Fan controler, fan blijft steeds aan [Acer Aspire S3]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejwazzup
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06-2024
Hallo :)

Ik heb een nieuwe laptop gekocht. Een Acer Aspire S3.
Omdat er standaard altijd enorm veel troep (lees: testversies en programma's die ik toch niet gebruik) opstaat, heb ik er een schone Windows 8 opgezet.
Wat mij direct opvalt is dat de fan aanslaat bij het minste of geringste. Hij slaat onmiddelijk aan als ik Word open en ook loeit hij terwijl ik niks open heb staan en alleen het bureaublad zie. Af en toe gaat hij uit, maar het grootste deel van de tijd staat hij aan.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Een BIOS update gedaan (maar ik kan in de BIOS niet vinden hoe ik de fan in kan stellen)
- Speedfan geinstalleerd (maar die ziet de fan niet of ik heb het niet goed ingesteld?)
- Acer hulpdesk gevraagd, maar die geven alleen maar nutteloze tips/oplossingen.

Heeft iemand een idee hoe ik de fan in kan stellen, zodat hij niet meer steeds aanstaat?

Alvast enorm bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Heb je alle Acer system tools geïnstalleerd mogelijk beheert dit ook de ventilatoren? Als het met je originele installatie geen probleem was zou het door een herinstallatie niet ineens moeten beginnen. Probeer desnoods de recovery image opnieuw te installeren als test. Anders als niks lukt zou je haast gaan denken dat het komt door een gebrekkige CPU-koeler. Controleer ook uit zekerheid of er werkelijk een temperatuur verhoging is bij het minste geringste en hoe hoog deze dan worden etc. ten opzichte van de idle modus. Is dit erg afwijkend weet je genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pogosama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-05 08:21
Misschien niet meer van toepassing:

Ik heb hetzelfde probleem met deze laptop. De oplossing voor mij is om NoteBook FanControl te installeren.
http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=1070494