• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-01 07:51
Hallo,

Heeft er hier iemand nog meer last van dat het scherm van de sony nex-5 'los' lijkt te laten? Het lijkt net of het een cover is die los laat maar volgens mij is het gewoon een laag van het scherm zelf dat eraf raakt.

Iemand ook ervaring met de reactie van sony daarop?

Ik heb namelijk geen doos/bon van toestel, wel boekjes.. maar het lijkt me dat dit gewoon valt onder een ondeugdelijk product zoals in 7:17 BW?

Groetjes,

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ik heb ooit eens gehad bij een sony wx-5 dat het plastic beschermlaagje voor het lcdscherm loskwam. Ik heb het er toen voorzichtig afgehaald en ben een drupje lijm er weer opgeplaatst. Zulke dingen vallen normaal inderdaad onder garantie.

• Worsteneter
Teun_2 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:31:
Ik heb ooit eens gehad bij een sony wx-5 dat het plastic beschermlaagje voor het lcdscherm loskwam. Ik heb het er toen voorzichtig afgehaald en ben een drupje lijm er weer opgeplaatst. Zulke dingen vallen normaal inderdaad onder garantie.
Dat is een pijnpuntje; ik ga er vanuit dat hij al lang uit de garantie is + ik heb er geen bon van. Ben benieuwd of ik het op een ondegelijkheid kan gooien; zeker omdat het delamineren van een scherm onder een productfout valt.

Maar ik vraag me af of meerdere Tweakers dit zijn tegen gekomen?

• Teun_2
Waar heb je het toetsel gekocht? Heb je er nog een bankafschrift van? Als het uit de garantieperiode is, kan je inderdaad proberen te argumenteren dat dit niet mag voorkomen, maar of je gelijk gaat krijgen is een tweede. Valt dit niet gewoon simpel zelf te repareren?

• Worsteneter
Teun_2 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:40:
Waar heb je het toetsel gekocht? Heb je er nog een bankafschrift van? Als het uit de garantieperiode is, kan je inderdaad proberen te argumenteren dat dit niet mag voorkomen, maar of je gelijk gaat krijgen is een tweede. Valt dit niet gewoon simpel zelf te repareren?
Ik heb hem destijds tweedehands gekocht, maar ik gok dat hij nu zo'n 3 jaar oud is.. als het daadwerkelijk een deel van het scherm is dat loslaat, dan kunnen ze daar niet anders dan gelijk in geven denk ik?

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:22

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Dit is normaal bij de meeste Sony schermen (heb een A700 gehad die het had en heb meerdere nex camera's gezien waar dit is. Dit is inderdaad de schermcoating die blijkbaar bij sony niet echt goed tegen bepaalde schoonmaakmethoden kan waardoor hij soort van loslaat. Sony zegt gewoon doodleuk dat het je eigen schuld is omdat je het scherm verkeerd hebt schoongemaakt, en geef ook geen garantie dus. Stel je zou het willen laten repareren zou ik het NIET door sony laten doen, want ze willen gelijk het gehele scherm vervangen wat je rond de 200 euro zou kosten. Een beter oplossing zou zijn is voor 10 euro een losse displaycover voor de nex5 te kopen op ebay en die zelf vervangen (is niet moeilijk, de cover zit alleen vast met een lijmrand, en die zit er bij het nieuwe scherm ook bij). Want sony weet wel dat alleen die cover vervangen wel kan, maar ze doen dat zelf niet. Maargoed, we blijven tweakers hier hé ;)

