Beste Tweakers,
Ik ben bezig met I.R. led die herkend worden door een camera.
De I.R. leds zenden een binaire code uit die de camera dan ontvangt.
Elk I.R ledje heeft zijn eigen identiteit en dus code.
Ik heb onderzoek gedaan naar verschillende binaire sequensces.
Zo kwam ik op bijvoorbeeld de Gold, Kasami en Barker sequence / codes.
De codes hiervan kunnen dan beter uit elkaar gehouden worden wat voor minder fouten / snellere herkenning zorgt.
Nu vraag ik me af hoeveel verschillende codes er binnen een seconde herkend kunnen worden van deze sequences. Hierbij loop ik namelijk bij in de knoop.
De camera heeft 30 FPS.
Om een code te herkennen en een overlap tussen frames te voorkomen zeggen ze dat je 2 keer of veiliger 3 keer langzamer je code moet uitzenden.
Voor 30 frames/sec heb je dan dus maar 10 tot 15 1'en of 0'en die opgenomen worden door de camera.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Ik ben opzoek naar een uitleg van de berekening, zodat ik die zelf kan maken of dat jullie die toelichting. Hoeveel mogelijkheden zijn er dus met die verschillende binaire sequences te maken?
Alvast bedankt! Groet
P.S. Mijn vraag is misschien een beetje O.T. excuus hiervoor wanneer dit het geval is
Ik ben bezig met I.R. led die herkend worden door een camera.
De I.R. leds zenden een binaire code uit die de camera dan ontvangt.
Elk I.R ledje heeft zijn eigen identiteit en dus code.
Ik heb onderzoek gedaan naar verschillende binaire sequensces.
Zo kwam ik op bijvoorbeeld de Gold, Kasami en Barker sequence / codes.
De codes hiervan kunnen dan beter uit elkaar gehouden worden wat voor minder fouten / snellere herkenning zorgt.
Nu vraag ik me af hoeveel verschillende codes er binnen een seconde herkend kunnen worden van deze sequences. Hierbij loop ik namelijk bij in de knoop.
De camera heeft 30 FPS.
Om een code te herkennen en een overlap tussen frames te voorkomen zeggen ze dat je 2 keer of veiliger 3 keer langzamer je code moet uitzenden.
Voor 30 frames/sec heb je dan dus maar 10 tot 15 1'en of 0'en die opgenomen worden door de camera.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Ik ben opzoek naar een uitleg van de berekening, zodat ik die zelf kan maken of dat jullie die toelichting. Hoeveel mogelijkheden zijn er dus met die verschillende binaire sequences te maken?
Alvast bedankt! Groet
P.S. Mijn vraag is misschien een beetje O.T. excuus hiervoor wanneer dit het geval is