Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-07 19:06
Vraagje!
Misschien dat iemand van jullie mij hierbij kan helpen.
Ik heb via een tweaker op v&a een videokaart aangeschaft en die gaf aan dat er een bon bij zat.
Echter zie ik dat er op de bon het volgende staat genoteerd:
  • Naam van de zaak
  • Btw nummer
  • Naam van de videokaart
  • Handtekening
  • Datum
Wat ik echter mis op de bon is de serienummer van de videokaart.
Het gaat hier om een kleine IT winkel die de kaart heeft verkocht.
Nu is mijn vraag het volgende:
Stel deze zaak gaat falliet wordt deze bon dan wel geaccepteerd bij de fabrikant?
Want er kan namelijk niet worden nagegaan of de het daadwerkelijk om de desbetreffende videokaart gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dat zal aan de fabrikant liggen. Wettelijk gezien is een fabrikant je niks verplicht, dus het is maar hoe ze er zelf mee omgaan. Er zullen ook fabrikanten zijn waar je met een serienummer-loze bon terecht kunt, bij sommige fabrikanten kun je zelfs zonder bon terecht. En bij sommige fabrikanten heb je misschien sowieso geen serieuze garantie.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
Hmm heeft er dan iemand ervaring met de fabrikant Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Je aanspreekpunt bij garantie is altijd de verkoper.

Andere bedrijven wo de fabrikant kunnen andere diensten leveren zoals extra mogelijkheden voor de garantie. Check op asus.nl of je er als consument garantie kan claimen of niet. De voorwaarden zullen er ook wel bijstaan als het mogelijk is. Als er geen mogelijkheid wordt geboden heb ik er een hard hoofd in dat er garantie geleverd wordt, maar je kunt ze nog even contacteren. Ze hebben echter geen plicht om jou direct garantie te leveren en als zij het niet standaard doen zou ik niet zien waarom ze het zouden doen als het bedrijf faiiliet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
Volgens mij zijn fabrikanten altijd verplicht om fabrieksgarantie aan te bieden wanneer er een bon aanwezig is met duidelijke aanschafdatum en de reseller is failliet gegaan. De vraag is alleen of de serienummer er op moet staan. Maar misschien is het inderdaad wel beter in dit geval om gewoon contact op te nemen met Asus en te kijken wat zij precies aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Probeer even een bron te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-07 22:20
Droid86 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:10:
Volgens mij zijn fabrikanten altijd verplicht om fabrieksgarantie aan te bieden wanneer er een bon aanwezig is met duidelijke aanschafdatum en de reseller is failliet gegaan. De vraag is alleen of de serienummer er op moet staan. Maar misschien is het inderdaad wel beter in dit geval om gewoon contact op te nemen met Asus en te kijken wat zij precies aangeven.
Of ze dat moeten weet ik niet - wat ik wel weet is dat fabrieken garantie kunnen beperken tot de 1e eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:13
Bij asus zit in het serienummer de productie datum verwerkt, als er geen bon is, is dus dat leidend.

Overigens ken ik maar heel weinig winkels die serienummers op bonnen vermeld, dus het lijkt mij geen probleem.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:57
Driek schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:09:
Bij asus zit in het serienummer de productie datum verwerkt, als er geen bon is, is dus dat leidend.

Overigens ken ik maar heel weinig winkels die serienummers op bonnen vermeld, dus het lijkt mij geen probleem.
Volgens mij heb ik nog nooit een serienummer op een bon gezien... :X

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Pagina: 1