• Worsteneter
Leevmeister schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:27:
Dit is normaal bij de meeste Sony schermen (heb een A700 gehad die het had en heb meerdere nex camera's gezien waar dit is. Dit is inderdaad de schermcoating die blijkbaar bij sony niet echt goed tegen bepaalde schoonmaakmethoden kan waardoor hij soort van loslaat. Sony zegt gewoon doodleuk dat het je eigen schuld is omdat je het scherm verkeerd hebt schoongemaakt, en geef ook geen garantie dus. Stel je zou het willen laten repareren zou ik het NIET door sony laten doen, want ze willen gelijk het gehele scherm vervangen wat je rond de 200 euro zou kosten. Een beter oplossing zou zijn is voor 10 euro een losse displaycover voor de nex5 te kopen op ebay en die zelf vervangen (is niet moeilijk, de cover zit alleen vast met een lijmrand, en die zit er bij het nieuwe scherm ook bij). Want sony weet wel dat alleen die cover vervangen wel kan, maar ze doen dat zelf niet. Maargoed, we blijven tweakers hier hé ;)
Thanks voor de tip!
Ik zal eerst volgende week sony even bellen en opheldering eisen en anders schrijf ik een formele klacht waar ik vervanging vorder op grond van ondeugdelijk product.. mocht het allemaal niet lukken dan ga ik natuurlijk m'n scherm gewoon vervangen voor 10 euro ipv 200. Ben ook maar een student after all én een tweaker :P

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:31

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ik wens je succes met Sony ;-)
Ik had/heb problemen met de kitlens en hier worden mijn meldingen gewoon netjes gesloten en krijg klant tevredenheidsonderzoek. Die niet in te vullen is ;-)

Ik heb maar nieuw objectief gekocht. Weet niet beste manier voor mijn beurs, maar had geen zin om met Sony in discussie te gaan. Mocht verzendkosten en onderzoekkosten zelf betalen van het objectief.

Reden: dat ik het er maar bij laat zitten. Aantal jaar terug had moeders probleem met een Sony TV. Een aar dagen de formele uitspraak stonden ze met koerier op de stoep met een nieuwe TV (wel nieuwste en stuk duurder model, maar moest wel eerst een juridisch gevecht aan vooraf)

Techrepair is reparatie centrum voor Sony, Zij wilden me maar al te graag helpen, maar waren helaas gebonden aan de regels van Sony. Ze wilden zelf wat kosten op zich zelf nemen. (goede service)

[ Voor 12% gewijzigd door Daan_ op 18-04-2013 07:34 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• Worsteneter
Nouja, in eerste instantie krijg je overal de deur tegen je neus.. juist voor mensen die opgeven. Maar als je serieus gegronde klacht hebt en ook met bepaalde wetsartikelen gooit krijgen ze het vaak benauwd en krijg je wel wat je wilt. Maar ik zal het aankomende week eens proberen met Sony, anders moet ik maar zo'n glasplaatje kopen.

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-01 16:07
Ik weet niet of je kunt spreken van een ondeugdelijk product. Een loslatend scherm kan immers ook door het (verkeerde) gebruik komen, bij wijze van spreke het verkeerd reinigen. Dat kan van een afstand niet bepaald worden en ik heb in ieder geval niet duidelijk wat er nu echt aan de hand is (foto?).

Een generieke uitspraak dat een leverancier altijd schuld is als een product kapot gaat klopt niet (in casu ondeugelijk product confrom 7:17). Ondeugdelijk is het alleen als er een productie of constructiefout is, of dat er eigenschappen toegezegd zijn die niet worden waargemaakt. Slijtage valt daar bijvoorbeeld niet onder tenzij het versneld is door een constructiefout. Aangezien deze melding bij mijn weten nog niet zo vaak voorbijgekomen is acht ik de kan op een succesvol beroepen op het genoemende artikel klein, temeer omdat de garantie al ruim verstreken is omdat dit toestel sinds een jaar of 2 al niet meer geproduceerd wordt. Als je geluk hebt is die nog geen 2 jaar oud, maar dan moet je wel met de orginele spullen over de brug komen/ het toestel geregistreerd hebben. Buiten de garantie zul je vermoedelijk op coulance moeten gokken.

Je geeft aan dat je het product 2e hands hebt aangeschaft en je geen bonnetjes hebt. Van die historie weet je misschien niets en je zou in eerste instantie bij diegene van wie je het toetel hebt overgenomen moeten aankloppen. Misschien heeft die wel een (verkeerde) beschermfolie erop gehad en is er bij het verwijderen is gebeurd.
Als niet-eerste-eigenaar zijn je kansen, ook op coulance, ietsje minder omdat je nooit zelf kunt instaan wat er met het toestel gebeurd is.

