt in je laptop, hoe groter deze trransformator moet zijn. Natuurlijk krijg je hem wel iets kleiner met slimme trucjes of duurdere manieren van opbouw, maar een 90W blok wordt nooit een 30W blok, dat levert te veel warmte op bij je stopcontact.

Zoals Darkstone zegt: neem die kleinere oplader, en zet er een kortere kabel tussen, een andere oplossing is er niet.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 09:49

wiz

Connecting the world

De Lenovo Ultraslim lader is juist wel heel handig en bijzonder prettig in het gebruik. Afgebeeld op de foto hierboven zie je echter alle accessoires bij elkaar afgebeeld, terwijl je die niet perse tegelijkertijd gebruikt.

Voor gewoon gebruik neem ik zelf altijd alleen de voeding (linksboven) met de juiste powertip mee.

Het accessoire linksonder is bedoeld voor auto en vliegtuig. Deze gaat rechtstreeks op de stroomkabel, de rechthoekige voeding heb je dan niet meer nodig.

Ook de y-cable is handig maar hoeft niet perse mee. Hiermee kun je laptop en GSM tegelijkertijd laden, maar als je al een voeding in je auto hebt, of op je nachtkastje zou je deze niet perse altijd nodig hebben

Eerlijk gezegd, deze voeding sleep ik zelf al tenminste 4 opvolgende Thinkpads mee. Ik hoef geen andere voeding meer :-)

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 3 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
als je die auto lader wel klein genoeg vind, waarom koop je die dan niet? en voeg je iets als dit toe: http://www.elektronicatek...tten-aansteker-plug-900ma

wel even kijken dat je 1 koopt de genoeg ampere kan leveren (minimaal de hoeveelheid die de lenovo oplader kan trekken)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 14:59
Wat aron225 zegt zou ik niet aanraden. Je gaat uiteindelijk energie 'misbruiken' aangezien je altijd iets verlies hebt en heb het jeukende gevoel dat het niet de optimale manier van opladen voor je laptop is.

Als je kijkt naar de bovenste afbeelding denk ik dat je alleen het blok nodig hebt met de twee aangesloten kabels aan weerszijde? In dat geval kun je precies hetzelfde doen als wat ik heb gedaan en de kabel richting het stopcontact vervangen door eentje van 30cm. Scheelt aanzienlijk voor het meenemen. Hoe kom je goedkoop aan zo'n kabel? kopen op eBay...

Afbeelding van de kabel die ik bedoel:
http://www.rsinternational.eu/images/14155_500x500.JPG

Voorbeeld van de kabel te koop:
http://www.ebay.nl/itm/EU...-Lead-2-Pin-/140726096051

Echter is deze 1.5m, maar zoeken naar 'EU 2-Prong' geeft genoeg resultaten. Ik kon destijds ook niet de juiste vinden en heb gewoon een kabel door de midden geknipt en aan elkaar gemaakt door middel van zo'n krimpkousje. PS: Door midden kan natuurlijk niet, want dan blijft de lengte nagenoeg hetzelfde ;) Natuurlijk zo'n 15cm van de plug een knipje en 15cm van de andere uiteinde voordat je deze uiteindes weer verbind.

Waarom niet de originele knippen? Kan natuurlijk wel, maar gaf een fijner gevoel dat ik gewoon de oude kabel nog kon pakken als dit nodig was en ook als je het verprutst hoef je niet snel ergens anders een kabel te kopen.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Sietse1990 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:26:
Wat aron225 zegt zou ik niet aanraden. Je gaat uiteindelijk energie 'misbruiken' aangezien je altijd iets verlies hebt en heb het jeukende gevoel dat het niet de optimale manier van opladen voor je laptop is.
want??

je gebruikt toch de auto lader?? dan zou de autolader ook niet optimaal zijn?? :F
optimaal is relatief....
de reis charger zal lang niet zoveel vermogen leveren als de gewone oplader neem ik aan... dus in jou beredenering, zal je gewoon de gewone lader maar mee moeten zeulen :z

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 14:59
Omdat de laders die ik heb beide 12V met 5A leveren, maar wel 80W en 90W uit het stopcontact trekken. De laatste is een goedkoop Chinees merk, maar de ander was gewoon een beter merk in Nederland gekocht. Toch 1/4 verlies van energie. Weet niet hoe ze het tegenwoordig doen, maar uit ervaring raad ik dat af. Ook omdat sommige laptops meer Wattage nodig hebben dan 60W om op te laden in plaats van langzamer leeglopen.

Daarbuiten moet je zo'n blok ook meenemen. Die zijn ook weer groot en zwaarder dan een klein blokje wat tussen de kabels zit.
Pagina: 1