Mij is, naar aanleiding van je laatst post, trouwens niet duidelijk of je nu zelf van de "schuld" van de leverancier overtuigd bent. Je geeft aan het "op een wetsartikel te gooien" en een leverancier op die manier (en via deze publiciteit) onder druk wilt zetten (om je eigen financiële gewin te halen?). De vraag die mij (ons?) mee wakker houdt is natuurlijk of het echt een issue is, maar volgens mij heb je dat zelf al beantwoord.

• Worsteneter
Sodela schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:22:
Ik weet niet of je kunt spreken van een ondeugdelijk product. Een loslatend scherm kan immers ook door het (verkeerde) gebruik komen, bij wijze van spreke het verkeerd reinigen. Dat kan van een afstand niet bepaald worden en ik heb in ieder geval niet duidelijk wat er nu echt aan de hand is (foto?).

Een generieke uitspraak dat een leverancier altijd schuld is als een product kapot gaat klopt niet (in casu ondeugelijk product confrom 7:17). Ondeugdelijk is het alleen als er een productie of constructiefout is, of dat er eigenschappen toegezegd zijn die niet worden waargemaakt. Slijtage valt daar bijvoorbeeld niet onder tenzij het versneld is door een constructiefout. Aangezien deze melding bij mijn weten nog niet zo vaak voorbijgekomen is acht ik de kan op een succesvol beroepen op het genoemende artikel klein, temeer omdat de garantie al ruim verstreken is omdat dit toestel sinds een jaar of 2 al niet meer geproduceerd wordt. Als je geluk hebt is die nog geen 2 jaar oud, maar dan moet je wel met de orginele spullen over de brug komen/ het toestel geregistreerd hebben. Buiten de garantie zul je vermoedelijk op coulance moeten gokken.

Je geeft aan dat je het product 2e hands hebt aangeschaft en je geen bonnetjes hebt. Van die historie weet je misschien niets en je zou in eerste instantie bij diegene van wie je het toetel hebt overgenomen moeten aankloppen. Misschien heeft die wel een (verkeerde) beschermfolie erop gehad en is er bij het verwijderen is gebeurd.
Als niet-eerste-eigenaar zijn je kansen, ook op coulance, ietsje minder omdat je nooit zelf kunt instaan wat er met het toestel gebeurd is.

Mij is, naar aanleiding van je laatst post, trouwens niet duidelijk of je nu zelf van de "schuld" van de leverancier overtuigd bent. Je geeft aan het "op een wetsartikel te gooien" en een leverancier op die manier (en via deze publiciteit) onder druk wilt zetten (om je eigen financiële gewin te halen?). De vraag die mij (ons?) mee wakker houdt is natuurlijk of het echt een issue is, maar volgens mij heb je dat zelf al beantwoord.
Leuk verhaal wel..

Het lijkt met duidelijk dat dit een productiefout is, het is een bekend euvel bij de NEX apparaten alleen is sony nou niet een bedrijf dat makkelijk meegeeft. Je ziet het op veel amerikaanse fora ook wel staan, maar ik zocht naar ervaringen in de tweakers community.

Het defect is het loslaten van de bovenste laag van het scherm, ook wel delamineren. Dit is een productie fout, komt niet door reinigen of andere troep. Het scherm had dat nog niet toen ik hem kocht, en dat is ook hoe het opspeelt; na 1/2 jaar.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52

sapphire

Die-hard pruts0r

Tja je kan wel gaan roepen " Leuk verhaal wel.." en zeggen dat het duidelijk een constructie fout is en niet door verkeerd reinigen kan komen. Vervolgens zegt Sony dat het wel een gebruikers fout is, (bv dus door verkeerd reinigen). En dan? Voor die paar euro een rechtszaak beginnen tegen Sony, met de punten die Sodela opnoemt is de kans dat je daadwerkelijk gaat winnen al niet groot, dan is er ook nog het punt dat Sony simpelweg meer geld/middelen tot zijn beschikking heeft.

Kijk ik kan me persoonlijk heel goed vinden in je punt hoor, Ik schiet Canon en die hebben ook genoeg van dit soort belachelijke geintjes. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas twee totaal verschillende dingen.

Het meest tijd/kosten efficiënt is om gewoon voor $10 een nieuwe cover te bestellen op ebay....

Gabriël AM5

• Worsteneter
sapphire schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:03:
Tja je kan wel gaan roepen " Leuk verhaal wel.." en zeggen dat het duidelijk een constructie fout is en niet door verkeerd reinigen kan komen. Vervolgens zegt Sony dat het wel een gebruikers fout is, (bv dus door verkeerd reinigen). En dan? Voor die paar euro een rechtszaak beginnen tegen Sony, met de punten die Sodela opnoemt is de kans dat je daadwerkelijk gaat winnen al niet groot, dan is er ook nog het punt dat Sony simpelweg meer geld/middelen tot zijn beschikking heeft.

Kijk ik kan me persoonlijk heel goed vinden in je punt hoor, Ik schiet Canon en die hebben ook genoeg van dit soort belachelijke geintjes. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas twee totaal verschillende dingen.

Het meest tijd/kosten efficiënt is om gewoon voor $10 een nieuwe cover te bestellen op ebay....
Dat klopt, maar je hoeft ook helemaal niet tot een rechtszaak te laten komen natuurlijk. Gewoon vriendelijk maar goed onderbouwt een brief sturen en daar netjes op reageren. Ik ben mooi gek als ik zo'n zaak ga aanspannen... alleen al van die griffiekosten word je niet vrolijk. Als student val ik nog onder onvermogende maar zelfs dan betaal je 75 euro voordat je begonnen bent.

Maar ik vind het toch wel leuk om het te proberen, het is ook jammer om alles maar over je heen te laten komen. Kwestie van principes ook ;)
En daarbij, ik gebruik m'n lumia 920 als point and shoot.. m'n camera heb ik pas in december nodig als ik de torres del paine ga lopen :)

• Worsteneter
Even foto's. Je moet door de krasjes etc door kijken, het gaat écht om die loslatende rand, dat zie je duidelijk. In 1 hoek begint de laag écht los te raken (rechtsboven).

Ik heb via FB (dat is mijn normale approach tegenwoordig aangezien bedrijven op FB super snel reageren i.t.t. klantenservice) foto's gestuurd met verhaal, ze zeiden dat ik eerst de klantenservice moest proberen en als we er niet uitkwamen ik terug kon komen bij hun met een case nummer.

Volgende week sony maar even bellen klantenservice, zit nu op mijn kamer en heb het toestel niet bij de hand. wil ook nog even testen of firmware updaten lukt, iets staat mij bij dat firmware ook niet wou updaten.

Wat is jullie mening mbt de foto's? Op de foto zonder flits zie je het het beste.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xBG1mra.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bzOuOZn.jpg

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:26
Ik denk dat Sony die 1000 krasjes als tegenargument gaat gebruiken. Zie je nog wat op dat scherm of valt het minder op als je er recht op kijkt?

• Worsteneter
PowerUp schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:57:
Ik denk dat Sony die 1000 krasjes als tegenargument gaat gebruiken. Zie je nog wat op dat scherm of valt het minder op als je er recht op kijkt?
Dit is wel een érg overdreven beeld zo van de zijkant met zonlicht er ook nog op. Als je hem van voren bekijkt valt het dus niet zo heel erg op en met het scherm aan is het beeld eigenlijk best prima te noemen. Probleem is echter dat de laat echt 'los' begint te raken, dat het er lelijk uit ziet is nog tot daar aan toe.

Ik hoop dat Sony klantvriendelijk is, maar terwijl ik dat typ vrees ik natuurlijk het ergste.

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08-2025
Als je scherm er zo uit ziet, dan heb ik niet de indruk dat je zorgt hebt gedragen voor je Nex 5 :p Ik vrees dus ook dat je geen garantie gaat krijgen en dat vind ik eerlijk gezegd ook maar normaal... Hoe heb je al die krassen erop gekregen? In je broekzak gestoken met je sleutels erbij?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• Worsteneter
LaurentS schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:15:
Als je scherm er zo uit ziet, dan heb ik niet de indruk dat je zorgt hebt gedragen voor je Nex 5 :p Ik vrees dus ook dat je geen garantie gaat krijgen en dat vind ik eerlijk gezegd ook maar normaal... Hoe heb je al die krassen erop gekregen? In je broekzak gestoken met je sleutels erbij?
Ja, ik snap wat je bedoeld. Maar krassen kan ik eerder mee leven dan dat mijn scherm los begint te laten.. als het scherm aanstaat zie je de krassen niet, maar laat het scherm nog wel los ;)

Probeer zo'n ding maar eens in je broekzak te krijgen :P
Nee de reden dat ik uberhaupt een NEX-5 heb ipv een DSLR is dat ik graag reis. En dan niet reizen als in vliegtuigje hotelletje etc maar lekker backpacken/hiken dat soort dingen. Lekker licht zo'n NEX! Maar hij zit dan wel los in mijn daypack. Hier zitten verder geen metalen dingen in (sleutels en slotjes zitten in apart vakje) maar wel papieren, boekjes, flesjes drinken, bakjes etc.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 23:26
En je backpack heeft niet toevallig een vakje waar je camera mooi in past? Maar goed, als het los in je tas zit, kunnen er ook allerlei krachten op werken (vrije beweging met botsing) waardoor het scherm losgaat. Ik zou als Sony zeggen: zoek het maar uit als je zo lomp met je spullen omgaat.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:11

Barrycade

Through the...

Het is een gebruiksvoorwerp, maar als je dan ook (voor jou) normale wear and tear gaat claimen, denk ik niet dat ze zo toeschietelijk zullen zijn.

Als je er nog eens een gaat kopen zou ik als ik jou was een hoesje bij kopen.

• Worsteneter
Barrycade schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:31:
Het is een gebruiksvoorwerp, maar als je dan ook (voor jou) normale wear and tear gaat claimen, denk ik niet dat ze zo toeschietelijk zullen zijn.

Als je er nog eens een gaat kopen zou ik als ik jou was een hoesje bij kopen.
Universal Creations schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:25:
En je backpack heeft niet toevallig een vakje waar je camera mooi in past? Maar goed, als het los in je tas zit, kunnen er ook allerlei krachten op werken (vrije beweging met botsing) waardoor het scherm losgaat. Ik zou als Sony zeggen: zoek het maar uit als je zo lomp met je spullen omgaat.
Nou apart vakje; het was eigenlijk een van de enige dingen die in mijn kleine daypackje zaten met misschien wat te eten in een plasticzakje en al mijn papierwerk (tickets, kaarten en een boek).

Ik ben er ook niet lomp mee omgegaan wat dat betreft, al lijkt het anders met die krassen. Maar een groot deel van wat krassen lijkt, is juist het defect.

Na wat zoeken net op internet kwam ik afbeeldingen tegen en vrij wel alle schermen zien er zoals die van mij uit, ook met normaal gebruik.

Ja het is een gebruikvoorwerp. Maar als een laag van een scherm zich delaminariseerd, dan is dat een defect en geen normale slijtage. En in dat geval ligt de schuld bij Sony.

Wat ik op internet zie is dat er heel veel mensen zijn die dat ook hebben gehad met de NEX-5 en waar Sony het altijd gooit op 'verkeerd' reinigen ofzoiets. Ik neem hem trouwens altijd af met een micro-fiber doek, maar dat terzijde. Hoop dat Sony enigszins redelijk is; krassen door lomp gedoe.. daar doe ik niet moeilijk over. Een laag van een scherm die los laat; dat vind ik wel een probleem.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-01 20:03
Worsteneter schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:53:
Even foto's. Je moet door de krasjes etc door kijken, het gaat écht om die loslatende rand, dat zie je duidelijk. In 1 hoek begint de laag écht los te raken (rechtsboven).
Is dat geen screenprotector die los laat?

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Worsteneter
martijn_tje schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 08:23:
[...]

Is dat geen screenprotector die los laat?
Dat dacht ik eerst ook maar het blijkt de true-black coating te zijn ;)

• Worsteneter
Beste Tweakers die meedachten.

Vandaag contact gehad met Sony. Sony heeft goed geluisterd en ik moet nu een mail sturen. In eerste instantie wouden ze mij afwimpelen met 'neem maar contact op met onze reparatieservice 'bedrijf x' en de kosten komen voor uw rekening want u heeft geen garantie'. Na duidelijk het conformiteitsbeginsel uitgelegd te hebben zoals vastgelegd in artikel 17, burgerlijk wetboek 7 luisterde die wel.

Zijn reactie van 'wil je mij die pagina uit het wetboek even doormailen' vond ik wel uiterst bizar :P

Houd jullie op de hoogte.

• Teun_2
Hoe handig ben je? Die schermen zijn ook op ebay te vinden voor niet al te veel geld. Zie bv: http://www.benl.ebay.be/i...ories&hash=item5650b784df

[ Voor 32% gewijzigd door Teun_2 op 14-06-2013 17:19 ]

• Worsteneter
Teun_2 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:16:
Hoe handig ben je? Die schermen zijn ook op ebay te vinden voor niet al te veel geld. Zie bv: http://www.benl.ebay.be/i...ories&hash=item5650b784df
Die had ik inderdaad ook gezien! Maar dan heb je een glasplaat ipv coating; en deze coating moet ook de afleesbaarheid in het zonlicht verbeteren. Daarbij is het voor mij ook vooral een principiële kwestie; ik mag van een scherm verwachten dat de lagen niet los gaan laten, laat staan binnen 3 jaar.

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:31

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Succes ik heb het opgegeven met Sony. Hier komt Sony niet meer de deur in :D
Ik werd van kastje naar de muur gestuurd. Coating van objectief zitten vlekjes. Binnen een maand

[ Voor 39% gewijzigd door Daan_ op 14-06-2013 17:35 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Verwijderd

Worsteneter schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:27:
Zijn reactie van 'wil je mij die pagina uit het wetboek even doormailen' vond ik wel uiterst bizar :P
Want je verwacht dat een medewerker technische dienst oid een uitgebreide opleiding consumentenrecht heeft genoten? Of verwacht je dat ze de wetboeken daar op kantoor hebben staan? Jij wil iets van Sony, lijkt mij dat de bal dan ook bij jou ligt.
Houd jullie op de hoogte.
Ik ben reuze benieuwd. Niet dat ik zo'n Sony liefhebber ben (in tegendeel zelfs), maar zo te zien ben je behoorlijk extreem omgegaan met je fotocamera. Wellicht is de door jou aangegeven schade niet daardoor gekomen, maar ga dat maar eens bewijzen. Ik denk dat Sony wel een sterke zaak heeft. Maar succes!

• Worsteneter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:46:
[...]

Want je verwacht dat een medewerker technische dienst oid een uitgebreide opleiding consumentenrecht heeft genoten? Of verwacht je dat ze de wetboeken daar op kantoor hebben staan? Jij wil iets van Sony, lijkt mij dat de bal dan ook bij jou ligt.

[...]

Ik ben reuze benieuwd. Niet dat ik zo'n Sony liefhebber ben (in tegendeel zelfs), maar zo te zien ben je behoorlijk extreem omgegaan met je fotocamera. Wellicht is de door jou aangegeven schade niet daardoor gekomen, maar ga dat maar eens bewijzen. Ik denk dat Sony wel een sterke zaak heeft. Maar succes!
Oh nee hoor, ik sta volledig in mijn recht. De wet staat aan mijn zijde dus wat dat betreft ;)
Wat jullie als krassen zien, zijn geen krassen. Ik heb 1 kras op mijn scherm zitten, rechts onderin. Wat krassen lijken op de foto, zijn in realiteit sporen van het loslaten van de bovenste laag. Als je het scherm namelijk kantelt is het zo spiegelglad als het maar kan; geen kras te zien. Dat zit allemaal ónder de coating, lucht etc. :)

1 krasje, 1cm lang. Lijkt mij prima voor een 3 jaar oude camera. Ik ben er vrij netjes mee om gegaan. Is ook te zien aan de rest van de camera; die ziet er piekfijn uit namelijk.

P.s. Ik snap dat hij het artikel moet weten maar wetboeken staan ook online etc. Je hoeft maar te googlen op 7:17 BW (of burgerlijk wetboek) en je hebt het al te pakken. Desalniettemin heb ik een hele uitgebreide mail geschreven met duidelijk uitleg + foto's van het toestel.

[ Voor 9% gewijzigd door Worsteneter op 14-06-2013 19:44 ]

Verwijderd

Tussen je recht hebben en je recht krijgen zit wel een heel groot verschil wanneer het over consumentenelektronica gaat. Maar ik hoop voor jou dat ze een beetje meewerken.

• Worsteneter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:23:
Tussen je recht hebben en je recht krijgen zit wel een heel groot verschil wanneer het over consumentenelektronica gaat. Maar ik hoop voor jou dat ze een beetje meewerken.
Dat is waar. Maar daarom heb ik ook vriendelijk benaderd, als je gaat dreigen ben je gelijk verloren. Wat ik ook wel eens hebt gehoord is dat als je voor dit soort zaken je rechtsbijstandverzekering zou aanspreken in het geval dat je er een 'zaak' van zou willen maken, dan zou de verzekering de kosten voor de reparatie dekken aangezien die lager zijn dan het aanspannen van een zaak :P

• kadikoylu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-11-2023
Worsteneter schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:56:

Dat is waar. Maar daarom heb ik ook vriendelijk benaderd, als je gaat dreigen ben je gelijk verloren. Wat ik ook wel eens hebt gehoord is dat als je voor dit soort zaken je rechtsbijstandverzekering zou aanspreken in het geval dat je er een 'zaak' van zou willen maken, dan zou de verzekering de kosten voor de reparatie dekken aangezien die lager zijn dan het aanspannen van een zaak :P
Hoe is het afgelopen met de afhandeling van je klacht?

• Worsteneter
kadikoylu schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:16:
[...]

Hoe is het afgelopen met de afhandeling van je klacht?
Uiteindelijk hebben ze toegegeven en is het volledige scherm kosteloos gerepareerd :D

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-01 20:03
Bijzonder coulant gezien de algehele staat van de camera. Simpel stellen dat het een gebruiksvoorwerp is gaat alleen op als je enigsinds normaal met je spullen om gaat. De heveelheid krassen op de foto en het niet plaatsen van een screenprotector doen iets anders vermoeden.

Maar om een lang verhaal kort te maken je hebt nu een mooi nieuw scherm, doe je er nu wel een screenprotector op en zoek je een dunne etui of klein tasje voor je camera?

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Worsteneter
martijn_tje schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:19:
Bijzonder coulant gezien de algehele staat van de camera. Simpel stellen dat het een gebruiksvoorwerp is gaat alleen op als je enigsinds normaal met je spullen om gaat. De heveelheid krassen op de foto en het niet plaatsen van een screenprotector doen iets anders vermoeden.

Maar om een lang verhaal kort te maken je hebt nu een mooi nieuw scherm, doe je er nu wel een screenprotector op en zoek je een dunne etui of klein tasje voor je camera?
Nou, de foto maakte het anders wel wat extremer over komen dan het geval is. Ik had er wel enkele krasjes op zitten, maar ik had hem altijd in m'n tasje zitten. Het probleem was dat het scherm écht los begon te laten.

Ik heb de screenprotector klaar liggen, maar er nog niet op gedaan. Ik heb hem altijd netjes in m'n tasje gehad en het scherm ziet er prima uit. :)
Pagina: 1